VroemTFSI
VroemTFSI

2014 Volkswagen Polo Blue GT

Polo Blue GT 2014
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
Blue GT
Kleur
Candy White
Bouwjaar
2014
Hierbij wil ik mij even voorstellen met onze "nieuwe" Polo Blue GT in Candy White. Waarom een witte? Mijn vrouw vindt Silk Blue een mannenkleur! Vorige week opgehaald in Duitsland. Nu nog wachten op ons gezellige RDW en dan kunnen we aan de slag! Hopelijk eind van de week op NL-kenteken.
Ik ben al jaren Golf GTI-gek en heb een Golf III GTI en V GTI gehad. Vooral met die laatste erg veel plezier gehad met de leden van het Autoweek GTI-topic. Heerlijke ritten door de Eifel naar en op de Nürburgring, super georganiseerde meetings bij Hegeman, v.d. Udenhout en anderen. Detailmeetings bij CarClean en ik vergeet vast nog wel iets.


Inmiddels rij ik alweer 4 jaar in een Audi A4 Avant met een hoop toeters en bellen maar blijft het toch kriebelen richting Volkswagen en dan vooral de GTI. Om dit probleem op te lossen hebben we nu voor mijn vrouw deze Polo Blue GT gekocht. Zij wil geen GTI (te groot, te snel) en ook geen Polo GTI. Die laatste hoef ik eerlijk gezegd ook niet als occasion gezien de horrorverhalen over het olieverbruik.
Zo zijn we uitgekomen bij de Polo Blue GT. Echt een heerlijke auto!


Specs: Jan. 2014, 10.500 km. 5-deurs, handbak, xenon, RNS 315, climatronic, PDC achter, Montani antraciet, handsfree voorbereiding, wegrij assistent met XDS, stoelverwarming, zijruiten en achterruit 65% lichtabsorberend, el.ramen rondom en de rest van de standaarduitrusting.
 
Zo stond hij in de advertentie:

BlueGT5_zps45398b84.jpg


En zo stond hij erbij toen ik hem op ging halen. Echt als nieuw en zeer zorgvuldig gedetailed. Had ik zelf niet beter kunnen doen als vaste klant van CarClean.
Wielen gaan nog in de CQuartz. Ligt al klaar. Lekker klusje... Lak is swirlvrij maar ik ga wel even kleien en dan een laagje SPN erop. Bevalt goed op mijn Audi.

Verder komen er chromen eindstukken op en had ik al tips gekregen over het retrofitten van de MF-knoppen op het stuur.
IMG_2082_zps561a8cdd.jpg
 
Dank jullie wel voor de complimenten! Het prijsvoordeel valt op zo'n kleine auto niet heel hoog uit. Voor een 2014 auto was het toch nog interessant genoeg. Nadeel is dat je niet kan inruilen.
Dat is tegelijk weer een voordeel als je je oude auto zelf verkoopt en daar een normale prijs voor terugkrijgt.
Onder de streep zal het € 2.500 of ietsje meer aan voordeel geven.

Een ander voordeel (vind ik) is dat de auto van een Duitse VW-dealer komt en niet van een PON-bedrijf. Ik zit voor mijn werk vaak in Duitsland en ga voor onderdelen vaak bij Audi en VW-dealers langs. Als je dan ziet hoe netjes je geholpen wordt en hoeveel lol ze erin hebben om een Nederlander langs te krijgen. De man van het magazijn denkt altijd mee. Ik bestel dingen soms al vooraf per telefoon en rij dan even langs. Levertijd voor vrijwel alle onderdelen is: vóór 12:00u besteld betekent de andere ochtend om 07:00u in huis.
En dan die prijsvoordelen... PON gooit overal minimaal 30% bovenop, of het nou rubber matten zijn, uitlaatsierstukken (€ 27,49 per stuk in Dld) het scheelt enorm!
 
ik heb ook begrepen dat de dealers in DE een heel stuk vriendelijker zijn en ze weten nog altijd je naam als je de volgende x gaat. De dealers in NL kunnen echt een puntje aan zuigen! Ik vind ze altijd zo onbeschoft( zelf ervaren) en ja alles is duur bij hun. Meestal is het zo dat als je een vw of audi of bmw rijd dat je rekening moet houden dat onderhoud duur is, maar als ik de prijzen bij de dealer hoor, denk ik van kom op hey..

BTW: Vroem, je hebt indd een hele mooie polo! veel veilige Km's toegewenst..
Ehm ff een vraag: Wat houd de GT versie in ? :?: tov van een R-line of gti ofzo..
 
GT is heeft een 1.4TSI met 140 (facelift 150) pk en 250nm. GTI heeft 1.4TSI met 180pk en 250nm (GTI heeft ook een compressor). Van buiten zijn GT en GTI bijna identiek, alleen de GT heeft altijd zwarte spiegels en verticale achterklep spoilers. En nog een grappig verschil is dat de GT de enige is waarbij het logo aan de rechterkant (van voren gezien) zit in de gril, in plaats van links (R-line, BM, WRC, GTI).

GT heeft ook een ander standaard interieur, te zien in onze garages Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
@Wicko071: En ik krijg net een belletje vanuit Duitsland of alles naar wens is en dat ik bij evt problemen of als ik ontevreden ben meteen moet bellen. Gelukkig spreek ik goed Duits :)

De Blue GT is qua uiterlijk een combinatie van een Bluemotion en een GTI. Voor- en achterbumper komen van een GTI, Achterspoiler ook. Zijskirts en onderstel van een Bluemotion. Interieur is ook een mix. Stuur, Dashboard en tellers van GTI en stoelen wel sportief maar niet van GTI. Ook een uniek design van de bekleding voor de Blue GT. Zijwangen zijn van blauw alcantara.
Ik kom nog met foto's. Nog geen tijd gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke guys, thnx voor de uitleg.. Zo kom ik steeds meer te weten over verschillende varianten polo's Stick Out Tongue.. Kent iemand toevallig een site waar je al deze verschillen kunt zien? ook bijv tussen de comfort-,high- en trendline enzo? Ik heb weleens gezocht maar kon niks vinden..

Btw, hebben alle tsi motoren van VW een compressor+turbo? of is dat alleen in sommige gevallen dat ze ook een compressor erbij hebben..?

@Vroem: dat bedoel ik.. zie het verschil tussen de dealers..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!