Wat heb jij vandaag voor je auto gekocht?

H1 Canbus Xenon van Xenonlamp
Mini H1 6.1 projectoren van Retrofitlab

En een vriend besteld die samen met mij de lampen gaat ombouwen.
Twijfel alleen nog of ik mn H4 armaturen ga ombouwen of dat ik gewoon de H7 armaturen ga doen Big Grin
 
Het zijn Bi-Xenon projectoren. Met de H4 armaturen hou ik dim/groot licht en bij de H7 armaturen heb ik dubbel groot licht (Xenon en Halogeen gezamelijk)

Mijn twijfel zit hem meer in het feit:

H4 pro:
Zo hou ik mijn H7 armaturen nog goed in geval dat ze mislukken
Geen dubbel groot licht

H4 con / pro H7 :
De spiegel is anders dan in de H7 armatuur. Deze is namelijk erg schuin terwijl die van de H7 recht achter de lamp zit. Een schroud erop zetten zal makkelijker zijn op de H7 dan de H4
 
Klopt, en inderdaad, de projector kan op een of andere manier een spiegel of de lamp dusdanig beïnvloeden dat de lamp een stuk hoger schijnt, en zo je groot licht immiteert/zelfde effect geeft.

Op welke manier dat precies is, kan ik je helaas niet vertellen. Dat moet ik morgen zelf ook even gaan bekijken haha.

Voor foto's van het ombouwen en het eindresultaat, kun je morgen in mn topic kijken ;) ik zal ook wel ff filmpje maken zodat je kunt zien hoe t werkt.
 
Goed bezig.. Binnenkort ga ik dit ook doen.. Zal wel na me vakantie periode worden dus rond eind maart zo Stick Out Tongue
Geheel offtopic, kan het zijn dat ik jou vorige week vrijdag rond kwart voor 3 in de omgeving Utrecht heb zien rijden? ;)

Bij de 6C zijn overigens niet alleen de koplampen en groot licht h7, maar ook de mistlichten. Bochtverlichting is wel weer een andere soort lamp
 
Geheel offtopic, kan het zijn dat ik jou vorige week vrijdag rond kwart voor 3 in de omgeving Utrecht heb zien rijden? ;)

Bij de 6C zijn overigens niet alleen de koplampen en groot licht h7, maar ook de mistlichten. Bochtverlichting is wel weer een andere soort lamp
Hmm, nee dat was ik niet..

Bij de 6C is de mistlicht een H8 en dat is tevens je bochtenverlichting..
 
ik ga de wereld overnemen

QTZyc14.jpg
 
Geheel offtopic, kan het zijn dat ik jou vorige week vrijdag rond kwart voor 3 in de omgeving Utrecht heb zien rijden? ;)

Bij de 6C zijn overigens niet alleen de koplampen en groot licht h7, maar ook de mistlichten. Bochtverlichting is wel weer een andere soort lamp
my bad, maar mistlicht is zeker wel H7, ik bedoelde DRL is een andere soort :oops:
 
Als het Xenonlook is, dan is het halogeen met een coating er overheen.

Ik heb deze in mijn H7 lampen zitten, de zogehete Mtec Super WHite.
Door de coating is de lichtopbrengst minder als normale halogeen. Deze lampen zijn leuk als toevoeging voor groot licht wanneer je xenon hebt, maar ik raad ze niet aan als dimlicht.

Looks weegt veiligheid en zicht niet af bij mij. Neem de extra moeite en geld, en steek dat in een setje xenon of LED lampen, die zijn ook niet heel duur.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!