WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R
WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
GTI
Kleur
Pearl Black
Bouwjaar
2012
Het is weer een en al ellende met mijn auto. Eergisteren de auto naar de garage gebracht voor een vervolg afspraak. Bij de grote beurt bleek namelijk dat de remschijven en blokken voor aan vervanging toe waren. Dat was gewoon periodiek onderhoud. Ik heb toen ook aangegeven dat 1 dag na de grote beurt ik een melding kreeg op mijn dashboard. Het EPC en motormanagement lampje hebben toen namelijk gebrand. De medewerker bevestigde mijn vermoeden en vertelde dat de auto in noodloop reed. Het zou gaan om een klein issue, waarschijnlijk een klepje oid wat niet goed was. Ik heb toen ook aangegeven dat ik heb geconstateerd dat er een torx schroef dol was gedraaid bij mijn carterontluchting. Zelf heb ik daar niet aangezeten en ik vond het ook niet echt getuigen van klasse, maargoed.

Toen kreeg ik vervangend vervoer mee en wat er toen is gebeurd is te lezen in het "Grote gooi het eruit topic". Er is namelijk ingebroken in de auto en de navigatie is meegenomen. Dat grapje heeft mij uiteindelijk een dag met veel geregeld bezorgd. Toen ik de auto gisteren middag weer ging ophalen bleek dat de auto cilinderoverslag had op cilinder 1. Dat zou alleen op hogere snelheid plaatsvinden en was verholpen. Verder ook natuurlijk netjes de remschijven en blokken voor vervangen. Prima, zou je zeggen.

Onderweg naar huis, toen de motor warm was, heb ik een paar keer de kickdown in getrapt om te kijken of het probleem (vermogens verlies, schokken, random overschakelen) weg was. Gelijk merkte ik al dat hij wel weer beter reed, maar nog niet helemaal super. Toen dacht ik nog dat het wel zou liggen aan het feit dat ie misschien nog even "in moest rijden" ofzo. 's Avonds ook nog even wat rond gereden om te onderzoeken of het probleem weg was. Bij kickdown schakelde de auto netjes terug en pakte daarna goed op. Ik begon het vertrouwen weer een beetje terug te krijgen.

Vanochtend met mijn fingers crossed naar de auto gelopen. Alle ruiten waren heel gelukkig. (Dit gevoel zal nog wel een tijdje aanhouden ben ik bang). Nog geen km van mijn huis af, bij het 3e stoplicht verscheen er plots een melding "Oliedruk. Motor uit! Zie instructieboekje". Dit gaf mij geen goed gevoel, want dezelfde melding heb ik gezien toen de problemen begonnen op te treden na de grote beurt. Ik dus snel de motor uit en aan en verder gereden. Ongeveer na 30km, ik reed toen op de CC, begon mijn motorstoringslampje te knipperen (3x) gevolgd door het EPC lampje. Vervolgens heb ik de rest van mijn rit moeten rijden met EPC aan. Auto's inhalen wordt dan een hele uitdaging, aangezien de auto amper vooruit komt (zelfs bij vol gas!).

Straks dus maar even bellen.

TL;DR Kutauto :lol:
 
Wat een gedoe :(
Die 1.4tsi is echt een rampenblok helaas. Durf dat model Gti en eigenlijk alles met 'Tsi' erachter echt niet te kopen. Snap de keuze wel om de 1.4tsi voor de 1.8tsi in te ruilen in de facelift Gti.

Ben benieuwd hoe het afloopt!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Net terug van de dealer. Was even langs de express service gegaan, want "dan kon ze hem even uitlezen". Ik hoefde dan niet te wachten, zeiden ze. Uiteindelijk bleek het probleem toch onbekend en ze gaan het (wederom..) onderzoeken.

Heb nu weer vervangend vervoer mee. Deze keer gelukkig ZONDER navigatie Big Grin. Ze konden niet zeggen wanneer ik hem weer terug krijg, want de problemen zijn nog niet onderzocht. Het kan dus mee of tegenvallen..

Al met al heb ik dus 2 uur gewacht.

Raakte trouwens ook met een vrouwtje aan de praat die ook op vervangend vervoer zat te wachten. Ook zij had een polo (1.2tsi) en was meerdere malen terug geweest vanwege een ratelgeluid; de ketting. Zij was er (samen met mij) ook wel klaar mee..
 
Wobblekid, misschien moet je het eens juridisch aanpakken want naar mijn gevoel ben je te vaak teruggegaan. Ik zou of een nieuw blok eisen of het geld terug. Ik zou even wat informatie inwinnen bij juridisch loket of stuur mij wat gegevens met hoe vaak je bent gegaan en wat de problemen zijn. Dan kan mijn vrouw er naar kijken als je dat wilt (die is advocaat).
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
tja, amai wat een verhalen...
Als ik nu iets zou kopen zou ik wel voor de Polo GTI willen gaan. Klein blokje die 1.4, dus weinig betalen hier in België en toch noch plezier hebben.
maar als ik dan deze horror verhalen hoor, dan ga ik weer twijfelen. :(
 
Wow wat een verhalen hoop dat er nu een keer een eind aan kom aan al het gezeik en gedoe zo heb je ook helemaal geen vertrouwen meer in de auto!!
Ja ik zou er eigenlijk wel vanaf willen en iets betrouwbaar gaan rijden. Ben aan het informeren naar de mogelijkheden. Nee heb je en ja kun je krijgen zullen we maar zeggen.

tja, amai wat een verhalen...
Als ik nu iets zou kopen zou ik wel voor de Polo GTI willen gaan. Klein blokje die 1.4, dus weinig betalen hier in België en toch noch plezier hebben.
maar als ik dan deze horror verhalen hoor, dan ga ik weer twijfelen. :(
Als ie het doet is het een leuke auto, maar het blok vind ik gewoon te onbetrouwbaar.

Succes verder en hou ons op de hoogte!
Thnx, zal ik zeker doen!
 
Ja dan wordt dat gewoon in het leasebedrag gestopt ;) Wobblekid en ik hebben beide een herberekening van de leaseprijs gekregen voor 1 januari van dit jaar, maar de baas betaalt het verschil gelukkig op de lopende contracten. Iedereen met zuinige/goedkope diesels mag nu ineens +-90/mnd netto op zijn leaseprijs rekenen, ga je dan met je 1.2TDI BM Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!