Android Auto: welke app spreek uit wat de maximumsnelheid van de weg is?

Hoi allemaal,

Ik heb sinds vandaag nieuw infotainment in mijn wagen en kan nu genieten van Android Auto. Op zich alles in orde, maar sinds de upgrade vertelt een app me wat de maximumsnelheid van de weg is als ik de maximumsnelheid overtreed. Jullie misschien een idee welke app dit zou kunnen zijn, en hoe ik dit uitzet?

Ik vermoed dat het Android Auto zelf is (hoewel ik twijfel of die uberhaupt geluid maakt?), of Flitsmeister. Ik gebruik laatstgenoemde voor navigatie. De vrouwenstem die me vertelt wat de maximumsnelheid is, is echter anders dan de gebruikelijke vrouwenstem van Flitsmeister, dus dat is eigenaardig. De maximumsnelheid van een weg wordt ook doorlopend duidelijk aangegeven op het scherm in de auto (via Flitsmeister), dus als ik die wil weten kan ik altijd even spieken op het scherm in de auto. Dat hoeft wat mij betreft niet met iedere snelheidsovertreding te worden uitgesproken. Het gebeurt ook echt instantly; hoewel volgens mij wel maximaal 1 keer per weg. Desalniettemin irritant.
Ik heb laatst ook in een Toyota huurauto Android auto met Google Maps navigatie gebruikt, en hierin gebeurde het niet. Daarom vermoed ik dat het Flitsmeister is, maar ik kan de setting niet vinden.

Ik zal een dezer dagen wat foto's nemen en in een topic terugkoppelen hoe de gebruikerservaring van een Alpine x803d-u infotainmentsysteem in een 6c is! Moet eerst nog even pielen met settings en sowieso even wennen.
 
Ik ben er achtergekomen wat dit veroorzaakte. In het Alpine systeem zit 'iGo Primo NextGen' navigatie ingebakken, en de waarschuwingen uit dit systeem gaan blijkbaar altijd af tijdens het rijden. Was een kwestie van de setting uitschakelen in de opties van dit navigatiesysteem.

Het leek dus alleen maar alsof dit vanuit Android Auto of Flitsmeister kwam. Issue solved :relaxed:
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!