Beste forumleden,
Onlangs ben ik de eigenaar geworden van een Volkswagen Polo GTI uit 2019 en ik stel mezelf graag even voor. Ik heb de auto inmiddels 2 maanden en vond het een mooi moment om, na hier al veel gelezen te hebben, zelf een voorstelbericht aan te maken. Ik heb de afgelopen jaren aardig wat auto's gehad. Waarvan in mijn ogen de leukste een Golf GTE met Stage1 was en mijn vorige auto een Tesla Model 3 AWD. Nu zullen misschien aardig wat mensen zich afvragen waarom ik van een Tesla naar een Polo ga. Ik moet eerlijk zeggen dat de Tesla echt goed reed en dat elektrisch rijden heerlijk 'rustig', maar ook extreem snel is. Toch miste ik, als autoliefhebber, beleving en geluid. Daarnaast was de afwerking van de Tesla uit 2019 niet helemaal van het hoogste niveau. Hierom besloten om het elektrisch rijden toch nog even achter mij te laten en terug te gaan naar een leuke benzine auto.
Al snel viel mijn oog op een Polo GTI. Uiteraard had ik zoals altijd wel mijn wensenlijstje, ik wilde in elk geval een origineel Nederlandse auto, digitaal display, alcantara stoelen, stoelverwarming, automaat, ACC, climate control en LED-koplampen. Uiteindelijk een leuk model gevonden met deze opties en met 60.000km op de teller.
Inmiddels ongeveer 2000km gereden en hij bevalt goed. Moet eerlijk zeggen dat het wel weer even wennen was om van elektrisch naar een DSG te gaan. Elektrisch rijdt heel 'smooth', zonder versnellingen natuurlijk en je merkt daarom niks van opschakelen oid. De GTI is natuurlijk een sportieve auto en is wat gevoeliger/zenuwachtiger met rijden. Maar dit maakt het ook weer leuk, omdat het gevoel van autorijden veel meer tot zijn recht komt. De tankbeurten zijn wat minder, maar die neem ik voor lief haha.
Ik heb op het moment geen hele grote wensenlijst met de GTI. Het is een model met OPF, ik zit er aan te denken om de OPF te laten verwijderen en middendemper eruit, voor wat meer geluid. Maar hier ben ik nog niet zeker van. De laatste oliebeurt is uitgevoerd bij 52.000km. Inmiddels zit ik 10.000km verder en over de 60k km heen. Volgens mij is dat de grens om de DSG olie te verwisselen, dus ik ben wel van plan om een beurt uit te voeren + DSG olie wissel. Als laatst ben ik ook de gelukkige met het welbekende geluid bij het achteruitrijden. Ondanks dat je maar weinig achteruit rijdt, stoort het mij wel. Gelukkig is de oplossing op dit forum geschreven. Weten jullie of dit ooit een terugroepactie was? Of kan ik dit bij de dealer gewoon laten oplossen.
Genoeg gepraat.. een paar foto's
Onlangs ben ik de eigenaar geworden van een Volkswagen Polo GTI uit 2019 en ik stel mezelf graag even voor. Ik heb de auto inmiddels 2 maanden en vond het een mooi moment om, na hier al veel gelezen te hebben, zelf een voorstelbericht aan te maken. Ik heb de afgelopen jaren aardig wat auto's gehad. Waarvan in mijn ogen de leukste een Golf GTE met Stage1 was en mijn vorige auto een Tesla Model 3 AWD. Nu zullen misschien aardig wat mensen zich afvragen waarom ik van een Tesla naar een Polo ga. Ik moet eerlijk zeggen dat de Tesla echt goed reed en dat elektrisch rijden heerlijk 'rustig', maar ook extreem snel is. Toch miste ik, als autoliefhebber, beleving en geluid. Daarnaast was de afwerking van de Tesla uit 2019 niet helemaal van het hoogste niveau. Hierom besloten om het elektrisch rijden toch nog even achter mij te laten en terug te gaan naar een leuke benzine auto.
Al snel viel mijn oog op een Polo GTI. Uiteraard had ik zoals altijd wel mijn wensenlijstje, ik wilde in elk geval een origineel Nederlandse auto, digitaal display, alcantara stoelen, stoelverwarming, automaat, ACC, climate control en LED-koplampen. Uiteindelijk een leuk model gevonden met deze opties en met 60.000km op de teller.
Inmiddels ongeveer 2000km gereden en hij bevalt goed. Moet eerlijk zeggen dat het wel weer even wennen was om van elektrisch naar een DSG te gaan. Elektrisch rijdt heel 'smooth', zonder versnellingen natuurlijk en je merkt daarom niks van opschakelen oid. De GTI is natuurlijk een sportieve auto en is wat gevoeliger/zenuwachtiger met rijden. Maar dit maakt het ook weer leuk, omdat het gevoel van autorijden veel meer tot zijn recht komt. De tankbeurten zijn wat minder, maar die neem ik voor lief haha.
Ik heb op het moment geen hele grote wensenlijst met de GTI. Het is een model met OPF, ik zit er aan te denken om de OPF te laten verwijderen en middendemper eruit, voor wat meer geluid. Maar hier ben ik nog niet zeker van. De laatste oliebeurt is uitgevoerd bij 52.000km. Inmiddels zit ik 10.000km verder en over de 60k km heen. Volgens mij is dat de grens om de DSG olie te verwisselen, dus ik ben wel van plan om een beurt uit te voeren + DSG olie wissel. Als laatst ben ik ook de gelukkige met het welbekende geluid bij het achteruitrijden. Ondanks dat je maar weinig achteruit rijdt, stoort het mij wel. Gelukkig is de oplossing op dit forum geschreven. Weten jullie of dit ooit een terugroepactie was? Of kan ik dit bij de dealer gewoon laten oplossen.
Genoeg gepraat.. een paar foto's
Volkswagen
Polo 2G AW GTI
2.0