hoi brent
er zijn inderdaad motor management systemen waarbij de tweede lambda sonde de eerste lambda kan overrulen
maar of dat hier ook het geval is betwijfel ik
als ik naar de viergast test kijk zie ik eigelijk ook geen afwijking co2 rond 15% lijkt mijn een normale waarde ?
waar ik benieuwd naar ben is de viergas test wel uit gevoerd naar dat de storing is gewist en eventueel of ook de
leerwaarde zijn terug gezet ,als dat niet gebeurt is zul je inderdaad goede 4 gas waardes meten
zet je eerst de adaptatie van de lamda sonde weer op nul( ook wel fueltrim genoemd )
dus deze eerst op nul en dan pas 4 gas meting
kijk dan ook gelijk naar de adaptatie in kanaal 32 of 33 (weet niet meer welke het is ) , de eerste waarde is de aanpassing stationair de tweede is deellast aanpassing
een lineaire spanning van 0,8 V is lijkt mijn ook in orde bij een goede werking van de katalysator wordt de zuurstof verbruikt dus geen zuurstof meer achter de kat in de buiten lucht veel zuurstof = groot verschil= is een hoge spanning
ik las dat je ook het brandstof filter heb vervangen pas op er zijn verschillende soorten
er zit namelijk een ook druk regelaar in dit filter het gebeurt nog wel eens dat de verkeerde wordt uitgeleverd
bv een 3bar ipv een 4 bar
waar ik ook nog aan denk is vervuiling van de verstuivers laat deze evt eens ultrasoon reinigen
sorry ik wil je niet nog meer aan twijfelen maken
respect voor je volharding om dit probleem op te lossen
grt Donna
er zijn inderdaad motor management systemen waarbij de tweede lambda sonde de eerste lambda kan overrulen
maar of dat hier ook het geval is betwijfel ik
als ik naar de viergast test kijk zie ik eigelijk ook geen afwijking co2 rond 15% lijkt mijn een normale waarde ?
waar ik benieuwd naar ben is de viergas test wel uit gevoerd naar dat de storing is gewist en eventueel of ook de
leerwaarde zijn terug gezet ,als dat niet gebeurt is zul je inderdaad goede 4 gas waardes meten
zet je eerst de adaptatie van de lamda sonde weer op nul( ook wel fueltrim genoemd )
dus deze eerst op nul en dan pas 4 gas meting
kijk dan ook gelijk naar de adaptatie in kanaal 32 of 33 (weet niet meer welke het is ) , de eerste waarde is de aanpassing stationair de tweede is deellast aanpassing
een lineaire spanning van 0,8 V is lijkt mijn ook in orde bij een goede werking van de katalysator wordt de zuurstof verbruikt dus geen zuurstof meer achter de kat in de buiten lucht veel zuurstof = groot verschil= is een hoge spanning
ik las dat je ook het brandstof filter heb vervangen pas op er zijn verschillende soorten
er zit namelijk een ook druk regelaar in dit filter het gebeurt nog wel eens dat de verkeerde wordt uitgeleverd
bv een 3bar ipv een 4 bar
waar ik ook nog aan denk is vervuiling van de verstuivers laat deze evt eens ultrasoon reinigen
sorry ik wil je niet nog meer aan twijfelen maken
respect voor je volharding om dit probleem op te lossen
grt Donna