@HoMi Controleer even je carterventilatie en dan met name het klepje achter op de cilinderkop onder je luchtbuis.
Bedankt Robin, doe ik als het droog is !
@HoMi Controleer even je carterventilatie en dan met name het klepje achter op de cilinderkop onder je luchtbuis.
Je ziet het snel zat, hij zit met een pikje in het rubber in de kop.Bedankt Robin, doe ik als het droog is !
Wat je op de foto heb staan is van je carter ontluchting.
Deze zit bovenop aan de achterkant in het blok gestoken.
Deze verpulveren wel eens en breken hierdoor er uit.
Even een nieuwe bij de dealer halen en monteren.
Hierdoor kan je inderdaad een olie lucht ruiken
Ik heb hetzelfde gehad in mijn 6R. Oplossing voor mij was een AW kopen Garage kon het probleem niet vinden. Heel vaag.
Vaak kan het ook het inlaatspruitstuk zijn waar net te veel speling op zit of een scheur in zit. Wanneer de motor een beetje warm wordt en de metalen uitzetten is deze speling weer weg, en dus ook de geur van benzine. Weet daarentegen niet of het inlaatspruitstuk van een 9N of 6R ook al van kunststof zijn zoals bij de modernste VAG motoren.
@HoMi hahaha mijn polo is toen gestolen, waarna ik een AW heb gekocht
Weet er alles. En ondanks dat het bij mij steeds in een droom was is het toch elke keer schrikken.ja dat is ff vreemd als je naar buiten loopt en je auto er niet staat. Ga je toch even aan jezelf twijfelen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.