9n schokt stationair

Boven de pedalen is er geen afdekplaat. Vanaf daar kan je de BCM zien zitten. Aan de passagierskant is er alleen een smal zwart plaatje met schuivertjes om de interieurfilter op z'n plek te houden. Maar geen stukken afdekplaat dus [emoji5]️

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Hier zijn OEM afdekplaten voor te koop. Ik meen dat ik voor mijn 9N destijds van een ander forumlid (@Bas) bij de verkoop van zijn 9N afdekplaten had gekregen. Deze heb ik toen gemonteerd en deze dekte idd de onderkant van het dashboard mooi af.
 
Hier zijn OEM afdekplaten voor te koop. Ik meen dat ik voor mijn 9N destijds van een ander forumlid (@Bas) bij de verkoop van zijn 9N afdekplaten had gekregen. Deze heb ik toen gemonteerd en deze dekte idd de onderkant van het dashboard mooi af.
Da's interessant. Die onderdeelnummers zou ik wel eens willen weten.
(sorry, inderdaad wat off-topic hier [emoji56])

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik zal dit morgen even naar een apart topic knippen.

Als het goed is zijn het deze "afdekkingsplaten onder dashboard"

Links gestuurd (o.a NL) denk ik...
6Q1863081A afdekking onder dashboard links
6Q1863082B afdekking onder dashboard rechts

Rechts gestuurd denk ik...
6Q2863082A afdekking onder dashboard rechts
6Q2863082B afdekking onder dashboard links

Laat het altijd even checken bij de dealer, voor je wat besteld!!
upload_2017-6-18_23-36-58.png
https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php
 
Ik zal dit morgen even naar een apart topic knippen.

Als het goed is zijn het deze "afdekkingsplaten onder dashboard"

Links gestuurd (o.a NL) denk ik...
6Q1863081A afdekking onder dashboard links
6Q1863082B afdekking onder dashboard rechts

Rechts gestuurd denk ik...
6Q2863082A afdekking onder dashboard rechts
6Q2863082B afdekking onder dashboard links

Laat het altijd even checken bij de dealer, voor je wat besteld!!
upload_2017-6-18_23-36-58.png
https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php

Bedankt en je hebt gelijk. Ben bij dealer geweest. Beide zijn volgens hen niet meer te bestellen. Mooi klote want ik dacht ze echt wel te hebben maar alle garages waar de auto is geweest, ontkennen :mad:
Wordt dus op de sloop kijken.
 
Volkswagen  Polo 9N Highline 2002  1.4 16V 
Nou, heb de auto terug.

Vanuit VW afdruk compressie gekregen, cilinder 3 en 4 op 7.2, de rest 10.X.
Heb hem naar revisiebedrijf gebracht. Na endoscopie werd geen cilinderwand beschadiging geconstateerd dus kon alleen lekke kleppen oorzaak zijn. Na een lektest klopte dat idd.

Heb de Polo afgelopen donderdag en loopt als een zonnetje. Eindelijk.
Jammer dat ipv 1500 euro zij nog ongevraagd een grote beurt hadden gedaan, multiriem hadden vervangen etc etc. De vorige garage had al kleine beurt en APK gedaan.......
Dus dat werd 2000,- :mad::mad::mad::mad:.
Idioten hebben kersverse Long Life Oil van vorige garage ook meteen vervangen voor nieuwe :(:(:mad::mad:. Heb dus nu dubbel betaald voor olie.

Ik ga dinsdag terug om eea te bespreken + wie weet dat: hoort er aan de onderzijde van het dashboard zowel aan bestuurderszijde (waar aansluiting computer zit) en aan passagierszijde (onder voorvak) een kap die het mooi dicht maakt? Ik mis namelijk beide.
En ik weet 99,9999999% zeker dat ik die wel had. Ik zie de gaten voor de schroeven nml zitten, maar geen kappen. Ook niet in de auto.

Overigens is lampje ABS nog niet gaan branden en tellerunit is ook nog niet uitgevallen.....
Ongevraagd een beurtje er bij dat pikte ik dus niet ..


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Ongevraagd een beurtje er bij dat pikte ik dus niet ..


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Je hebt gelijk. Ik normaal ook niet. Maar omdat ik zo moedeloos wordt van die auto ben ik niet op mijn strepen gaan staan.
Heb ze gemaild dat ik het idioot vond, geen manier van werken vind etc. Klaar er mee. Heb nu andere zorgen met die auto :(
 
Volkswagen  Polo 9N Highline 2002  1.4 16V 
Nou ik heb de auto nu een tijdje. Moet zeggen, de motor loopt goed.
Echter ging af en toe het ABS-lampje op het dashboard aan en uit, maar: sinds kort is dat over want mijn complete tellerunit blijft uitvallen.

Als ik bij mijn Polo kom zie ik soms dat de dagteller en de klok op 0 hebben gestaan. De tijd is opnieuw gaan lopen en de tripteller staat op 0.
Dit gaat al geruime tijd.

Anderzijds gebeurt het uitvallen tijdens het rijden. Op een willekeurig moment begint de toerentalmeter trillend terug te lopen naar 0, de snelheidsmeter doet dit ook (terwijl snelheid gelijk blijft) en alle lampen op het display lichten op en flikkeren kort.
Vervolgens, nadat de meters op 0 hebben gestaan, lopen de meters weer op naar juist toerental en snelheid, de klok en de dagteller worden gereset. Alle waarschuwingslampjes gaat uit, behalve (recent) het airbag-lampje. Die blijft nu continu branden.

Afgelopen vrijdag liet ik deze storing verwijderen bij de garage. De storing werd uitgelezen en er zou iets zijn met het regelapparaat (????)
De storing werd verwijdert, ik reed weg en welgeteld 1 minuut later, PAF, begon alles weer. Nu brand airbag-lamp weer!

Vóór die storing-verwijdering kreeg ik als oorzaak te horen dat het mogelijk in de printplaat vd display-unit zou zitten.
Ook lees ik op het forum iets over een stroomdip.
Ik heb de zekeringen op de accu gecontroleerd en 1 is vervangen. Rest is ok.
In de zekeringskast voor zekering display gekeken. Deze is ook ok. (niet vervangen)

Maar wie kan mij vertellen hoe en wat? Wie helpt mij op weg??
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N Highline 2002  1.4 16V 
Je hebt gelijk. Ik normaal ook niet. Maar omdat ik zo moedeloos wordt van die auto ben ik niet op mijn strepen gaan staan.
Heb ze gemaild dat ik het idioot vond, geen manier van werken vind etc. Klaar er mee. Heb nu andere zorgen met die auto :(
En dan nog nu laat je een dikke rekening door je maag duwen ...


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Nou, hier dan het eindstuk van alle ellende.

Het begon allemaal met het plaatsen van een nieuwe accu omdat mijn dashboard zowel bij stilstaan als tijdens rijden uitviel.

Dat resulteerde in het constateren van een motor die niet juist liep en uiteindelijk werd gereviseerd. (en an passant kleine, grote beurten en APK :rage:)

Echter bleef het dashboard vreemd doen en kwamen er steeds meer oranje lampjes bij! Volgens een andere garage echt een veelvoorkomend probleem bij Polo's van deze serie, nml een kapotte teller-unit!
Affijn: de unit is vorige week opgestuurd naar ACTRONICS en sinds gisteren is alles, bijna, in orde!!!!:):):mrgreen::mrgreen::mrgreen:. Inderdaad een kapotte teller-unit (instrument-cluster) en 200 euro lichter.
Ik zeg expres bijna in orde, want af en toe brand het ABS-lampje dus dat zal nu echt wel een (loszittende) sensor zijn.

Maar de rest is weg en de auto loopt goed.:)

Wat heeft me dit al met al gekost: rond de 3000 euro. :fearscream::confused2::cry:
(de half-functionerende airco-pomp laat ik maar ff....)

Volkswagen. Das auto............:confounded:
 
Volkswagen  Polo 9N Highline 2002  1.4 16V 
Ik herken je frustraties en gevoel m.b.t. deze 9N modellen... Zelf heb ik enkele maanden geleden één gekocht waarvan achteraf de tellerunit los was gehaald en ze de storingslampjes afgeplakt hadden. Bij het loshalen bleken de contactpunten van de stroom ook los te zijn gekomen.

De afgelopen maanden ontdekte ik voortdurend problemen die uiterst slim gemaskeerd waren. Nu blijkt dat de auto heel erg slecht is onderhouden en eerder tot het naadje is opgereden en verwaarloosd. Ik zit nu met 3 foutmeldingen m.b.t. de lambda sonde en allerlei zaken die nog niet helemaal duidelijk zijn. Vanmiddag worden de storingen opnieuw uitgelezen en gewist (na plaatsing van een sloop lambda). Hopelijk blijven ze weg, anders heb ik een groter probleem!

Ik vrees dat ik nog veel meer ga tegenkomen als ik jouw verhaal hier zo lees. Dat je een motor revisie hebt moeten laten uitvoeren vanwege de kleppen met nog maar 100 000 KM op de teller vind ik zeer verontrustend. Al die andere klachten had ik eigenlijk ook niet zo snel verwacht bij zo'n jonge Polo maar ik ben er inmiddels wel achter dat dit model een heel slecht bouwjaar was en in zijn geheel geen sterke auto.

Het is jammer dat je ook zoveel kosten aan reparaties hebt moeten maken.

Hopelijk kan je er nu 'zorg' vrij in rijden en misschien ook nog een beetje van genieten! :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!