Vraagje over ESP en stuurhoek sensor.

Als ik mijn auto uitlees met VAG dan komt altijd meteen de volgende storing naar voren:

Steering Angle Sensor (G85) - No Communication



Is dit nu gewoon omdat mijn auto geen ESP heeft? Ik lees namelijk dat deze sensor enkel gekoppeld is aan ESP? Zover ik weet heb ik dit niet? of attans ik denk dat ik het niet heb, ik heb geen knop in mijn auto zitten om het uit te zetten. ik zie ook geen ESP (slingerende auto) lampje op mijn teller unit branden.

de vraag is nu alleen:

Komt deze melding tevoorschijn omdat ik geen ESP heb? Of zou er toch iets mis zijn met de sensor? Defect?

Ik heb verder geen storingen branden tijdens het rijden.
 
Die wordt inderdaad gebruikt voor ESP en ik geloof ook ABS. Verder stuurt deze ook je eventuele bochtenverlichting aan.

Toen ik een aantal maanden geleden deze melding in de boordcomputer zag bij mijn 6R, was er trouwens meer aan de hand. Het display in de tellerunit gaf aan dat ik de koppeling moest intrappen als ik de auto wilde starten, maar dat deed ik al en toch startte hij niet. Afgesleept en bij de garage zijn ze er toen achter gekomen dat de stuurhoekmelder defect was. Die vervangen en alles was opgelost.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!