Foutmelding en lampje airbag uitlezen/resetten

Hallo, ik zoek iemand die voor een schappelijke prijs een foutmelding definitief kan verwijderen en het lampje van de airbag en motor management op het dashboard kan resetten/uit zetten.
Ik heb code P0405. deze schijnt van de EGR klep te zijn en ik begreep dat deze er uit geschreven kan worden???? het motor management lampje brand oranje.
Het lampje van de Airbag brand oranje, Dit is gekomen nadat de stekker achter het dashboard kastje per ongeluk los gehaald was bij het vervangen van de kachel weerstand.

Ik weet dat ze dit bij de garage kunnen doen maar die zijn mij iets te duur hierin.
Ik woon in de omgeving Dordrecht
 

Bijlagen

  • 20231210_213700.jpg
    20231210_213700.jpg
    914.8 KB · Weergaven: 6
  • 20231210_213647.jpg
    20231210_213647.jpg
    940.1 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
VW Polo  6R  1.2 TDI Blue Motion 
Voor het wegschrijven van de ECR moet je idd langs de tuner. Ik zou wel kunnen helpen met de storing resetten. Heb een OBDeleven waarmee dat kan. Doe ik zo voor je. Woon in Zwijndrecht. Mocht je interesse hebben stuur dan even een berichtje.
 
Volkswagen  Golf 7.5 R-line  1.5 TSI 150pk 7DSG 
De OBD kan het wel verwijderen maar na een paar keer rijden en starten komt die weer terug. Een optie zou nog kunnen zijn om de EGR te reinigen. Als dat niet zou werken moet er een nieuwe EGR in en dat is heel prijzig, vandaar dat ik het weg wou laten schrijven. Ik had hierover al wat gelezen maar ik ben geen monteur of zo.
Daarom hoopte ik dat iemand met de laptop de EGR kon wegschrijven en gelijk het airbag lampje kon resetten.
 
VW Polo  6R  1.2 TDI Blue Motion 
Naar tuner, EGR wegschrijven plaatje ertussen en gaan. (mits je roetfilter nog goed is)

Aangezien de EGR nu al fouten geeft blijft die waarschijnlijk altijd open staan. Daarom dus het plaatje ertussen. Als je roetfilter slecht/kapot is kom je toch niet door de keuring tenzij je het roetfilter laat afmelden. Ik heb de EGR weg laten schrijven toen deze nog goed werkte (dus dicht)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Dank jullie voor de tips. Ik laat de EGR een keer reinigen en kijken wat er dan gebeurd met de melding. Begrijp dat wegschrijven dus niet echt een optie gaat worden.
 
VW Polo  6R  1.2 TDI Blue Motion 
Dank jullie voor de tips. Ik laat de EGR een keer reinigen en kijken wat er dan gebeurd met de melding. Begrijp dat wegschrijven dus niet echt een optie gaat worden.
Ik snap dat het vervangen van de EGR of schoonmaken de beste optie is. Dit zijn echter geen goedkope handelingen, zeker wanneer het resultaat achter zal blijven of maar tijdelijk is.... Denk hier toch aan een +800 euro....

Dan is 200 voor het wegschrijven en afdoppen niet eens zo gek toch
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Waarom is de EGR wegschrijven geen "goede" optie? ze gaan telkens weer kapot! Voor nu maakt het niks uit als deze weggeschreven is (en dus dicht) ik heb zoveel berichten gezien dat na het plaatsen van een nieuwe EGR deze weer kapot gaat.

Volgens mij kijken ze bij de APK alleen naar roetdeeltjes, als deze teveel zijn is je roetfilter stuk. OF je EGR blijft dus open staan. Waarom dan niet wegschrijven zodat die permanent dicht staat?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!