Vervangen druk/crashsensor en reset?

Goedemiddag!

Vorig jaar lente had mijn raammechanisme het begeven en heb ik gezien de ervaring een nieuw mechanisme aangeschaft en ingebouwd. So far so good, gezien het de tweede keer was.

Dit keer was er echter een nasleep, namelijk het branden van het airbag lampje. Enige tijd mee rondgereden maar nu toch laten uitlezen wat het probleem is. Garage geeft aan crashsensor in deur met reparatiekosten van +- 300 euro. Dat vind ik nogal extreem gezien het probleem!

Ik heb momenteel al een druksensor besteld bij BM-Parts om deze na ontkoppeling van de accu te vervangen in de zijdeur. Echter vraag ik mij af, of dat het probleem oplost of dat de code in de boordcomputer nog gereset moet worden.

Zijn er meer mensen met deze ervaring en kan het wellicht nog makelijker opgelost worden? Ik hoor het graag! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Is de melding überhaupt al gereset? Destijds ook gehad nadat ik alles had losgehaald voor speaker en demping montage. En ik heb t toen gewoon met een eenvoudig uitlees apparaat gereset.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Bij een reset in de VAGcom checkt de boordcomputer neem ik aan dan wel of de sensor dan ook echt niet kapot is? Met andere woorden, een melding verwijderen resulteert niet in het risico dat de sensor toch stuk is en bij een ongeval de airbag niet afgaat?

Wel apart dat de garage dit niet even geprobeerd heeft en mij 300 euro heeft proberen laten te lappen...

Thanks voor de antwoorden tot zover! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!