1.2 TSI 90PK 7-traps DSG of 1.2 TSI 105pk 7-traps DSG

Denk dat je het verschil wel zal merken 90 of 102pk.

Echter persoonlijk heb ik mijn bedenkingen na heel wat zoekwerk op internet vanwege een langdurige slecht lopende 1.2 TSI Highline van mijn moeder over de kwaliteit van het TSI concept. Ding is gewoon niet goed lopend te krijgen.

Staat veel over geschreven heb ik wel gemerkt. Turbo's die kapot gaan, bobines vervangen, bougies vervangen, complete motorblokken die vervangen worden, nieuwe software, distributie kettingen die niet goed zijn, maar dat is wel een terugroepactie en dan nog vooral regelmatig stotterende en inhoudende auto's.
En dat laatste probleem is vaak hardnekkig want vaak komt het probleem weer terug na een paar duizend kilometer. Allemaal minder erg zolang je garantie hebt, maar die verloopt ook een keer.
Hoewel, als je iedere keer stil staat of gewoon gevaarlijk langzaam moet rijden vanwege een probleem waardoor hij in noodloop komt is ook alles behalve wat je verwacht van een toch niet al te goedkope auto.
Bij ons staat de TSI van 1,5 jaar oud met 6.000km op de penaltystip in ieder geval. Mijn ouders zijn die auto echt meer als zat.
Ben benieuwd met wat voor oplossing ze nu komen, hij staat namelijk weer bij de dealer.

Echter ben ik nu aan het zoeken of dit slechts enkele gevallen betreft waar veel over geschreven wordt, of dat er echt met veel TSI's problemen zijn waar ook veel over te doen is.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Het verschil tussen de 90 en de 105 is volgens mij enkel het vermogen en koppel, blok is precies eender maar iets anders afgesteld.

Ik ken veel mensen met TSI motoren in allerlei varianten en toe nu toch geen slechte ervaringen. Met mijn eigen TSI (de 1.4 132kw in de GTI) goede ervaringen, maar heb pas 4000km weg.

Ik vind 6000km in 1,5 jaar wel erg weinig, dat is gemiddeld 75km per week
 
Klopt, het is een 2e auto die maar af en toe op de weg zit.

Daarbij komt dat de auto niet te vertrouwen is waardoor hij nog minder loopt als wat hij anders zou doen.

Maar dat is nu afgelopen, als hij nu niet in orde is na reparatie zal hij zeer zeker terug gaan naar de dealer en ingeruild worden voor iets betrouwbaars.
Ik ben benieuwd.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Zowieso als je een auto hebt met turbo, moet je sowieso geen korte afstanden rijden. (Slecht voor de turbo)!

Wel zonde! Ik hoop dat je wat beters aan kan schaffen hierna! 1.4 16v? :cool:
 
Korte afstanden moet geen enkel probleem zijn. Ja, het is slechter voor de motor maar niet ZO slecht dat hij bij die paar 1000 km al kuren gaat vertonen. Die blokken horen op zijn minst een ton te kunnen lopen ( nog verschrikkelijk weinig ), ongeacht lange/korte afstanden, zonder problemen. Maar zo betrouwbaar blijken de TSI's niet te zijn.
 
Alleen maar korte afstanden rijden is zeker wel een probleem; de auto komt nooit goed op temperatuur (het blok dus, niet de koelvloeistof). Dus veel aangekoekte olieresten, onvolledige verbrandde brandstof in uitlaat e.d., vocht wordt nooit uit de motor verdreven.
 
RodeBM zei:
Alleen maar korte afstanden rijden is zeker wel een probleem; de auto komt nooit goed op temperatuur (het blok dus, niet de koelvloeistof). Dus veel aangekoekte olieresten, onvolledige verbrandde brandstof in uitlaat e.d., vocht wordt nooit uit de motor verdreven.

1 keer per week even een stukje omrijden om de motor even op temp te brengen en even een keer goed doortrekken en probleem is ook uit de wereld.

Maar dit is zowel voor turbo motoren als voor non-turbo motoren.
 
Het is de polo van mijn moeder. Hij loopt gewoon erg weinig, maar zeer zeker niet alleen korte stukken. Ook regelmatig naar Den Bosch ed.
Daar zal het probleem niet in zitten. Daarbij moet een nieuwe auto er gewoon goed tegen kunnen om korte stukken te rijden, natuurlijk zijn langere stukken beter maar het is natuurlijk onzin dat korte stukken rijden automatisch al na 1 of 2 maanden voor problemen gaat zorgen. Die auto is gewoon niet goed, nou nog achterkomen wat eraan scheelt.
Nu komt er een nieuwe kabelboom in omdat ze er vocht in hebben ontdekt.

Zelf denk ik dat dit ook maar een probeersel is omdat ze het gewoon niet weten, maar we wachten af.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!