Dashcam

DOD LS460W + Hoya filter (tsjah als je die beelden ziet moet deze er ook gwn bij) + SDkaartje (want deze zit er zwz niet bij) = toch alweer rond de €250 in totaal voor deze dashcam.
Ik kijk straks nog even verder of ik nog een interessante tegen kom Stick Out Tongue Weet ook nog niet hoever ik wil gaan wat betreft prijs. Denk 150-200 max. Of hij moet al echt uitstekend geweldig en designprijs hebben gewonnen, dan mag hij ietsjes duurder zijn :)
Dashcams met WiFi functie en weet-ik-wat hoef ik allemaal niet (zoals die BlackVue). Gewoon goede kwaliteit opnames en makkelijk los te halen (voor antidiefstal of bestanden overzetten op pc) + niet te groot. Deze DOD vind ik wel de maximale afmeting incl. houder.
 
Mijn vader heeft de mini 0805 deze werkt perfect. Hij gebruikt hem iedere dag op de vrachtwagen. Je kunt er goed de kentekens op lezen. Het enige nadeel van deze camera is dat je hem vast moet plakken. Maar mijn vader heeft er een steuntje voor gemaakt waar hij de navigatie en de camera op kan doen zo zie je er niet s van dat er een camera in zit. Voordeel is dat hij gewoon echt mini is. Die site safeye is een goed site we hebben namelijk nog gevraagd om een Nederlandse gebruikershandleiding dit omdat de orgineel heel klein geschreven is en beetje onduidelijk Engels is. Ze mailde meteen een zelfgemaakte handleiding terug die heel duidelijk was. Dus goede service. De keus is er niet makkelijker op geworden denk ik zo excuses daarvoor haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
Mijn vader heeft de mini 0805 deze werkt perfect. Hij gebruikt hem iedere dag op de vrachtwagen. Je kunt er goed de kentekens op lezen. Het enige nadeel van deze camera is dat je hem vast moet plakken. Maar mijn vader heeft er een steuntje voor gemaakt waar hij de navigatie en de camera op kan doen zo zie je er niet s van dat er een camera in zit. Voordeel is dat hij gewoon echt mini is. Die site safeye is een goed site we hebben namelijk nog gevraagd om een Nederlandse gebruikershandleiding dit omdat de orgineel heel klein geschreven is en beetje onduidelijk Engels is. Ze mailde meteen een zelfgemaakte handleiding terug die heel duidelijk was. Dus goede service. De keus is er niet makkelijker op geworden denk ik zo excuses daarvoor haha.
Haha nee dit maakt het niet makkelijker Stick Out Tongue
Hij is wel goedkoop €105. Dat en dat hij zo sneaky klein is vind ik een voordeel.
Goed om te horen dat jij al een positieve ervaring hebt met Safeye. Dan weet ik dat ik hier de Mini eventueel kan bestellen mocht ik toch voor deze gaan.

Wanneer ik google op "dashcam" en die camera's bekijk, kom eigenlijk steeds weer die DOD LS460W tegen. Lijkt mij btw ook een fijne bediening en hij is makkelijk van de houder af te pakken en terug te zetten.
Of de Thinkware X150 maar daar vind je dus geen YT filmpjes en niks van, dus een no-go. Sommige hebben helemaal geen nachtmodus dus alleen geschikt voor overdag. En die BlackVue DR500GW-HD is weer erg opvallend van buiten gezien door die zilverkleurige ring, en lastig terug in de houder te plaatsen volgens een YT filmpje, en daarnaast ook niet de goedkoopste. BlackVue heeft wel super software.
Op bol.com hebben ze ook al niks..
 
Het liefste wil ik dan de power niet via de 12V stekker, maar wat Michel zegt via de interieurverlichting hebben. Echter ben ik een echte noob wat betreft elektronica. Ik heb hier wel een filmpje gevonden maar daar word niks uitgelegd of beschreven hoe hij het heeft gedaan:
Ik zou dus echt niet weten welk draadje ik moet hebben en waar ik op moet letten.. o_O
Hoe wil ik die kabels kunnen verbinden met de camera, terwijl er aan de andere kant een micro usb aansluiting hoort te zitten voor aansluiting aan de camera?
Edit: Oke excuses, de hardwire kit die meestal word meegeleverd gaat het van 2 rood-zwart draadjes naar een micro usb plug.

En wat is dit nou? Hier zitten ze weer van de zijkant te kloten:
Edit: Dus men kan het ook via de zekeringenkast doen.. Dan zal dit waarschijnlijk meer van toepassing zijn

Vind het trouwens ook wel chill dat men bij de Polo 6R meer dan voldoende ruimte heeft achter de binnenspiegel (wanneer geen regensensor).
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de mini ook alleen op die site te bestellen dacht ik maar maakt de keuze niet makkelijker nee. Wij hebben toen deze gekozen omdat hij zo lekker klein is. Hij is een half jaar in gebruik en geen problemen mee gehad en word iedere dag gebruikt.
Ik heb ook de 805 en deze werkt best goed nog geen problemen mee gehad .
 

Bijlagen

  • IMG_0072.JPG
    IMG_0072.JPG
    413.7 KB · Weergaven: 75
  • IMG_0073.JPG
    IMG_0073.JPG
    451.7 KB · Weergaven: 74
  • IMG_0074.JPG
    IMG_0074.JPG
    216.3 KB · Weergaven: 69
Volkswagen  VW Polo Cross 6R Bj: 2013  TSI 1.2 77kw - 105 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Woefer en VWAlexander
@iichel Als ik de hardwire kit nu verbind met die van de interieurverlichting, dan klopt het toch niet? Dan heb ik dus geen stroom voor de cam als de deuren dicht zijn en aan het rijden ben. Of zie ik dit verkeerd? Misschien is het toch makkelijker om het via de zekeringenkast te doen. Moet ik alleen nog even kijken wat ik precies nodig heb. Er word namelijk niet met elke cam zo een hardwire kit geleverd..

Twijfel nog altijd tussen Mini 0805 (€105) of DOD LS460W (€179). Wil gewoon een fatsoenlijke dashcam en misschien is het het ook waard om nog wat meer te betalen voor deze DOD
 
Laatst bewerkt:
Thnx @Woefer Stick Out Tongue

Kan ik de "constante 12V" draad dan ook makkelijk vinden?
En dus is het is zo simpel als deze prachtige tekening? :cool:

Naamloos.png
 
Eigenlijk is de DOD LS460W + SDkaartje + Hardwirekit even duur als deze (ook incl. hardwirekit, misschien nog wel beter):
http://www.blackvue-nederland.nl/pr...ckvue-dr500gw-hd-32gb-power-magic-pro-details

De Mini 0805 heeft voor €105 euro alles incl. behalve SD dan.. Gebruiksvriendelijkheid / garantie / software / kwaliteit (body/etc.) van de BlackVue is natuurlijk wel een stuk beter dan van de Mini.. Maaaar miss wel verouderd model..

:weary: ennnnn daar ga ik weer YouTube filmpjes kijken

@S1991 Ben jij nog wat wijzer geworden? Word het de DOD LS460W voor jou? Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Woefer
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!