Voorgloeilampje knippert en vermogensverlies

Dus turbo slangen controleren of laten controleren.

Sommige garages hebben een rookgas tester.
Die zetten ze op je inlaat traject en laten het vervolgens vol lopen met "rook" als ergens een lek zit zal je dit snel zien.
De turbo slangen heb ik nagekeken en zijn niet gescheurd oid. Helpt het als ik de omvormer, n75, vervang? Of ligt het dan echt Aan de acutator, dan wel de turbo? Ik heb eventueel gratis een turbodruksensor aangeboden gekregen, zal ik die eventueel ophalen en inbouwen? Baadt het niet schaadt het niet haha. Ben et wel zat onderhand want nog steeds njet wat het probleem nu precies is pff
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Dus turbo slangen controleren of laten controleren.

Sommige garages hebben een rookgas tester.
Die zetten ze op je inlaat traject en laten het vervolgens vol lopen met "rook" als ergens een lek zit zal je dit snel zien.
De turbo slangen heb ik nagekeken en zijn niet gescheurd oid. Helpt het als ik de omvormer, n75, vervang? Of ligt het dan echt Aan de acutator, dan wel de turbo? Ik heb eventueel gratis een turbodruksensor aangeboden gekregen, zal ik die eventueel ophalen en inbouwen? Baadt het niet schaadt het niet haha. Ben et wel zat onderhand want nog steeds njet wat het probleem nu precies is pff
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Inmiddels een nieuwe foutcode erbij gekregen en foto’s van gemaakt
 

Bijlagen

  • E38D3902-B0B1-4BB3-9D53-2B47D76F9A0C.jpeg
    E38D3902-B0B1-4BB3-9D53-2B47D76F9A0C.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 96
  • 5F340E8B-7D95-47FE-A844-D528362B1C58.jpeg
    5F340E8B-7D95-47FE-A844-D528362B1C58.jpeg
    2 MB · Weergaven: 80
  • 7F1EF8AB-8C04-431B-A16A-F5A6633EBF52.jpeg
    7F1EF8AB-8C04-431B-A16A-F5A6633EBF52.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 67
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
9/10x is het het kleine slangetje onder je accu ( 10cm ) en kun je niet zien zonder hem te demonteren.
Het lijkt alsof hij heel is maar hij heeft echt maar net een gaatje nodig,Probeer daar is te kijken.
 
Volkswagen  Polo  1.2tdi 
Die derde foutcode lijkt me een druksensor te zijn alhoewel kan hij die code ook geven als de turbo vast zit, de variabele schoepen in de turbo zitten dan dicht gekoekt en dat verklaart ook wel je code van boost limit exceeded.
 
Volkswagen  Polo  1.2tdi 
Ik had diezelfde foutcode, bij mij was het de n75 klep, die hoorde je onder de motorkap ook een soort tikken. Als je je vinger dan voorzichtig op dat stangetje van de schoepenverstelling legt voelde je hem ook constant bewegen bij stationair. nu de nieuwe klep is de actuator gewoon stabiel en het klepje hoor je niet meer als er nog iemand een zelfde auto heeft bij jou in de buurt kun je het testen..
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2tdi 75pk 
Ik had diezelfde foutcode, bij mij was het de n75 klep, die hoorde je onder de motorkap ook een soort tikken. Als je je vinger dan voorzichtig op dat stangetje van de schoepenverstelling legt voelde je hem ook constant bewegen bij stationair. nu de nieuwe klep is de actuator gewoon stabiel en het klepje hoor je niet meer als er nog iemand een zelfde auto heeft bij jou in de buurt kun je het testen..
Heb m omgeruild van een golf 1.6 tdi, met exact zelfde nummers. Probleem blijft bestaan. Inmiddels de turbo losgehaald en laten reinigen bij specialist. Schoepen zaten helemaal onder het roet. Helaas, mocht niet baten. De actuator getest en werkt 100%.

Probleem is dus helaas de turbo, die wilde ik net gaan vervangen tot de oliepomp het heeft begeven en de daarbij behorende ketting. Kan dit een relatie hebben met
Elkaar of is het puur toeval?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Hallo allemaal, ik ben Menno heb ook hetzelfde probleem, vermogensverlies als het voorgloeilampje gaat branden, nu brandt ook het gele motor lampje, mijn polo 1.2 TDI gechipt door JD Lochem, heb ook de foutcode van het uitlezen bij de dealer , zie de bijlage : fout 16261 P256300 Positiesensor voor laaddrukregelaar. Onaannemelijk signaal ( 11011000) passief/sporadisch). Heb vorige maand 1 week met een defecte aanvoerslang van de turbo naar de intercooler gereden, nadat deze is vervangen kwam 2 weken later deze foutmelding. Als ik de auto uitzet en daarna weer start , zijn alle lampjes weer uit, en heeft de motor weer power. Dealer zegt dat complete Turbo moet worden vervangen , is dit de oorzaak? EGR klep is uitgezet in software en egr( vorig jaar nieuw vervangen)is afgedopt. Graag jullie ideeen. Vr groet
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDI 
Is het probleem al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn polo 1.2 tdi uit 2011. Motormanagement lamp en gloeispiraal die knippert> Hierdoor heb ik vermogensverlies. Als ik de auto aan en uit zet is het weg , maar het blijft telkens terugkomen
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 diesel 75pk 
Ik ben naar Turbocenter Zwolle gegaan, omdat de vw dealer voor complete vervanging van druksensors en Turbo wilde gaan, wat achteraf niet nodig was, omdat turborevisie de veel betere oplossing was, hetgeen 800 euro goedkoper was dan bij de dealer. In Veenendaal zit ook een goed revisiebedrijf . Je weet dan gelijk waar je aan toe bent.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDI 
Vanavond toen ik bij het werk wegreed knipperde dit lampje ook en starte de auto moeilijk, na uit en weer aanzetten was het knipperende lampje weg, morgen maar laten uitlezen, heb nog tot begin april garantie
 
Volkswagen polo  6r  1.2tdi 
Actuators (vacuumpot) van de turbo voor de 1.2 tdi en 1.6 tdi zijn zo ver ik weet niet los tekoop voor een dealer.
Dus wat hun dan moeten doen is inderdaad de hele turbo vervangen, maar vaak zijn die actuators gewoon tekoop op ebay of andere sites.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Ik had diezelfde foutcode, bij mij was het de n75 klep, die hoorde je onder de motorkap ook een soort tikken. Als je je vinger dan voorzichtig op dat stangetje van de schoepenverstelling legt voelde je hem ook constant bewegen bij stationair. nu de nieuwe klep is de actuator gewoon stabiel en het klepje hoor je niet meer als er nog iemand een zelfde auto heeft bij jou in de buurt kun je het testen..

Hoi Robin, ik vermoed dat mijn Polo exact dit probleem heeft. Na een (koude) start komt de tik op en deze blijft de gehele tijd. Als ik mijn vinger op het onderdeel plaats dan voel ik deze ook echt tikken. Weet jij nog wat het heeft gekost om deze te laten vervangen? En welk onderdeel is het nu precies, een turbo overdrukklep?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 75PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!