Dashcam

Gisteren de Mini 0806 gps bij Minidashcam (www.minidashcam.com) besteld. Klein, makkelijk demontabel en goede beeldkwaliteit. Krijg m dinsdag binnen, ben benieuwd.
Dat was idd de eerste waar ik naar heb gekeken. Maar na deze reactie heb ik dat idee eigenlijk links laten liggen;
Volgens Rene is het zo dat de 0803 en de 0806 teveel problemen hebben en je daarom zou moeten mijden. Of dit waar is geen idee, hij zal er wel het meeste verstand van hebben dan mij. Wat in de rode letters staat geschreven is "mini 0801 dash cam".
Ik blijf even goed aardig twijfelen, maar als ik zou moeten beslissen op basis van prijs dan zou ik toch gaan voor de 0805. Geef dan liever even wat minder uit dan dat ik €180,- zou moeten betalen. Wil er namelijk twee, een voor het werk en de andere voor privé.
Vind vooral die CPL Filter erbij een groot pluspunt (0806).
 
Laatst bewerkt:
Dat was idd de eerste waar ik naar heb gekeken. Maar na deze reactie heb ik dat idee eigenlijk links laten liggen;
Heb veel over de 0806 gezocht op internet, er was idd een batch met problemen. Maar ook over veel probleemloze gebruikers en goede reviews gelezen. Minidashcam als shop komt betrouwbaar over, dus als er iets is dan komt dat goed. Met de combinatie van formaat/gebruiksgemak/mogelijkheden/beeldkwaliteit tov de prijs kan ik niet zo snel een miskoop hebben.
 
Mailtje gestuurd naar René van Dutchdashcam voor wat informatie. Hij antwoordde dat ik hem kon bellen voor meer info.
Dit heb ik vandaag gedaan. Bleek dat hij nu op vakantie in Spanje is, en daarvandaan dus ook belde. Echt respect voor deze man. :sunglasses:
We hebben het gehad over de volgende camera's:

Mini
- 0801 en vooral 0805: Leuke camera voor weinig geld. Klein formaat, doet wat hij moet doen, met goede beeldkwaliteit.
- 0803 en 0806: De 0803 sowieso niet kopen door de vele problemen. De 0806 zit nog in de ontwikkelingsfase. Mini zet zijn camera's altijd te vroeg op de markt, en er gaat wat tijd overheen voordat deze camera's het goed doen.
-- Nadeel is dat deze camera's minder lang mee gaan en je maar 1 jaar garantie krijgt. Na dit jaar is het vrijwel onmogelijk om hem te laten repareren wanneer hij kapot gaat. Deze camera's worden dan ook meestal gekocht door mensen die er niet teveel geld aan willen uitgeven, en na een jaar wel weer een nieuwe kopen mocht hij kapot gaan. "Wellicht hebben ze dan ook weer een betere camera op de markt, dan koop ik die wel weer."

DOD LS460W
Hier gaf René zijn voorkeur aan als hij moest kiezen.
- Goede beeldkwaliteit (vergelijkbaar met de Mini 0805) en goede kwaliteit in het algemeen. Duurzaam product, kan jaren meegaan.
- Gebruiksvriendelijk, makkelijke montage en demontage, UV filter.
- Deze zal wel iets meer zichtbaar zijn op de voorruit. Hij is niet zoals de Mini en BlackVue in zijn geheel achter de spiegel weg te werken. Door zijn bevestiging valt hij wat groter uit.
- 2 jaar garantie.

BlackVue GW500-HD
Beste software. Matige beeldkwaliteit (kan niet tippen aan de Mini en DOD). Geen scherm op de camera zelf (wel via smartphone app).
Redelijk verouderd model, maar doet het nog wel goed op de markt. Merk is een beetje als Apple. Dit merk word goed gepromoot in bijvoorbeeld de Mediamarkt, etc. Hij is dus eigenlijk wat duur voor wat hij kan.
- 2 jaar garantie.

Overige mogelijkheden
René heeft me deze camera's ook nog als tip meegegeven, om hier eens naar te kijken:
- Vico Marcus 4 (hier verkoopt hij zelf veel van) <<<<Hier ga ik straks nog wat meer van bekijken.
- Mobius Actioncam (lijkt me geen ideale dashcam???)
De volgende site gaf volgens hem ook eerlijke informatie wat betreft dashcams:
http://www.techmoan.com/

Diefstal
Volgens hem hoefde ik me ook niet druk te maken over eventuele diefstal van een dashcam (zichtbaarheid van de cam buiten de auto etc.) Dieven vinden dit niet interessant omdat ze er nog niet bekend mee zijn, denken misschien dat het een gedoe is met kabels enz.
Hij heeft het tot nu toe nog niet meegemaakt. Wel 1x dat een klant z'n cam gestolen was, maar dit omdat de complete auto gestolen was. :grin:

Conclusie
Ik ben nu wel wat wijzer geworden door dit telefoontje, maar een echte keuze heb ik nog niet kunnen maken :tongueclosed: Ik weet wel dat de BlackVue het niet gaat worden. Dit, omdat de beeldkwaliteit niet super is, en dit is toch wel het belangrijkste van het hele dashcam gebeuren. Daarnaast is de prijs van de BlackVue ook gewoon te hoog voor wat je krijgt.

@S1991
 
Laatst bewerkt:
-- Nadeel is dat deze camera's minder lang mee gaan en je maar 1 jaar garantie krijgt. Na dit jaar is het vrijwel onmogelijk om hem te laten repareren wanneer hij kapot gaat. Deze camera's worden dan ook meestal gekocht door mensen die er niet teveel geld aan willen uitgeven, en na een jaar wel weer een nieuwe kopen mocht hij kapot gaan. "Wellicht hebben ze dan ook weer een betere camera op de markt, dan koop ik die wel weer."
@S1991
Goede analyse :) !
 
@VWAlexander Als het aan mij ligt ga ik toch voor de DOD LS460W. Qua prijs redelijk goed en qua beeldmateriaal al zeer zeker. Zeker als je veel in de avond en nacht rijdt lijkt me deze juist weer fijn. Wat betreft de grote daarbij lijkt me inderdaad dat hij wel opvalt achter de spiegel. Zeker als je nog een regensensor hebt, zoals ik dus..
Ook dat de zuignap nogal er groot lijkt te zijn is wel helaas een minpunt. Wellicht valt er wel iets op te vinden, bijvoorbeeld een andere houder ergens te vinden?

Ik ga denk ik toch gewoon de DOD LS460W bestellen via CameraNu.nl / Videocamerashop.nl
Echter is hij bij de laatste op eens wel €10,- euro duurder geworden tegenover vorige week... De extra filter zal het hem wel niet doen, tenminste in mijn werk wagen heb ik weinig last van reflectie en de Polo ook.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
@VWAlexander Als het aan mij ligt ga ik toch voor de DOD LS460W. Qua prijs redelijk goed en qua beeldmateriaal al zeer zeker. Zeker als je veel in de avond en nacht rijdt lijkt me deze juist weer fijn. Wat betreft de grote daarbij lijkt me inderdaad dat hij wel opvalt achter de spiegel. Zeker als je nog een regensensor hebt, zoals ik dus..
Ook dat de zuignap nogal er groot lijkt te zijn is wel helaas een minpunt. Wellicht valt er wel iets op te vinden, bijvoorbeeld een andere houder ergens te vinden?

Ik ga denk ik toch gewoon de DOD LS460W bestellen via CameraNu.nl / Videocamerashop.nl
Echter is hij bij de laatste op eens wel €10,- euro duurder geworden tegenover vorige week... De extra filter zal het hem wel niet doen, tenminste in mijn werk wagen heb ik weinig last van reflectie en de Polo ook.
Ja inderdaad opeens een tientje duurder. Terwijl op de voorpagina van de dashcams hij nog gewoon van 189 naar 179 als 'aanbieding' staat geprijsd Stick Out Tongue

Nee die Vico Marcus 4 en Mobius Actioncam zijn ook niks.. Ik denk ook dat het de DOD gaat worden
 
Laatst bewerkt:
Precies, vandaar dat ik ze ook een mail gestuurd heb met de vraag hoe dat kan. Ook aangegeven dat ik ze voor €172,- gezien heb. Natuurlijk er niet bij gezegd dat het exclusief verzendkosten was... ;)

Enigste waar ik nog over twijfel is de grote van de SD card. Heb gelezen dat hij bij 64gb niet goed werkt en bij 32gb wel. Maar hoe dan ook, ik moet er eentje aanschaffen.. Had vandaag tot 5 keer toe kort achter elkaar een bijna ongeluk..

Zal wel komen doordat het in Frankrijk was en het goed weer was.. Ohja en opeens een leuk vrouwtje in kort rokje met open dak.. :mrgreen::mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
offtopic: hoe zie je de lengte van de rok van een vrouw terwijl ze in een cabrio zit?

Door in een hogere wagen te zitten. Lees, bakwagen. ;)
Ik bestel hem denk ik bij die wat 10 euro goedkoper is. Is namelijk een identieke webshop.. Alleen weet ik niet of bij hun nu ook die converter er bij komt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Vandaag de DOD binnen gekregen. Ben er wel tevreden over. Ik heb alleen nog niet het SD kaartje binnen, die komt morgen pas. Stick Out Tongue
Heb hem nu gewoon in de 12V stekker gestopt, en de kabel wel fatsoenlijk weggewerkt. Moet ook nog eens kijken voor een hardwire kit, want die zat hier niet bij. Wel jammer dat er ook geen kabeltje bij zit voor hem aan de pc te verbinden. Maar dit kan ook gewoon door de SD kaart eruit te halen en als je een cardreader hebt op je pc. Volgens mij heeft mijn laptop dat wel.

Vind de grootte eigenlijk wel meevallen. Heb er al een stukje mee gereden en het valt eigenlijk niet zo gek veel op onder het rijden.
20150512_191723.jpg

Zichtbaarheid van buiten:
20150512_200224.jpg


20150512_200233.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja die steun had wel iets minder lomp gekund denk ik zo maar de grote van de camera zelf valt reuze mee. is het beeld wel trillingsvrij met zo'n lange steun ?

Ja de mount is echt zeer sterk en stabiel. Had van Youtubers vernomen dat die Mini camera's allemaal flinke camerashake in hadden. De DOD zou daar geen last van moeten hebben. Heb het zelf nog niet getest. Morgen maar eens uitgebreid testen ;)

Je kunt er ook nog een kleinere mount opzetten (is erbij geleverd), maar die moet je plakken. Wellicht iets voor toekomst.
 
Laten jullie dat ding nu altijd in de wagen hangen of haal je hem eruit als je de wagen parkeert?
Als je hem laat zitten, ben je dan niet bang dat hij er uit wordt gestolen?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
@VWAlexander dank voor de foto's ziet inderdaad niet al te lomp uit. Zal in de privé auto sowieso de plakmount gebruiken en wat meer wegwerken. Dan ziet het er direct beter uit.
Jammer dat er geen extra kabel bij zit dan maar zal wel een micro-usb kabel zijn. Die zul je wel al hebben van je smartphone uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
@VWAlexander dank voor de foto's ziet inderdaad niet al te lomp uit. Zal in de privé auto sowieso de plakmount gebruiken en wat meer wegwerken. Dan ziet het er direct beter uit.
Jammer dat er geen extra kabel bij zit dan maar zal wel een micro-usb kabel zijn. Die zul je wel al hebben van je smartphone uit.
Jep ik ga de plakmount ook maar eens tevoorschijn halen. Heb dat niet meteen gedaan want een maal geplakt kun je hem niet opnieuw fatsoenlijk plakken. ivm beeldhoek goed krijgen en zó plaatsen dat de binnenspiegel hem net niet raakt. Maar ik ga me er eens aan wagen.

Het is trouwens een mini usb kabel. Dus geen micro. Maar volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!