Goedemorgen,
Mijn verontschuldigingen dat ik hier zomaar binnenval maar we hebben het volgende probleem met de auto van mijn dochter en ik dacht hier specialisten te vinden.
Het betreft een VW Polo 1.4 D van 2002 met 130.000 km op te teller. Superauto voor een 19 jarige student.
De auto was geleverd met 1 sleutel en ik heb een halfjaar geleden een sleutel laten bijmaken bij de slotenmaker welke ook de transponder heeft geplaatst en alles gecodeerd. De sleutel is getest en werkte maar is tot deze week niet meer gebruikt. Begin deze week heb ik zelf de auto genomen en toen ik startte met de reservesleutel lukte het in eerste instantie niet... er kwam een tekentje op (auto met sleuteltje erin) het dashboard. Na 2 a 3 keer de sleutel in en uit het contact te halen startte hij wel. Daarna nog 1 keer hetzelfde probleem gehad maar de derde keer lukte het niet meer. Het gekke is dat zelfs de originele sleutel ook niets meer doet. Steeds het teken auto met sleuteltje, hij start voor 3 a 5 seconden en valt stil.
Heb auto naar VW garage gesleept en daar zeggen ze nu dat geeneen van de sleutels nog te coderen valt en dat ze een nieuwe sleutel dienen te bestellen. Kan het dat de transponders in beide sleutels gelijktijdig stuk gaan ? Zou het niet eerder iets aan de auto zelf zijn ? Denken jullie dat ze met nieuwe sleutel de auto wel aan de praat krijgen of zijn ze gestart met eliminatieherstelling... eerst nieuwe sleutel, dan contactslot, dan computer en op het eind dikke rekening en alles vernieuwd. Bestaat er geen mogelijkheid om gewoon heel dat startonderbreking gedoe eruit te flikkeren ?
Jullie visie zeer gewaardeerd
groeten
Dax
Mijn verontschuldigingen dat ik hier zomaar binnenval maar we hebben het volgende probleem met de auto van mijn dochter en ik dacht hier specialisten te vinden.
Het betreft een VW Polo 1.4 D van 2002 met 130.000 km op te teller. Superauto voor een 19 jarige student.
De auto was geleverd met 1 sleutel en ik heb een halfjaar geleden een sleutel laten bijmaken bij de slotenmaker welke ook de transponder heeft geplaatst en alles gecodeerd. De sleutel is getest en werkte maar is tot deze week niet meer gebruikt. Begin deze week heb ik zelf de auto genomen en toen ik startte met de reservesleutel lukte het in eerste instantie niet... er kwam een tekentje op (auto met sleuteltje erin) het dashboard. Na 2 a 3 keer de sleutel in en uit het contact te halen startte hij wel. Daarna nog 1 keer hetzelfde probleem gehad maar de derde keer lukte het niet meer. Het gekke is dat zelfs de originele sleutel ook niets meer doet. Steeds het teken auto met sleuteltje, hij start voor 3 a 5 seconden en valt stil.
Heb auto naar VW garage gesleept en daar zeggen ze nu dat geeneen van de sleutels nog te coderen valt en dat ze een nieuwe sleutel dienen te bestellen. Kan het dat de transponders in beide sleutels gelijktijdig stuk gaan ? Zou het niet eerder iets aan de auto zelf zijn ? Denken jullie dat ze met nieuwe sleutel de auto wel aan de praat krijgen of zijn ze gestart met eliminatieherstelling... eerst nieuwe sleutel, dan contactslot, dan computer en op het eind dikke rekening en alles vernieuwd. Bestaat er geen mogelijkheid om gewoon heel dat startonderbreking gedoe eruit te flikkeren ?
Jullie visie zeer gewaardeerd
groeten
Dax
vw
polo
1.4