VroemTFSI
VroemTFSI

2014 Volkswagen Polo Blue GT

Polo Blue GT 2014
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Blue GT
Kleur
Candy White
Bouwjaar
2014
Inmiddels zo'n 800 kilometer gereden met de Blue GT. Heerlijke auto. Who needs more?
Wel paar kleine dingen: hij is zó luxe dat je leaving home verlichting verwacht als je hem opent. Ik heb wel regensensor maar waarschijnlijk geen lichtsensor. Ook geen auto stand voor lichtschakelaar. Coming home via linker hendel werkt ook niet. Dat wordt dus retrofit, zoals ik al schreef.
En ik mis de stuurschakelaars. Die moeten er een keer in.

Hij rijdt heerlijk, beetje stug maar dat vind ik juist lekker. Iedereen in onze omgeving vindt hem een beauty. Motor heeft lekker veel koppel. De 2 cilinder modus vind ik wel een beetje brommerig maar het went snel.

Morgen misschien foto's maken met de grote camera. Snel plaatsen.
 
Oke guys, thnx voor de uitleg.. Zo kom ik steeds meer te weten over verschillende varianten polo's Stick Out Tongue.. Kent iemand toevallig een site waar je al deze verschillen kunt zien? ook bijv tussen de comfort-,high- en trendline enzo? Ik heb weleens gezocht maar kon niks vinden..

Btw, hebben alle tsi motoren van VW een compressor+turbo? of is dat alleen in sommige gevallen dat ze ook een compressor erbij hebben..?

@Vroem: dat bedoel ik.. zie het verschil tussen de dealers..


Alleen de GTI heeft turbo EN compressor, de rest alleen turbo.

Alleen de Polo GTI heeft beide, de Golf GTI heeft een 2.0 met turbo. Verder heeft VW de 1.4 twincharged ook in andere modellen gemonteerd waaronder de Tiguan, Scirocco, EOS en Golf maar dan met minder pk's.
 
@Donatello: Dank voor je info. En dit is het blok waar je met een grote boog omheen moet lopen. Die gingen achter elkaar kapot. Maar wel een mooi stukje techniek.

Gelukkig heeft de Blue GT een volledig nieuw ontwikkeld blok waar (hopelijk) de lessen uit het verleden in meegenomen zijn.

Overigens mooi ding, die Blue GT van jou! Met mistlampen ziet het front er idd beter uit dan zonder. Maar Xenon geeft wel een bak licht, heerlijk! Kijk je wel eens op Ebay.de? Zijn niet duur, wel vreemd dat ze los voor links en rechts worden verkocht.

BI XENON SCHEINWERFER VW POLO 6R LED TFL LINKS TAGFAHRLICHT 6R1941031B | eBay
 
Dit was mijn GTI. De lekkerste auto die ik ooit heb gehad!
VroemRockingham4.jpg


Dit is mijn A4:
IMG_1025_zpsf61c6e2a.jpg


En hier komt de autoliefde vandaan. Mijn vader reed rally's met van alles, van VW Kever tot BMW 2002:
HansOellers07.jpg
 
VroemTFSI, wat kosten de sierstukken in Duitsland? Ik heb deze na 2 jaar BlueGT rijden nog niet gekocht (140 euro in NL). Ik ga in mei de auto laten chippen bij JD, krijgt dan 190pk (200 op ron 98) en de cilinderuitschakeling gaat eraf in de 1t/m5 (DSG) zodat deze alleen in de 6 en 7 werkt voor soepeler rijden in de stad.

Hoe bevalt het onderstel jou? Als ik een beetje aan het scheuren ben prima maar de snelweg is echt niet leuk meer, ook stoor ik mij aan de afrol geluiden van de banden. Maar dat kan ook komen omdat ik voor mijn werk luxere/grotere auto's rij.
 
@Donatello: Hier mijn zeer `"vlotte" antwoord (sorry) Die sierstukken waren volgens mij € 21 per stuk. Ik moet de bon weer even zoeken.

En het onderstel is best wel hard. Goed vergelijk is een oprit bij in de buurt waar de weg een rare bobbel heeft gekregen. Met de A4 rij ik hier fluitend overheen (30 mm verlaagd met S-Line onderstel) maar met de Blue GT gaat er een enorme dreun door de auto.
Wanneer er nieuw rubber op moet, dan ga ik zeker over naar Michelin. Die weten de juiste combi van grip en comfort te leveren. Pilot Sport 3 of Exalto.

En doe de groeten aan Mark van Vroem. Dan weet hij het wel. Ik ben héél benieuwd naar het resultaat na het chippen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Donatello
@Donatello In Duitsland waren ze inderdaad goed te betalen. Ik heb ze bij ichwillautoteile.de gekocht, 21,50 EUR per stuk. Ook heb ik hier de sportpedalen gehaald voor 29.00 EUR (handbak). 190pk bevalt ook prima (externe box via VAGTechniek i.v.m. lease) samen met de 335nm :) Heb ook de GT badge eraf gehaald en zie regelmatig mensen verbaast kijken, lijkt nu immers gewoon op een highline gril Stick Out Tongue

Onderstel vind ik inderdaad ook erg hard, vooral de (zoals VroemTFSI zegt) abrupte hobbels en oneffenheden, en tegelijkertijd erg overhellen in lange bochten. Korte bochten rijdt hij erg strak, vooral i.c.m. XDS op strong.

Voor wat betreft banden vind ik het fijner om op winterbanden te rijden, vele malen rustiger. De originele banden heb echt veel contact geluid, plus ik merk ook grip verlies nadat ik van winter naar zomerbanden wissel, met droog en nat weer.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Donatello
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!