Beste mensen, met plezier lees ik alle verhalen en tips op dit forum, super!
Dit geeft me hoop om ook op mijn vragen antwoorden te vinden
Zoals bij velen is heeft mijn Polo 1.2 TDI te veel roetdeeltjes in de uitstoot. Auto heeft nu 1,5miljoen deeltjes gemeten. Ik kan er dit jaar nog mee rondrijden, daarna is het afkeur (moet dan dacht ik onder de 250.000 komen). Ik vind het echt zonde om deze auto zomaar af te schrijven en aan deegport te geven. Zelf kan ik veel aan de wagen doen en denk dan ook aan het vervangen van het roetfilter + EGR.
Wat zijn de ervaringen wat betreft uitstoot/ deeltjes meting na het vervangen van de roetfilter op een CFWA blok?Heeft dit echt zin of blijft het een gok?
Enkele gegevens uit iCarsoft:
Verzadiging roetfilter staat nu op 39g. Limiet is 60g
Berekend 19g, gemeten 6g, regeneratie 663km geleden
EGR is weggeschreven, niet afgedopt. Op het moment van wegschrijven gaf deze de bekende storing aan (ik weet niet zeker of de klep echt 100% dicht staat).
Originele sjoemel software met stage 1 tuning erop.
Het idee is om de roetfilter + de EGR te vervangen, de vraag is of dit het gewenste resultaat oplevert.....iemand ervaring hiermee?
Kan het roetfilter op dit moment wel goed redeneren als de EGR niet mee doet? En hoe zit dat als deze helemaal dicht staat?
Het topic "1.2 tdi bluemotion komt niet door nieuwe roetmeting APK" heb ik reeds doorgespit en geeft niet eenduidig uitsluitsel. Het gaat hier om een Belgische wagen, dus RDW roetfilter afmelden heeft geen zin voor mij.
Alvast bedankt voor jullie input!
Michiel
Dit geeft me hoop om ook op mijn vragen antwoorden te vinden
Zoals bij velen is heeft mijn Polo 1.2 TDI te veel roetdeeltjes in de uitstoot. Auto heeft nu 1,5miljoen deeltjes gemeten. Ik kan er dit jaar nog mee rondrijden, daarna is het afkeur (moet dan dacht ik onder de 250.000 komen). Ik vind het echt zonde om deze auto zomaar af te schrijven en aan deegport te geven. Zelf kan ik veel aan de wagen doen en denk dan ook aan het vervangen van het roetfilter + EGR.
Wat zijn de ervaringen wat betreft uitstoot/ deeltjes meting na het vervangen van de roetfilter op een CFWA blok?Heeft dit echt zin of blijft het een gok?
Enkele gegevens uit iCarsoft:
Verzadiging roetfilter staat nu op 39g. Limiet is 60g
Berekend 19g, gemeten 6g, regeneratie 663km geleden
EGR is weggeschreven, niet afgedopt. Op het moment van wegschrijven gaf deze de bekende storing aan (ik weet niet zeker of de klep echt 100% dicht staat).
Originele sjoemel software met stage 1 tuning erop.
Het idee is om de roetfilter + de EGR te vervangen, de vraag is of dit het gewenste resultaat oplevert.....iemand ervaring hiermee?
Kan het roetfilter op dit moment wel goed redeneren als de EGR niet mee doet? En hoe zit dat als deze helemaal dicht staat?
Het topic "1.2 tdi bluemotion komt niet door nieuwe roetmeting APK" heb ik reeds doorgespit en geeft niet eenduidig uitsluitsel. Het gaat hier om een Belgische wagen, dus RDW roetfilter afmelden heeft geen zin voor mij.
Alvast bedankt voor jullie input!
Michiel
Volkswagen
6R
1.2 tdi