Zero2Fear :: 2011 Volkswagen Polo 6R

Mwa, makkelijker op te lossen: Stadslichten met Canbus halen Stick Out Tongue

De winkel had ze niet liggen, en n maat van me had toevallig non-canbus ledjes dus ipv normale lampjes of niks (wat ook een melding geeft), maar voor deze gekozen. Binnenkort maar canbus versies halen.
 
De kabels waren vandaag binnen gekomen. Na het monteren, wat echt priegel werk is, heb ik het volgende probleem (wat ondertussen ook aan de winkel is voorgelegd);

Wanneer ik sein, en terug naar dimlicht ga, valt mijn xenon 2/10e sec uit. Wanneer ik groot licht volledig aan zet, of langer sein, dan valt mijn xenon voor een halve seconden uit.

Het lijkt me niet dat dit APK goedgekeurd word...

Dus meteen even doorgemaild aan de winkel. Als dit de oplossing niet is, ga ik zelf even aan het werk met een diode tussen de Plus van dimlicht en de Plus van groot licht. Met de doorlating naar dim vanuit groot. Wanneer er dan stroom over groot licht gaat, pusht hij het meteen door naar dimlicht.

Als t goed is zou dit moeten werken.... @iichel wat doe jij denken, meneer de Guru hahah Big Grin
 
De kabels zullen binnenkort wel een keer binnen komen bij de winkel. Maar ondertussen zit ik nog wel met het voglende;

Waneer mijn dimlicht uit staat, kan ik wel gewoon seinen met groot licht. Alleen dan is nu mijn vraag; Xenon heeft opstart tijd nodig. Met groot licht seinen zonder dat de lampen aan staan, krijg je dus erg dim licht voordat hij opgestart is. Is dit ook een APK afkeur of is dit geen probleem?

Anders heb ik 2 oplossingen;

- Tijdelijk H7 armaturen erin steken (moet je dimlicht aan blijven staan met groot licht? Zo ja, kan ik mn VCDS weer aanpassen).
- Xenon verkopen, LED aanschaffen. Iets minder lumen, maar wel instant-aan. @iichel , hoe was jouw ervaring met LED?
 
In retrospect heb ik wel plezier gehad van mijn LED retrofit. Maar doe het nooit weer.

Het lichtpunt is gewoon te groot om efficient gebruik te maken van een goede reflector (achter een lens zit ook een reflector).
Gevolg is dat je een ver van optimale lichtopbrengst. Volgens mij heb ik er ooit wel een uiteenzetting over geschreven maar die kan ik zo niet terugvinden.

Voor groot licht in een aparte reflector is het te overwegen maar voor H4 zou ik gewoon lekker halogeen kiezen.
H4 in de polo brengt weinig licht op. Helaas waar. Weinig aan te doen zonder tekortkomingen.
 
Nou ik zit nog met die retrofit bi-xenon projectoren in H4 armaturen (zonder dus een losse reflector voor groot licht) en met een setje H7 armaturen.

Als ik puur naar APK ga kijken; wil ik wel dat ik zonder gedoe door de keuring heen kom. Een H7 armatuur voor die dag erin zetten is dan geen probleem, ookal is die beetje beschadigd.

Liefst natuurlijk wil ik een set hebben die zonder enige problemen altijd in de auto kan blijven. Maar aangezien ik nu best wat geld aan die retrofit heb uitgegeven, moet ik maar 1x per jaar wat gedoe omzeilen haha.

Zolang ik met de H7 armaturen, mijn dim licht niet aan hoeft te blijven met groot licht, dan heb ik voor de rest geen problemen zo.
 
Ik weet niet precies wat voor lampen je erin hebt zitten en welke ballasten, maar de OEM lampen die zijn 'instant' aan in principe.
ik merkte wel dat mijn $5 eBay lampjes inderdaad het zelfde gedrag vertonen wat je nu schetst. niet dat ik wil suggeren dat je lampen goedkope rommel zijn!
Wat je ook kunt overwegen is in je projectoren voor de APK een paar halogeen lampen hangen. Of is dat niet meer mogelijk?
Als het H4 voetje niet omgebouwd is zal dat misschien werken.

Als ik me niet vergis zijn je H7 lampen een beetje beschadigd en heb je kans dat ze daar moeilijk over gaan doen.
Ik denk het niet, maar je weet het maar nooit...
 
Ik heb H1 xenon met canbus van Xenonlamp erin zitten. Die gaan gaan wel instant aan, maar zijn niet meteen op volle sterkte. Vandaar het "opwarmen". Ik ben niet technisch genoeg om te weten of dit te omzeilen is, maar zover wil ik er niet mee gaan.

De aansluiting van de armaturen buiten en binnen zijn nog steeds origineel. Intern is deze nog H4, alleen de fitting van de armatuur is veranderd van H4 naar H1 (door de projector). Een normale H4 lamp gaat hier niet meer in passen, alleen nog H1 lampen.

1 Van mijn H7 armaturen is het glas aan 1 kant lichtjes beschadigd (lichtjes gaan smelten). Mogelijk dat ik hem even kan opschuren maar je blijft het altijd wel even zien. Vandaar dat ik niet weet wat ze ermee willen doen kwa APK. Maar ik kan het natuurlijk gewoon proberen. APK gaat via de dealer dus op hoop van zege haha.
 
Andere oplossing; Nordic settings. Dan staan altijd de dimlichten aan en kan dus altijd volle sterkte mn groot licht aan zetten.

Zou volgends mij een voldoende work-around moeten zijn voor APK problemen haha.
 
Eind vorige week een brief van Pon gekregen. Blijkt een terugroep actie lopende te zijn, waar mijn auto onder valt.

Iets met resoneren/trillen in de motor ruimte waardoor brandstoffilter kan scheuren.
Maandag word alles vervangen door de VW dealer in Breda.

Meteen even navragen m.b.t. de koplampen met APK.
En mijn dempers/veren voor en achter kraken en schrapen. Even na laten kijken wat dat zou kunnen zijn. Ben benieuwd.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!