Dashcam

Ik had hem denk ik toch iets hoger gehangen @VWAlexander .. Enigste nadeel zou dan wel zijn dat je niet meer echt er mee kunt "spelen" aan de instellingen.
Maar dit kan je ook doen als die buiten de houder is. Heb hem mij ook zojuist besteld, had namelijk vandaag bijna een motorrijder onder de auto liggen die het zelf schuld was. Gisteravond nog iemand gehad die uit het niets mij van rechts inhaalt en vervolgens vol op de rem gaat...

Tijd dat die maar hier heen komt haha! Er zat dus geen 'converter kit' bij die van Cool Blue?
Wat zat er qua kabels trouwens bij? Meen dat er enkel 1 auto oplader kabel zit of niet? Want als ik hem in 2 auto's wil gaan gebruiken moet ik er eventueel nog een extra er bij pakken. Tenzij ik dit kan oplossen met die 'converter kit', want als ik het goed gebruik krijgt hij dan de stroom van de interieurverlichting.

Kwam zojuist dit nog tegen: http://www.cameranu.nl/nl/p608865/dod-rearview-mirror-bracket
Lijkt me ook wel een goede eventuele oplossing!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Ik had hem denk ik toch iets hoger gehangen @VWAlexander .. Enigste nadeel zou dan wel zijn dat je niet meer echt er mee kunt "spelen" aan de instellingen.
Maar dit kan je ook doen als die buiten de houder is. Heb hem mij ook zojuist besteld, had namelijk vandaag bijna een motorrijder onder de auto liggen die het zelf schuld was. Gisteravond nog iemand gehad die uit het niets mij van rechts inhaalt en vervolgens vol op de rem gaat...

Tijd dat die maar hier heen komt haha! Er zat dus geen 'converter kit' bij die van Cool Blue?
Wat zat er qua kabels trouwens bij? Meen dat er enkel 1 auto oplader kabel zit of niet? Want als ik hem in 2 auto's wil gaan gebruiken moet ik er eventueel nog een extra er bij pakken. Tenzij ik dit kan oplossen met die 'converter kit', want als ik het goed gebruik krijgt hij dan de stroom van de interieurverlichting.

Kwam zojuist dit nog tegen: http://www.cameranu.nl/nl/p608865/dod-rearview-mirror-bracket
Lijkt me ook wel een goede eventuele oplossing!
Hij valt onder het rijden bijna niet op want je merkt het op een gegeven moment niet meer dat hij er hangt.
Daarnaast vind ik het wel fijn om inderdaad aan de knoppen te kunnen en het scherm te zien. Want ook hoe hoger, hoe dichter tegen de spiegel. Bij die met de zuignop kon ik de binnenspiegel niet meer verstellen en wilde de camera de spiegel wel eens in een andere positie duwen bij ongelijke wegdelen. Nu kan ik hem helemaal vrij bewegen zonder dat hij de camera raakt.
 
Tijd dat die maar hier heen komt haha! Er zat dus geen 'converter kit' bij die van Cool Blue?
Wat zat er qua kabels trouwens bij? Meen dat er enkel 1 auto oplader kabel zit of niet? Want als ik hem in 2 auto's wil gaan gebruiken moet ik er eventueel nog een extra er bij pakken. Tenzij ik dit kan oplossen met die 'converter kit', want als ik het goed gebruik krijgt hij dan de stroom van de interieurverlichting.

Kwam zojuist dit nog tegen: http://www.cameranu.nl/nl/p608865/dod-rearview-mirror-bracket
Lijkt me ook wel een goede eventuele oplossing!
Nee geen hardwirekit erbij. Enkel alleen 12V stekker kabel idd. Voor de rest niks.

Weet niet of die mirror bracket wel een goede oplossing is. Denk dat als je de spiegel dan verstelt je ook steeds de camera verstelt, nog gevoeliger is voor camerashake, en daarnaast hangt hij dan ook een stuk lager, dus meer in het zicht.

Ik ga me wel dat HOYA HD filter erbij bestellen van Dutchdashcam. Merk dat er toch wel flinke reflectie aanwezig is soms met de volle zon.
 
  • Leuk
Waarderingen: S1991
Sorry niet 45 maar 42 typ fout .....
Thnx. Gisteren aangesloten op 42, werkt prima.

Ik had ook nog twee andere lege plekken in de zekeringkast doorgemeten waar permanent 12V op staat. Sta in dubio om de camera hier op aan te sluiten. De parking mode van de 0806 is ook handig. De hardwire-kit voorkomt dat je accu leegtrekt en het gemak van de 0806 is dat je m zo uit de houder neemt als je m niet gebruikt. Én je hebt een constante gps-fix. Aan de andere kant, een opengebroken of afgefikte auto is wat minder ....
;)
 
@VWAlexander Heb vandaag de DOD LS460W ook binnen gekregen. Na een test ritje ben ik er wel enigszins tevreden over, alleen ben ik iets te snel geweest met de plakmount te plaatsen. Nu staat deze iets te ver naar links richting de binnenspiegel, hierdoor is het nadeel dat het snel loskrijgen van de dashcam bijna onmogelijk is. Moet dan nu eerst de plakmount weer los maken (d.m.v. de bol) en naar rechts buigen, vervolgens de dashcam er aan vast zetten en dan de kabel er in steken. Nadeeltje nu is dat de camera iets té ver naar rechts staat uitgelijnd. Maar verder heeft deze wel aardig scherp beeld, wellicht dat na nog wat verdere instellingen deze beter uitkomen.
Evenals merk je toch helaas flink de reflectie in de ruit, dus die HD filter van dutchdashcam is een goede oplossing dan. Ook spijtig dat er geen hardwire kit bij zit.

A.s. maandag maar eens uitproberen in de werkwagen! Echt snel verwisselen is in elk geval niet echt gemakkelijk.. Dus mogelijk dat ik dan toch nog maar die Mini 0806 neem voor de werkwagen.

On a side note, iemand hier die een beetje handig is met de elektriciteit op het op de interieurverlichting aan te sluiten? Aangezien mijn verstand er mee echt 0,0 is en ik twee linker handen heb.. :mrgreen: En door de dealer te laten doen zal ik denk ik ook weer gauw een €50,- lichter bij zijn..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
@VWAlexander Heb vandaag de DOD LS460W ook binnen gekregen. Na een test ritje ben ik er wel enigszins tevreden over, alleen ben ik iets te snel geweest met de plakmount te plaatsen. Nu staat deze iets te ver naar links richting de binnenspiegel, hierdoor is het nadeel dat het snel loskrijgen van de dashcam bijna onmogelijk is. Moet dan nu eerst de plakmount weer los maken (d.m.v. de bol) en naar rechts buigen, vervolgens de dashcam er aan vast zetten en dan de kabel er in steken. Nadeeltje nu is dat de camera iets té ver naar rechts staat uitgelijnd. Maar verder heeft deze wel aardig scherp beeld, wellicht dat na nog wat verdere instellingen deze beter uitkomen.
Evenals merk je toch helaas flink de reflectie in de ruit, dus die HD filter van dutchdashcam is een goede oplossing dan. Ook spijtig dat er geen hardwire kit bij zit.

A.s. maandag maar eens uitproberen in de werkwagen! Echt snel verwisselen is in elk geval niet echt gemakkelijk.. Dus mogelijk dat ik dan toch nog maar die Mini 0806 neem voor de werkwagen.

On a side note, iemand hier die een beetje handig is met de elektriciteit op het op de interieurverlichting aan te sluiten? Aangezien mijn verstand er mee echt 0,0 is en ik twee linker handen heb.. :mrgreen: En door de dealer te laten doen zal ik denk ik ook weer gauw een €50,- lichter bij zijn..
Ja hij is niet heel makkelijk los te halen. Ik heb hem ook best ver naar links en nadat ik de plakmount had geplakt, ging de miniUSBkabel er nét in (mount van de binnenspiegel zat iets in de weg).
Maar eigenlijk hoef je de camera niet los te halen. Ik haal gewoon het SD kaartje eruit. Helaas is deze ook niet zo eenvoudig eruit te halen, maar hiervoor gebruik ik de iets grotere SD adapter die ik bij het kleine SD kaartje heb gekregen. Die is smal genoeg om dat kaartje uit de camera te klikken. Deze berg ik dan op in de SD gleuf van de autoradio. De adapter gebruik ik dus ook om de beelden te bekijken op de computer. De camera blijft dus gewoon in de auto hangen, in de goede positie.

HD filter ga ik ook aanschaffen bij Dutchdashcam. Heb René hier al over gecontacteerd en hij verkoopt ze gelukkig ook zonder camera erbij.

Hardwirekit is inderdaad jammer dat die er niet bij zit. Zou ook niet weten waar ik die vandaan moet halen.
On a side note, iemand hier die een beetje handig is met de elektriciteit op het op de interieurverlichting aan te sluiten? Aangezien mijn verstand er mee echt 0,0 is en ik twee linker handen heb.. :mrgreen: En door de dealer te laten doen zal ik denk ik ook weer gauw een €50,- lichter bij zijn..
Dit heb ik ook, ik durf er zelf gewoon niet aan te beginnen. Maar het blijkt retesimpel te zijn Stick Out Tongue
Weet ook niet wat ik precies allemaal nodig heb hiervoor.
 
Precies, lijkt me ook wel simpel te zijn, maar ik ben bang dat ik iets verkeerd doe en vervolgens de wagen naar de sloop kan brengen (bij wijze van dan haha.)
Gelukkig gaat de miniUSBkabel er goed in, dat is het probleem niet, alleen dat hij nu iets te ver naar rechts staat uitgelijnd. Ik haal de camera juist wel los omdat ik deze ook voor de werkwagen wou gaan gebruiken. Maar ben bang dat als ik hem geregeld ga los halen op een moment de mount niet meer goed vast blijft zitten aan de dashcam. Merkte ook al dat die mini SD card er nog al lastig uit gaat... Had ook al best wel moeite om dat lipje los te krijgen..
Maar goed dat zijn maar een paar min-punten, het belangrijkste is dat de opnames helder zijn! Wat ik zo zag was dit ook zo, dus ik ben vooralsnog tevreden! Nu dan alleen even kijken wat ik ga doen met het terug zetten in de auto. Even aan Réne vragen of hij een tip heeft om de mount los te maken en of hij eventueel een losse heeft. Dan maar op een andere plaats neer zetten, zal dan denk ik toch iets meer naar onder zijn en in het midden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
http://www.blackvue-nederland.nl/producten/dr3500-fhd/blackvue-dr3500-fhd-dashcam-details

Deze is prima, heb hem zelf ook in mijn polo.
Zit een micro usb in de dashcam en die kun je zo via de meegeleverde micro naar usb ontvormer steken in je pc/laptop.

Daar kun je alle opnames terug bekijken en opslaan. Zeker goed helder beeld!
1080p HD is de hoogste kwaliteit!
1296p is momenteel de hoogste kwaliteit voor dashcams.
Heb deze niet gekozen omdat hij geen (ingebouwde) gps heeft, maar 120 graden viewing-angle en die irritante lampjes op de camera zelf onder het rijden.
Moet zeggen dat ik een display op de camera wel fijn vind, wanneer hij uit de houder is genomen kun je hem zo nog even makkelijk goed afstellen, en makkelijk in de menu's bladeren oid.
 
@VWAlexander bevalt de dashcam je? Ik zie niks anders dan ruis telkens in de beelden... Zowel 's nachts als overdag en dat terwijl hij op FullHD staat, automatisch witbalans aan en exposure op 0.. Snap niet dat andere altijd zulke goede beelden krijgen haha.
René was trouwens bij mij 'teleurgesteld' enkel omdat ik hem vertelde dat ik de dashcam ergens anders besteld had.. Blijkbaar waardeert hij eerlijkheid niet, achjah dan houdt hij zich de filter maar. Merk dat het in sommige gevallen toch best wel meevalt naargelang hoe je de dashcam plaatst.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
@VWAlexander bevalt de dashcam je? Ik zie niks anders dan ruis telkens in de beelden... Zowel 's nachts als overdag en dat terwijl hij op FullHD staat, automatisch witbalans aan en exposure op 0.. Snap niet dat andere altijd zulke goede beelden krijgen haha.
René was trouwens bij mij 'teleurgesteld' enkel omdat ik hem vertelde dat ik de dashcam ergens anders besteld had.. Blijkbaar waardeert hij eerlijkheid niet, achjah dan houdt hij zich de filter maar. Merk dat het in sommige gevallen toch best wel meevalt naargelang hoe je de dashcam plaatst.
Hij zou de filter zondagavond op de post gedaan hebben, ik heb nog altijd niks binnen.. Vreemd.
Ik vertrouw grotere sites zoals Coolblue/Bol/CameraNU/etc.. meer dan een particulier. Daarom heb ik de camera ook niet besteld bij René.

Ik heb trouwens geen last van echte ruis ofso, tsjah dit is natuurlijk ook geen 4K beeld, maar voor 1080p is het wel OK. Het is wel een van de betere beeldkwaliteit camera's die je kunt krijgen wat betreft dashcams, dus..
 
Hij zou de filter zondagavond op de post gedaan hebben, ik heb nog altijd niks binnen.. Vreemd.
Ik vertrouw grotere sites zoals Coolblue/Bol/CameraNU/etc.. meer dan een particulier. Daarom heb ik de camera ook niet besteld bij René.

Ik heb trouwens geen last van echte ruis ofso, tsjah dit is natuurlijk ook geen 4K beeld, maar voor 1080p is het wel OK. Het is wel een van de betere beeldkwaliteit camera's die je kunt krijgen wat betreft dashcams, dus..

Dat was dus inderdaad ook van de redenen waarom ik hem bij CoolBlue gekocht heb. Want:
1. Je hebt hem de volgende dag binnen mits voor 23:59 besteld de dag ervoor. / Dit zal René niet lukken..
2. Gratis verzendig en retour met geen vragen hoe en wat. / Bij René zal je mogelijk retourkosten moeten betalen.
3. Bij CoolBlue top service zelfs weken nadat je hem besteld hebt.

Ik test de cam nog eens deze week verder uit, anders vraag ik eens bij CoolBlue of het eventueel mogelijk is om enkel de camera terug te sturen. Aangezien daar wellicht het probleem in zit.

Verder vind ik het wel jammer dat er een 4 meter lange kabel bij zit om te laden.. :neutral:
Net als dat het beeld enigszins vertekend uitziet. Afstand op je voorligger lijkt groter op de camera dan het in werkelijkheid is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Dat was dus inderdaad ook van de redenen waarom ik hem bij CoolBlue gekocht heb. Want:
1. Je hebt hem de volgende dag binnen mits voor 23:59 besteld de dag ervoor. / Dit zal René niet lukken..
2. Gratis verzendig en retour met geen vragen hoe en wat. / Bij René zal je mogelijk retourkosten moeten betalen.
3. Bij CoolBlue top service zelfs weken nadat je hem besteld hebt.

Ik test de cam nog eens deze week verder uit, anders vraag ik eens bij CoolBlue of het eventueel mogelijk is om enkel de camera terug te sturen. Aangezien daar wellicht het probleem in zit.

Verder vind ik het wel jammer dat er een 4 meter lange kabel bij zit om te laden.. :neutral:
Net als dat het beeld enigszins vertekend uitziet. Afstand op je voorligger lijkt groter op de camera dan het in werkelijkheid is.
Dat laatste is normaal omdat dashcams altijd gebruik maken van een wide angle lens (soort fisheye lens), en daardoor lijkt het midden wat verder weg. Daardoor kunnen ze ook zo een grote hoek (in dit geval 140 graden) bereiken. Het beeld vervormd daardoor dus ietsjes.

Maar wat bedoel je precies met ruis? De ruis die je wel eens ziet op beelden die in het donker gefilmd zijn (door hoge ISO?). Of bedoel je met 'ruis' slechte beeldkwaliteit? Ik vind het voor 1080p niet verkeerd hoor.

Ja de service van CoolBlue is echt geweldig. Daar kun je hem zo omruilen voor een nieuwe of het geld terug krijgen mocht er iets aan de hand zijn. ;)
 
Ik ga eens proberen een filmpje op Youtube te zetten, wel jammer dat de kwaliteit op Youtube altijd minder is dan ze in werkelijkheid zijn. Echter vind ik sommige video's van deze dashcam (ingesteld op 1080p) wel enigszins overeen komen met de werkelijkheid.. hmm..

Edit; Filter is tóch nog binnen gekomen! Nu ga ik zeker effe testrijden en een filmpje uploaden. Stick Out TongueStick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!