1.2 tsi 90pk vs 1.2tsi 105pk

is er nu echt een verschil tussen de 105 pk en de 90 pk versie
omdat het precies 2 dezelfde motoren zijn.
Ik was hier wel benieuwd naar,
Mischien dat er mensen meer van weten.
ben wel recentelijk terug geweest voor een terug roep actie voor een modificatie voor de turbo en een software update,
hier heb ik naar gevraagt wat het verschil was,
de monteur wist mij te vertellen dat voornamelijk is voor de uitstoot en zuinigheid,
Over het verschil van vermogen durfde hij geen uitspraak over te doen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
@quot
nee vw is er best laks in,
Waneer je voor iets naar de dealer geaat onderhoud ofzo,
Dan vullen ze jou kenteken in en dan krijgen ze de melding dat er een modificati is, en zullen ze dit aanbieden bij jou,
Maar als je maandag naar de vw dealer gaat en dit vraagt zul je dit ook kostenloos laten uitvoeren,
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ja, denk dat ik dit al heb laten doen. Nou vraag je natuurlijk waarom ik 'denk' en het niet zeker weet. Had ook een geluid bij mijn turbo, alsof er iets los zat als de motor net een beetje op toeren kwam, dit is bij mij opgelost door een software-update.. Heb nu nergens geen last van, maar weet niet zeker of ik dit probleem onder dezelfde noemer kan gooien als 't grote probleem bij de andere topic (distributie polo tsi 1.2)
 
@ quot
ja klotp vooral als je optrekt of wat toeren maakt dat hoorde je hem trillen
en hier was dus die software update voor een een modificatie een rubber ringetje
maar goed dat het in iedergeval opgelost is bij jou,
bij mij is het wat minder maar nog wel aanwezig
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ja, ze wilden bij mij eerst ook een afstandsschijf tussen plaatsen van 2mm tussen de turbo en de motor (?). Kwamen ze erachter (ofja ik, toen ik weg wou rijden met de auto) dat de auto nu een motor management fout aangaf.. Afstandsschijf er weer tussenuit en tegen me gezegd dat ze me zouden bellen als de software-update er zou zijn. Dit was bij A-Point in Badhoevedorp (Ik woonde destijds ook in Amsterdam). Twee weken later terug verhuisd naar Eindhoven en naar de dealer gegaan waar ik mijn auto heb gekocht (vd Udenhout).
Zij konden me vertellen dat ze nooit iets van zo'n afstandsschijf hebben gehoord en dat de auto zou zijn gemaakt. Ik loop weer naar de auto en ja hoor, geluid is er gewoon nog.. Chef werkplaats met me meegelopen en ik het geluid laten horen. 'ja, nee, dit is niet normaal, laat de auto maar even staan'. Dus de volgende dag werd ik weer gebeld dat de auto klaar zou zijn. Blijkbaar alleen een software update gehad, maar het geluid is weg :) Dit alles is ongeveer een maand geleden geweest en geluid is nog steeds weg.

Maar als ik jullie verhalen zo lees, ben ik benieuwd of en wanneer het geluid weer bij mij terug komt..
 
Dat hebben ze bij mij ook gedaan een afstandschijf plus update,
toen ik weg wou rijden kreeg ik een EPC storring kon niet harder als 30
auto 1 dag laten staan bij vw en toen weer goed..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!