Shadow Blue Polo 6R
Shadow Blue Polo 6R

Shadow Blue Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
1.2 TSI Highline
Kleur
Shadow Blue Metallic
Bouwjaar
2011
tsja, wat is het je waard om met je boavistas te rijden?

waarschijnlijk is 15" velgen + winterbanden goedkoper dan 4x 17" winterbanden

qua breedte zul je qua grip niet veel merken tenzij er echt een pak sneeuw ligt, dan is een smalle band in het voordeel.
(aanname dat de 15" band smaller zal zijn dan de 17")

de pekel kan wel slecht zijn voor je alu velgen, zeker als je al een paar oorlogswonden erop hebt zitten. dat is onbeschermd(er) metaal en kan gaan corroderen en wat lak in het proces meenemen.
maar aan de andere kant; je kunt ze ook eens wat extra schoonmaken in de winter. keertje met de hogedruk spuit erop of een potje wheel sealant halen.
 
Ok dus 15" velgen voor de winter is beter als 14"? Zag dat er ook 14" bestaat, maar die maat lijkt me erg klein.
Je hebt natuurlijk ook wel wat meer comfort met 15" dan met 17", dat is ook niet verkeerd.

Deze 15" velgen+winterbanden of 17" winterbanden krijg ik vergoed (lang verhaal), dus dat kost me niks. Ik kan dan zwz gaan voor de betere kwaliteit winterbanden. Ik vind de meeste 15" velgen niet echt mooi. Dan heb ik liever wieldoppen. Als die 15" nou eens mooie velgen had, zou ik nog wat kunnen bijleggen voor mooiere velgen. Stick Out Tongue

Vanaf augustus/september verhuis ik naar Eindhoven voor de studie, en wordt er 1x per 2 weken de wasstraat vergoedt. Stel 17" winterbanden, zou dit genoeg zijn om de velgen schoon te houden? Denk dat ik dan vaker kom aan het gaan..
 
Haha, thanks @R-Vera Stick Out Tongue
Dat gaat me iets te duur worden zie ik al. 17" winterbanden zijn al duur, en dan ook nog 17" velgen. :eek:
Kan het geld goed gebruiken als student.

Denk dat dit gaat m worden, gewoon simpel:
ddd.jpg

met
IMG_3978.jpg


is ongeveer dit: Stick Out Tongue
(plaatje niet van mij maar van google)
150747493_5_big.jpg
 
Het kost inderdaad wel wat ja.. Dat was het minpuntje van 17" velgen. Ik snap je punt wel. Op m'n vorige auto lagen ook gewoon stalen velgen hoor. Kan ook prima. En ik moet toegeven; iedere week je velgen schoonmaken is ook niet echt alles hoor!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
Na even wat rondneuzen kwam ik op deze pagina van @Martijn6R terecht, en ik moet zeggen dit ziet er wel heel strak uit.:eek:
Ik heb altijd al MAK IGUAN (17") gewild en een verlaging met Eibach Pro ziet er ook veel beter uit. Ik wil zeker niet lager gaan dan dit. Dit vind ik het maximale, wat betreft looks en comfort.
P1020480.jpg


Momenteel heb ik een 17" BOAVISTA setje erop zitten, alleen heeft deze vooral aan de voorste wielen nogal wat stoepschade. Dit is nog van de vorige eigenaar. Ik zou graag strakke velgen erop willen hebben, en het liefste dus MAK IGUAN. :rolleyes:

Foto_14_03_16_15_37_36.jpg

Foto_14_03_16_15_38_40.jpg


Wat raden jullie mij aan om te doen? Dit is mijn eerste auto dus nog niet veel ervaring met hoe dit in zijn gangetje gaat eerlijk gezegd :mrgreen:
Kan ik ergens mijn huidige banden laten overzetten op een nieuw/z.g.a.n. MAK IGUAN setje? Deze banden zijn namelijk nog zo goed als nieuw. Is er een bedrijf die deze velgen en een Eibach Pro setje dan ook meteen kan monteren en uitlijnen? Ik ben uiteraard op zoek naar de goedkoopste oplossing. Wat gaat me dit dan ongeveer kosten?

Over welk Eibach Pro setje (25v/30a) hebben we het dan? 860 of 940 maximale aslast voorzijde?
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach/catalogsearch/result/index/?q=eibach&merk=2807&type=37865

Alvast heel erg bedankt.Stick Out Tongue
 
met betrekking tot je banden, overzetten kan wel, als je dezelfde velgen grootte neemt, maar let ook op de breedte. je hebt nu velgen die 7J breed zijn. geen idee hoe breed die MAK Iguans geleverd worden, maar 7J is wel ideaal.
Je kunt wel zo 100 euro kwijt zijn voor montage van de velgen. Houd daar rekening mee.
Misschien is het goedkoper om een complete set Iguans te kopen en je Boavistas compleet te verkopen...
Stel je koopt deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
En je kunt nog ergens 2 bandjes vinden voor een mooi prijsje...

Of je kunt je winterbandjes er nog even op laten zitten en de velgen opnieuw laten spuiten in gunmetal grey oid. Nieuw maar toch niet nieuw.

Aslasten kun je zien in de sticker in je bestuurdersdeur.
 
Laatst bewerkt:
met betrekking tot je banden, overzetten kan wel, als je dezelfde velgen grootte neemt, maar let ook op de breedte. je hebt nu velgen die 7J breed zijn. geen idee hoe breed die MAK Iguans geleverd worden, maar 7J is wel ideaal.
Je kunt wel zo 100 euro kwijt zijn voor montage van de velgen. Houd daar rekening mee.
Misschien is het goedkoper om een complete set Iguans te kopen en je Boavistas compleet te verkopen...
Stel je koopt deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
En je kunt nog ergens 2 bandjes vinden voor een mooi prijsje...

Of je kunt je winterbandjes er nog even op laten zitten en de velgen opnieuw laten spuiten in gunmetal grey oid. Nieuw maar toch niet nieuw.

Aslasten kun je zien in de sticker in je bestuurdersdeur.
Die marktplaats advertentie had ik ook gezien idd. Ik heb zelf zomerbanden op mijn Boavista's. Ik heb hem gevraagd voor wat gedetailleerde foto's te sturen, want hier zie ik niks aan. Hij verkoopt ze dus met 2 versleten zomerbanden, die winterbanden hoef ik niet. Dus er zullen 2 nieuwe banden op moeten waarschijnlijk.

Dus als ik een 2e hands setje MAK IGUANs vind in de goede maat, inclusief banden, kan ik ze in principe ook zelf verwisselen toch? Of moeten ze dan weer door een bedrijf uitgelijnd worden?
Dit is toch ook een ideale situatie om een Eibach setje te monteren als de velgen eraf liggen? Dat kan ik dan weer niet zelf. En het is ook raar om naar een bedrijf toe te gaan met 2e hands velgen en een Eibach setje, zo van, monteer me die eens. Neem aan dat ze dan het liefste hebben dat je de velgen en dat verensetje ook bij hun koopt niet? Nogmaals, heb er totaal geen ervaring mee dus misschien zie ik het verkeerd Stick Out Tongue

Andere velgen vind ik op dit moment wel het belangrijkste, maar dat verlagen ziet er gewoon zeer tof uit. Ligt natuurlijk ook aan waar je die kunt laten monteren en wat het kost.
Als ik nou winterbanden op die Boavista's had zou ik inderdaad ook niet lang twijfelen en deze gewoon spuiten en als wintervelgen gebruiken.

Moeilijk Stick Out Tongue
 
Die marktplaats advertentie had ik ook gezien idd. Ik heb zelf zomerbanden op mijn Boavista's. Ik heb hem gevraagd voor wat gedetailleerde foto's te sturen, want hier zie ik niks aan. Hij verkoopt ze dus met 2 versleten zomerbanden, die winterbanden hoef ik niet. Dus er zullen 2 nieuwe banden op moeten waarschijnlijk.
Yep ik zou er wel 2 nieuwe banden op zetten idd. Of alternatief, eens bij de gebruikte banden handels, banden met 6-7mm profiel halen.

Dus als ik een 2e hands setje MAK IGUANs vind in de goede maat, inclusief banden, kan ik ze in principe ook zelf verwisselen toch? Of moeten ze dan weer door een bedrijf uitgelijnd worden?
Jij kunt banden wisselen. Tuurlijk. Uitlijnen? Niet per sé

Dit is toch ook een ideale situatie om een Eibach setje te monteren als de velgen eraf liggen? Dat kan ik dan weer niet zelf. En het is ook raar om naar een bedrijf toe te gaan met 2e hands velgen en een Eibach setje, zo van, monteer me die eens. Neem aan dat ze dan het liefste hebben dat je de velgen en dat verensetje ook bij hun koopt niet? Nogmaals, heb er totaal geen ervaring mee dus misschien zie ik het verkeerd Stick Out Tongue
Achter kun je zelf nog wel, veren voor is lastiger. Velgen kun je zelf wel wisselen, ergens heengaan om veren te wisselen is niet zo raar. Misschien rekenen ze een iets hoger uur tarief omdat je eigen spul mee brengt, maar kan wel hoor. Uitlijnen in dit geval wel nodig, maar vaak doen garages dit onderling wel.

Andere velgen vind ik op dit moment wel het belangrijkste, maar dat verlagen ziet er gewoon zeer tof uit. Ligt natuurlijk ook aan waar je die kunt laten monteren en wat het kost.
Als ik nou winterbanden op die Boavista's had zou ik inderdaad ook niet lang twijfelen en deze gewoon spuiten en als wintervelgen gebruiken.

Moeilijk Stick Out Tongue

Dit is een persoonlijke afweging, die moet je zelf maken
 
Ik heb me nog eens bedacht, en ik denk dat ik die boavista's toch maar laat zitten. Ik denk als ze er weer als nieuw uit zien, dat ook wel veel uitmaakt.
Ik heb eens navraag gedaan naar wat ik kan doen met deze beschadigingen.
* Plastidip = goedkoopste oplossing, maar is dit duurzaam? Zelf doen of laten doen?
* Professioneel herstellen = ongeveer 90€ per velg.. (carmakeover.nl, lokaal bedrijf, heb er goede verhalen over gehoord)

De 2 velgen aan de voorkant zijn het meest beschadigd, de 2 aan de achterkant vallen eigenlijk wel mee. Moet dit echter nog eens goed bekijken in daglicht morgen. Als die 2 van achter ook nog wat beschadigd zijn wordt het wel een duur grapje, maar ik denk zelf dat het meevalt. Misschien is de reparatie van deze dan wat goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Zó, dat is me nog niet eerder opgevallen dat ze zo erg beschadigd waren! Zonde man. Vind zelf dat die boavista's toch wel het beste staan onder die polo, dus lekker laten herstellen die handelBig Grin
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!