Vervangen motor luchtfilter

Beste leden,

Aangezien mijn Polo al bijna weer aan een onderhoudsbeurt toe is, en ik graag wat 'eenvoudige' zaken zelf wil doen hier de vraag: Hoe gemakkelijk is het motor luchtfilter te vervangen in de 6R? Het interieurfilter is een eitje, dat is zo gedaan, maar het motor luchtfilter heb ik niet kunnen vinden onder de motorkap.

Heb op het forum en op internet ook geen handleiding kunnen vinden daarvoor. Toch te complex en door de dealer laten doen? Daarbij nog even de vraag waar jullie originele VW onderdelen bestellen buiten de dealer om. Ik kreeg ahw-shop.de al aangeraden, maar betaal je nog een beste smak geld aan verzendkosten.

Hoor het graag!

Groeten Jochemp
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik ga er vanuit als de je 1.2 TSI hebt ? eigenlijk valt het niet te missen als je de motorkap open doet. Het is de grote 'koektrommel' boven de accu. Vier torx boutjes losdraaien en dan pak je de bovenkant er zo af.
 
.  .  . 
Aha, ik had al zo'n idee maar wilde het toch zeker weten. Ik heb inderdaad een 1.2 TSI en die koektrommel is ook aanwezig haha.
Ik denk dat zodra de kap eraf is, het wel duidelijk is hoe het vervangen moet worden.

Dan rest alleen nog de vraag, waar zijn deze originele onderdelen te verkrijgen? Heb nu Bosch onderdelen, maar wil het eigenlijk uitsluitend bij VW houden...

Thanks voor je uitleg! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Het kan maar zo zijn dat VW gewoon Bosch onderdelen koopt.
Heel veel onderdelen staat VW op maar zijn gemaakt door andere fabrikanten
(Philips lampen, Mitsubitshu electronica, Continental/VDO/Blaupunkt radios, Conti tellers, TRW remmen, hella/valeo licht units, veel motor onderdelen van Bosch, Garett turbo, Siemens electronica, etc etc etc)
 
VW dealers kopen uitsluitend originele onderdelen (zeggen ze) en bij mijn dealer bevestigen ze dat. Laatste beurt echter bij een Bosch Car Service garage laten doen maar heb toch meer vertrouwen bij de VW dealer.
Ik heb ook onderdeelnummers voor het interieurfilter en luchtfilter, die komen specifiek van VW af. Dealer vraagt echter een fors hogere prijs dan het gemiddelde dat op internet te vinden is (echter niet alleen van originele VW onderdelen).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!