demonteren bumperlip voorzijde Cross Polo

Ik heb een Cross Polo uit 2014. Onderaan de voorbumper zit een grijskleurige bumperlip. Deze is beschadigd. Ik denk dat de vorige eigenaar vaak drempels geraakt heeft. Ik wil die bumperlip opknappen. Is het mogelijk om alleen de bumperlip los te maken. Zo ja, wat moet ik allemaal losschroeven?
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Het is mij niet duidelijk. De één zegt dat de bumperlip één geheel is met de bumper. De ander zegt dat deze lip los te bestellen is dus er ook af kan. De Cross Polos hebben allen een zelfde grijze/zilveren bumperlip
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
De bumperlip zit vast met lipjes. Het zou mooi zijn om er via de achterzijde bij te komen. Maar dan moet er eerst een bodemplaat worden verwijderd die onderaan de voorbumper begint.

Misschien is het makkelijker om de omlijsting van de mistlampen te verwijderen en daarna de bumpergrill
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Samen met een maatje hebben we vandaag de bumperlip van mijn Cross Polo verwijderd. Eerst de bodemplaat los, dan het beschermdeksel van de mistlamp. Toen konden we bij de lipjes van de bumperlip.
De onderkant van de lip is flink beschadigd. Opknappen of een nieuwe bestellen? Weet iemand waar ik de bumperlip van mijn Cross Polo kan bestellen. Ik vind diverse bumperlips van de 6R maar niets van de 6R Cross. (Die hebben allemaal dezelfde grijze bumperlip)
 

Bijlagen

  • IMG_0548.jpeg
    IMG_0548.jpeg
    641.3 KB · Weergaven: 36
  • IMG_0552.jpg
    IMG_0552.jpg
    558 KB · Weergaven: 38
  • IMG_0556.jpeg
    IMG_0556.jpeg
    787.2 KB · Weergaven: 40
  • IMG_0555.jpeg
    IMG_0555.jpeg
    369.2 KB · Weergaven: 38
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Samen met een maatje hebben we vandaag de bumperlip van mijn Cross Polo verwijderd. Eerst de bodemplaat los, dan het beschermdeksel van de mistlamp. Toen konden we bij de lipjes van de bumperlip.
De onderkant van de lip is flink beschadigd. Opknappen of een nieuwe bestellen? Weet iemand waar ik de bumperlip van mijn Cross Polo kan bestellen. Ik vind diverse bumperlips van de 6R maar niets van de 6R Cross. (Die hebben allemaal dezelfde grijze bumperlip)
6R0806333
Dat nummer googlen. (zou ook in de bumperlip ergens moeten staan)
Vind er wel wat, maar niet goedkoop.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Als hij verder niet gescheurd is en het alleen diepe krassen zijn is dat wel te repareren lijkt mij. Je zal er even bij zitten maar lijkt me wel het proberen waard.
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 105 PK 
Nadat ik de bumperlip had verwijderd ben ik flink aan het schuren gegaan. Polyesterplamuur gebruikt. Daarna schuren met verschillende waterproof vellen. 600-800-1000-1200 Grijze primer filler voor kunststof. Daarna Zilvergrijs spuitlak en blanke lak. Resultaat, ik ben erg tevreden. De bumperlip was simpel te monteren, hiervoor hoefde de bodemplaat niet los. Gewoon voorzichtig aanduwen, beginnend bij één hoek.
 

Bijlagen

  • bumperlip 1.jpeg
    bumperlip 1.jpeg
    376.2 KB · Weergaven: 22
  • bumperlip 2.jpg
    bumperlip 2.jpg
    518.9 KB · Weergaven: 18
  • bumperlip.jpg
    bumperlip.jpg
    571.2 KB · Weergaven: 19
  • bumperlip 3.jpeg
    bumperlip 3.jpeg
    696.4 KB · Weergaven: 23
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!