Contactslot omzetten

Ik heb een 2010 polo 1.2tdi 6r met allemaal verschillende sloten en maar 1 sleutel. Dit is voor het contactslot.

Nu heb ik een slotenset gekocht van een sloper. Contactslot en 2 deurcilinders.
Nu heb ik de bestuurdersdeur vervangen. Werkt top. Is ook zo gedaan.

Zelf had ik het oude contactslot verwijderd en de nieuwe contactslot gemonteerd. Kabels erin, massa weer eraan en klaar.....dacht ik.
Wil hem op contact zetten. KEIN SCHLUSSEL... start dus niet. Ik dacht ff de OBDELEVEN eraan en vinkje omzetten en voila.
Niet dus.

Wie weet wat ik moet doen om de nieuwe contactslot te laten werken? Sleutel wat erbij zit is van het contactslot..

Bij voorbaat dank.
 
Volkswagen  Polo  1.2TDi 
Maar dan moet ik wel de oude leesring omzetten naar de nieuwe contactslot. Alleen heb ik kleine gedeelte los van het contactslot. Alleen de leesring krijg ik niet los.
Of is het zwarte gedeelte alleen een doorgeefluik? Die een signaal oppikt en deze doorstuurt naar de BCM en daar kijkt hij of het klopt?
 
Volkswagen  Polo  1.2TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!