Deurvergrendeling VW Polo 1.4

Goedendag,
Graag advies over het volgende probleem.
Het gebeurt (soms) dat als ik de deuren op slot doe met de ab, na een tijdje alles weer open springt en hij blijft openen. Je hoort dan steeds het klikken van de slotten die open gaan.
Dit duurt een paar seconden en dan na een tijdje weer hetzelfde. Net zolang tot de accu leeg is.
Vagcom geeft 1033 Onwaarschijnlijk signaal ↔ (Implausible Signal)
en als ik er niet op tijd op reageer 1038 (Centrale Vergrendeling Thermobeveiliging)
Deur van de bijrijder een paar keer open en dicht gedaan en nu lijkt het weer goed.
Als ik de deur op slot doe met de ab en ik druk nog een keer op het slot gaat hij (dieper) op slot, of hij gaat weer in de fout en gaat weer open en blijft open gaan, tijdje niets en dan weer open open etc.
Kan dit een draad zijn of is het aannemelijker dat het van het slot komt.
Een vervelende storing omdat als je er te laat achter komt de deur open is en de accu leeg.
Het gaat om een 9n3 uit 2008
1.4 16V sportline
 
Laatst bewerkt:
VW  polo  1.4 
Bij deze sloten komt het vaak voor dat de microswitches defect raken.
Als je weet welke er blijft klikken moet je die vervangen.
Let heel goed op onderdeelnummers.

Op YT staan ook enkele how to's om de microswitches te vervangen, als je niet handig bent met solderen is vervangen makkelijker.

In measurement blocks kan je ook de statussen zien van je sloten
Open, closed, unlocked, locked
 
Goedendag,
Graag advies over het volgende probleem.
Het gebeurt (soms) dat als ik de deuren op slot doe met de ab, na een tijdje alles weer open springt en hij blijft openen. Je hoort dan steeds het klikken van de slotten die open gaan.
Dit duurt een paar seconden en dan na een tijdje weer hetzelfde. Net zolang tot de accu leeg is.
Vagcom geeft 1033 Onwaarschijnlijk signaal ↔ (Implausible Signal)
en als ik er niet op tijd op reageer 1038 (Centrale Vergrendeling Thermobeveiliging)
Deur van de bijrijder een paar keer open en dicht gedaan en nu lijkt het weer goed.
Als ik de deur op slot doe met de ab en ik druk nog een keer op het slot gaat hij (dieper) op slot, of hij gaat weer in de fout en gaat weer open en blijft open gaan, tijdje niets en dan weer open open etc.
Kan dit een draad zijn of is het aannemelijker dat het van het slot komt.
Een vervelende storing omdat als je er te laat achter komt de deur open is en de accu leeg.
Het gaat om een 9n3 uit 2008
1.4 16V sportline
Zelf ook veel gezeik gehad met het deurslot van bijrijderskant in mijn 9N3, deze uiteindelijk vervangen en alle problemen waren opgelost.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Ik heb een vergellijkbaar probleem gehad, bij mij bleek de AB in de sleutel het probleem, dus zond vaak random commando voor openen of sluiten. Kon ik ook zien omdat rode lampje op de sleutel knipperde terwijl ik nergens op drukte. Zou dat ook ff checken...
 
Volkswagen, Audi  Polo 9N3 1.4, A4B8 2.0 TDI  . 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!