Foutmelding p261B en p261C

Goedemiddag leden,

Ik heb al een tijdje dat mijn motormanagement lampje brand. Bij het uitlezen kreeg ik de melding dat de koelvloeistof pomp kapot is. Deze is vervangen, maar nog steeds blijft het lampje branden.

Nu de auto weer uitgelezen en ik krijg de foutcodes : p261b koelvloeistof pomp B aanstuurcircuit bereik/ prestatie;

En code p261c: koelvloeistof pomp B aanstuurcircuit laag.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Kan het misschien de temperatuursensor zijn? Deze is vervangen ooit maar er zit geen originele in.
 
Volkswagen  Polo  1.6 tdi 
Goedemiddag leden,

Ik heb al een tijdje dat mijn motormanagement lampje brand. Bij het uitlezen kreeg ik de melding dat de koelvloeistof pomp kapot is. Deze is vervangen, maar nog steeds blijft het lampje branden.

Nu de auto weer uitgelezen en ik krijg de foutcodes : p261b koelvloeistof pomp B aanstuurcircuit bereik/ prestatie;

En code p261c: koelvloeistof pomp B aanstuurcircuit laag.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Kan het misschien de temperatuursensor zijn? Deze is vervangen ooit maar er zit geen originele in.
Welkom op het forum! Ik heb helaas geen antwoord op je vraag.

Wel het volgende; zou je een voorstel topic willen maken via onderstaande link. Graag even jezelf en je auto voorstellen, eventueel met wat foto’s. Dan weten we met wie, en welke polo we te maken hebben.

https://www.mypolo.nl/xenforo/forums/mijn-volkswagen-polo-6r.130/
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Denk je dat ik daar niet op kwam om naar de garage te gaan.
Met alle respect maar ik vind het een redelijke aanname dat je daar niet geweest bent. Je komt het vragen op een forum en je geeft aan dat je het zelf uitgelezen hebt. Niets tot zover geeft aan dat je bij een garage geweest bent.

Zullen we de gemoedelijke en vriendelijke sfeer bewaren? Dank aan allen :)
 
Ik ben geen diagnose specialist (@chucknorris wel, je zou hem kunnen inhuren) maar ik zou drie hoofdoorzaken aanwijzen:

De pomp zelf
De motor ECU
Bekabeling (inclusief zekeringen, koppelstukken, massapunten)

Ik zou beginnen met de bekabeling doormeten aan de hand van het kabelschema.
https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/cursus-draad-schemas-lezen.10784/

Corrosie checken op de ECU, output tests doen met een tester/VCDS met de multimeter aan de bekabeling.

Laatste optie is de pomp inspecteren en ect vervangen.
 
Dank je wel voor je reactie iichel.

De bekabeling is doorgemeten door een specialist aan de hand van het kabelschema bij vw opgevraagd.

De pomp is inmiddels ook al vervangen.

Dan toch maar even kijken of het ECU is. Hoe zou ik zeker kunnen weten dat het daar aan ligt?
 
Volkswagen  Polo  1.6 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!