WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R
WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
GTI
Kleur
Pearl Black
Bouwjaar
2012
Lekker verhaal.

Heb zelf een GTI uit 2012. Bijna 60dkm gereden nu, hoop dat dit soort problemen voor mij uitblijven, zit ik niet echt op te wachten.
Gelukkig lijkt die van mij niet echt een olieprobleem te hebben.
Suc6 ermee
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Je gaat door voor de magnetron. Heb te horen gekregen dat er waarschijnlijk een kruis door het blok kan... Blok is inmiddels gedemonteerd en staat naast de auto voor onderzoek heb ik begrepen. 'Dit kan bij elke auto voorkomen' was het antwoord. Daar heb ik toch wel een andere gedachte over, maargoed...

Alles kan maar inderdaad voor zo'n jonge auto volgens mij niet!
Of moet niet mogen kunnen, er zitten zoveel beveiligingen op.
het kan inderdaad bij elke auto voorkomen, mijn vader heeft allemaal dezelfde miserie meegemaakt die jij nu hebt, hij had het met een opel insignia had ook nog niet zo veel km's erop toen de problemen starte, uiteindelijk volledige blok vast gelopen, krukas en de hele nest was gewoon overgebroken

Ik heb gevraagd of dit onder de garantie viel. Een duidelijk antwoord kreeg ik daar niet op. Ze gingen het dan overleggen met de leasemij. Kan al met al dus nog in de papieren loopt me. Geen idee wat een nieuw motorblok kost, maar zal toch wel fors zijn.

Het vetrouwen in de auto ben ik in ieder geval volledig kwijt. Ook met een nieuw motorblok.
uiteindelijk heeft hij een gepeperde brief gestuurd naar opel zelf (niet de dealer) dat zoiets totaal niet mag.
hij was ook net buiten zijn garantie, uiteindelijk hebben we een volledige nieuwe blok toch nog binnen de 'garantie' gekregen waar we dus wel van tevreden zijn.
nu tot op heden (toch al 1jaar geleden) geen enkel probleem meer gehad met de motor ;) dus een nieuwe motor kan toch wonderen doen.
en als vw zelf een beetje verantwoordelijkheid neemt moeten ze je die blok gewoon binnen garantie geven.

veel succes verder met de afhandeling, het is inderdaad allemaal een spijtig zaak dat zoiets moet gebeuren!
greetz sid
 
Ach, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Nou maar hopen dat het snel en vakkundig opgelost wordt. Tegemoetkoming vind ik wel weer tot zijn recht.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Vanochtend te horen dat waarschijnlijk morgen (of met veel mazzel eind vd dag al) de auto klaar zal zijn. Er wordt nu een nieuw motorblok gemonteerd. Ben echt niet blij met de manier waarop er gecommuniceerd wordt en heb nog steeds geen vertrouwen in de auto. Dus ik ben benieuwd wat voor uitleg ze hebben en of ze mij garantie kunnen geven dat ik niet over een aantal kms weer de auto kan inleveren met problemen...
 
Hoop echt voor je dat het gezeik nu over is want dit is ook vervelend rond rijden al heb je geen vertrouwen in de auto is het gewoon vervelend.. Ook weer gezeur met inrijden enzo!

Hou ons op de hoogte!
 
Dat is wel heel apart communiceren.. Maar goed ik ben blij dat je een nieuw blok krijgt en af bent van de oude ellende ( beter dan 3 maanden lang tijdelijke oplossingen). Ik zou wel even om d tafel zitten met betrekking tot de garantie op het blok. Neem aan dat je een volledige garantie krijgt in plaatst van het restant waar je nog recht op zou hebben.
 
Dat is wel heel apart communiceren.. Maar goed ik ben blij dat je een nieuw blok krijgt en af bent van de oude ellende ( beter dan 3 maanden lang tijdelijke oplossingen). Ik zou wel even om d tafel zitten met betrekking tot de garantie op het blok. Neem aan dat je een volledige garantie krijgt in plaatst van het restant waar je nog recht op zou hebben.
Ja ik moet overal zelf achteraan bellen.

Toen ik belde en het kenteken doorgaf zeiden ze: \"Jij hebt gisteren al gebeld.\" Ik: \"Euhh nee, ik verwachtte juist een telefoontje met de voortgang maar hoor niks dus bel zelf maar weer\". Hij: \"Ow ja klopt dan was dat de leasemaatschappij..\". Wat betreft de oude ellende; daar ben ik dus bang voor. Ik heb bij mijn oude blok ook al een nieuwe koppelingsplaat gekregen onder garantie. Die was in stukken, en dat is dus blijkbaar een bekend probleem. Ik ben echt benieuwd wie mij kan garanderen dat ik straks niet weer motorproblemen ga krijgen. Nu heb ik gelukkig zelf gebeld om te informeren naar de gang van zaken. Het gaat mij vooral om het feit dat ik waarschijnlijk morgen anders gebeld zou worden met de mededeling \"Hij staat klaar\". Ik vind dat gewoon niet kunnen en het komt op mij over alsof het allemaal maar gewoon is dat er na 90.000 km een nieuw motorblok in moet. En dan moet ik voortaan maar steeds met onzekerheid rondrijden??!!
 
Ik heb serieus nog nooit een garage gehad waar altijd alles netjes gedaan werd volgens afspraak met telefoontje.

Vaak moet je er zelf achteraan bellen, om 16:00 uur vragen of die al klaar is. Krijg je vervolgens te horen dat die toevallig \'net\' klaar is, of juist niet, want er ontbreken onderdelen oid. Dat had je toch al veel eerder kunnen melden.

Garages en communicatie, zucht
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Ik heb serieus nog nooit een garage gehad waar altijd alles netjes gedaan werd volgens afspraak met telefoontje.

Vaak moet je er zelf achteraan bellen, om 16:00 uur vragen of die al klaar is. Krijg je vervolgens te horen dat die toevallig \\\\\\\'net\\\\\\\' klaar is, of juist niet, want er ontbreken onderdelen oid. Dat had je toch al veel eerder kunnen melden.

Garages en communicatie, zucht
Ja echt schandalig. Ik ga dit zeker ook aangeven bij de garage! Ik werd gisteren om 17:15 vrolijk opgebeld met de mededeling dat de auto klaar stond. Zelf was ik minder vrolijk dan de persoon aan de andere kant in ieder geval.

En dan nu het meest bizarre van het hele verhaal (imo). Alles is onder garantie gedaan.. Ik had serieus een coulance regeling verwacht. Dit toont, vind ik, nogmaals aan dat het echt niet \"zo maar bij elke auto voor kan komen\". Vanmorgen maar eens bellen of ze dit keer ook goed hebben proefgereden met de auto, want ik ben erg benieuwd of dit blok inderdaad geen ernstige problemen zal hebben in de toekomst..
 
Ik heb hem weer terug. De verstuivers waren het echte probleem is mij verteld. Ook de oliepomp was kapot die is vernieuwd. Het \\\"hart\\\" van het blok is vernieuwd en de overige delen zijn weer teruggezet. Al met al een vrij dure reparatie heb ik begrepen (ze waren nog aan het uitzoeken hoeveel het precies heeft gekost).

Tijdens het rijden hoor ik soms wel een \\\'psssst\\\' geluid. Dat klinkt een beetje als een vrachtwagen die terug schakelt. Geen idee of dit blijft of dat het tijdelijk is... Verder is het wel weer even wennen na 2 weken een handbak met minder vermogen te hebben gereden.

Ow en trouwens; 20 maart worden mijn zomerbanden weer gemonteerd!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!