WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R
WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
GTI
Kleur
Pearl Black
Bouwjaar
2012
Netjes.
Heb zelf ook de detroit velgen, staan zeer goed onder de GTI.
Bougies schijnen vaker een issue te zijn. Heb zelf nog nergens last van, maar ook nog mara 47k gelopen. Bij de 60k laat ik gelijk de bougies ook meenemen.
Koppeling (DSG) is een bekend issue. De vraag is volgens mij niet of die stuk gaat, maar eerder wanneer Big Grin
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Netjes.
Heb zelf ook de detroit velgen, staan zeer goed onder de GTI.
Bougies schijnen vaker een issue te zijn. Heb zelf nog nergens last van, maar ook nog mara 47k gelopen. Bij de 60k laat ik gelijk de bougies ook meenemen.
Koppeling (DSG) is een bekend issue. De vraag is volgens mij niet of die stuk gaat, maar eerder wanneer Big Grin
Hoe bevalt je bommetje nu met de chip erin? Big Grin
 
Super
Mijn gemiddelde verbruik is omlaag gegaan. Ik zit nu rond de 1 op 12/13. Op de snelweg rijd ik wat meer in de 6/7 omdat je met wat meer koppel niet direct hoeft terug te schakelen.
Verder zit je voor dat je het weet op zottelijke snelheden :roll:

Ben alleen bang dat de levensduur van de dsg niet zal toenemen op deze manier.
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Super
Mijn gemiddelde verbruik is omlaag gegaan. Ik zit nu rond de 1 op 12/13. Op de snelweg rijd ik wat meer in de 6/7 omdat je met wat meer koppel niet direct hoeft terug te schakelen.
Verder zit je voor dat je het weet op zottelijke snelheden :roll:

Ben alleen bang dat de levensduur van de dsg niet zal toenemen op deze manier.
WUUUUT?? Hmm ik rijd gemiddeld nu al 1:12...
 
Toch leuk die aanpassingen, merk je veel bij t remmen ? En is coming home altijd mogelijk als je mistlampen en stadslicht hebt ? en wat houdt XDS in ?
Rain closing is ook wel handig trouwens !
 
Fijn dat Expor dat heeft kunnen doen. Hij komt bij mij zaterdag even wat dingen instellen.
Mooie GTI..!
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
XDS is electronisch sperdifferentieel. Wat het doet is dmv ESP systeem het juiste voorwiel afremmen voordat er tractieverlies is. Op die manier als je dus hard instuurt wordt binnenwiel afgeremd (als ik me niet vergis) om te voorkomen dat het gaat slippen waardoor auto harder/scherper stuurt met een goed gevoel.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Kan het zijn trouwens dat ik jou net vanuit Veldhoven richting Eindhoven zag rijden?
Zo rond 14:50?
Op je wintervelgen?
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Toch leuk die aanpassingen, merk je veel bij t remmen ? En is coming home altijd mogelijk als je mistlampen en stadslicht hebt ? en wat houdt XDS in ?
Rain closing is ook wel handig trouwens !
Bij het remmen weet ik niet of ik verschil merk, dat is lastig te peilen. Heb het idee dat ik hem iets verder in kan duwen voordat er echt effect is, je kunt dan dus wat preciezer remmen. Maar heel zeker ben ik er niet van, kan ook tussen de oren zitten.

XDS is differentieel, zoals expor al heeft toegelicht. Hier heb ik wel al direct verschil door gemerkt. De auto blijft veel 'rechter' in de bochten. Daarnaast stuurt hij strakker en directer heb ik het idee. Echt een verbetering en een aanrader voor iedereen die van sportief rijden houdt!!

Rain closing ga ik binnenkort eens testen!

Kan het zijn trouwens dat ik jou net vanuit Veldhoven richting Eindhoven zag rijden?
Zo rond 14:50?
Op je wintervelgen?
Ja dat kan kloppen inderdaad. Waar reed je in?
Tof dat je zaterdag VCDS gaat fixen!
 
Ja dat kan kloppen inderdaad. Waar reed je in?
Tof dat je zaterdag VCDS gaat fixen!

Je wintervelgen vielen me op. Ik zie niet vaak GTItjes rijden op 15 inch velgen. ;)
Kan kloppen dat je me niet zag, je stond voor de verkeerslichten te wachten terwijl je naar je telefoon staarde. :)
Ik zat in m'n Transporter T5 en was opweg maar m'n klant het MMC (ziekenhuis).
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Je wintervelgen vielen me op. Ik zie niet vaak GTItjes rijden op 15 inch velgen. ;)
Kan kloppen dat je me niet zag, je stond voor de verkeerslichten te wachten terwijl je naar je telefoon staarde. :)
Ik zat in m'n Transporter T5 en was opweg maar m'n klant het MMC (ziekenhuis).

Klopt helemaal. Ik appte Expor dat die XDS aanpassing echt een top verbetering was. Die 15 inch velgen zijn inderdaad een beetje apart. Lijkt onderhand wel een terreinwagen haha. Maargoed, het went wel.
 
Bij het remmen weet ik niet of ik verschil merk, dat is lastig te peilen. Heb het idee dat ik hem iets verder in kan duwen voordat er echt effect is, je kunt dan dus wat preciezer remmen. Maar heel zeker ben ik er niet van, kan ook tussen de oren zitten.

Ok vreemd Stick Out Tongue
Bij mij heeft die aanpassing juist ervoor gezorgd dat mijn rempedaal minder sponzig is en wat zwaarder aanvoelt ;)
Van dat preciezer remmen kan ik mij wel in vinden! Had voorheen bij plotseling hard remmen heel vaak dat de abs er bij in schoot en nu totaal geen last meer van :)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!