Polo 6C veer linksachter vervangen

Het viel mij laatst op dat mijn Polo 6C linksachter veel lager op zijn wielen staat dan normaal. Na wat onderzoek blijkt dat de vorige eigenaar een schroefset geïnstalleerd heeft en dat de veer linksachter over de moer van de schroefset geschoten is. Ik kan er niet heel goed bij maar ik denk dat de onderste ring van de veer afgebroken is.

Het hebben van een schroefset boeit mij niet zo dus ik zou de veer willen vervangen voor een standaard model. Ik zit nu alleen in dubio of het bestellen van een veer voldoende gaat zijn. De onderste bus waar nu de moer op zit lijk ik ook niet meer nodig te hebben, maar wat moet daar voor in de plaats komen?

Zouden jullie mij kunnen helpen met welke materialen ik naast de veer mogelijk nog meer nodig ga hebben?

Is dit verder een klusje dat ik thuis kan doen? Ik beschik over wat tools en banden, remblokken en remschijven vervangen is geen probleem. De veer zelf is alleen onbekend terrein voor mij en als ik deze bijvoorbeeld in elkaar moet drukken voor installatie dan begin ik hier niet aan.

Alvast bedankt.

Veer achter.jpg
(links = kapot, rechts = in orde)
 
Volkswagen  6C  1.2 TSI DSG7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!