Vaste trekhaak

Omdat ik de afgelopen vakantie werd geconfronteerd met hele slechte fietsen van de fietsverhuurder toch maar besloten een haak te monteren op de BGT voor een fietsendrager. normaal zou ik het liefst geen haak hebben of een afneembare, maar na informatie bij de dealer en forumleden kwam ik tot de conclusie toch maar een vaste haak te nemen en wel om diverse redenen.
Voor de montageafspraak eerst de haak mee naar huis genomen om deze te voorzien van wat bescherming, maar ik was best blij verrast na het uitpakken hoe of deze haak er uitzag qua lak en de kwaliteit van de bijgeleverde componenten. Toch het metaal maar voorzien van wat extra zwarte lak en gepoetst en de holle ruimte wat vettig gemaakt. Binnenkort de montage en dus extra foto's van het eindresultaat.




Ook de kogeldop maar even iets leuks van gemaakt, ben benieuwd hoelang die op mijn auto blijft zitten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Waarom kies je nu voor een vaste trekhaak?

Ik wil er altijd een vaste trekhaak onderhebben; men kijkt wel uit met achter je parkeren, en bij een aanrijding achterop scheelt het ook een partij schade en binnenkomen vd andere auto.

De achterbumperbalk verwijderen en trekhaakbalk inbouwen stelt niks voor, maar die kabelboom daar gaat hij nog van terugkomen! Je ligt met je kop tussen de pedalen en hebt nog geen 5cm ruimte op de kabelboom waarvan je de stekkers bij de boordelectronica uit elkaar moet halen. Ik doe het NOOIT meer!!! Als er bij de volgende VW geen trekhaak onderzit beding ik wel dat ze de kabelset er aangesloten in hebben liggen totin de kofferbak bij aflevering...
 
Waarom kies je nu voor een vaste trekhaak?
Bas er zijn zoals gemeld zo'n 4 a 5 type polo bumpers van de basis tot en met de BGT en er is voor deze bumbers nog geen passtuk waarin de uitsparing enz is voorbewerkt en er dus altijd een niet mooi uitziende bumber overblijft na montage. Nu is best zelf het e.e.a. te realiseren en ik ben ook niet vies van een stukje hobbien maar op dit moment ben ik er lichamelijk niet toe in staat onder de auto te kruipen. dus vandaar nu de vaste haak. groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
\op dit moment ben ik er lichamelijk niet toe in staat onder de auto te kruipen

Hoe wil je dan zelf de canbus aansluitingen in de computerstekkers voor elkaar krijgen? Je ligt met je kop tussen de pedalen met je benen naar rechts de auto en je armen omhoog achter het dashboard ergens naast de stuurkolom met 5cm ruimte! Toen ik de monteur bij de VW dealer sprak die mijn auto codeerde na inbouw, of zij er een truuc voor hadden, zei hij "Nee, is geen truuc voor, het dashboard kan daar nergens open zit aan elkaar gesmolten. Je hele lijf doet zeer en je moet meerdere malen gewoonweg de auto uit omdat je niet meer kan". Hij had het ook al bij de nwe Golf 7 gedaan en daar was het net zo erg.

Dit is niet om de boel op te naaien; het is echt bijna geen doen hoor...
 
ik denk dat je het verkeerd begrijpt Lance, deze week wordt e.e.a. netjes gemonteerd door de VW dealer en het onder de auto kruipen was bedoelt om de bumber af te werken voor en afneembare trekhaak. en dat is dus niet aan de orde.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Jammer dat ze geen bumpers hebben met een uitsparing hiervoor. Ziet er verder strak uit, netjes gedaan. Zou alleen wel die rvs beugel nog even zwart spuiten, dan valt het wat minder op. Maar dat is persoonlijke smaak Big Grin

klopt ga ik morgen aan beginnen, maakt het net wat strakker, gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
klopt ga ik morgen aan beginnen, maakt het net wat strakker, gr. Hans

Ik heb die dwarsbeugel erafgehaald en een RVS-oog gemonteerd waar ik de veiligheidsketting van mijn ongeremde aanhanger aan kan clippen.
Bij mijn BM is het tweemaal gebeurd dat ik een stoeprand afreed en de stekkerdoos de grond raakte. Uiteindelijk heb ik het gat (onder)in de bumper groter gemaakt en de beugel met de stekkerdoos 1 gat hoger bevestigd.

Ik snap niet wat mensen met een uitsparing of inzetstuk willen? De trekhaak komt volledig vrij onder de bumper uit en het gat vanonder zie je niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb die dwarsbeugel erafgehaald en een RVS-oog gemonteerd waar ik de veiligheidsketting van mijn ongeremde aanhanger aan kan clippen.
Bij mijn BM is het tweemaal gebeurd dat ik een stoeprand afreed en de stekkerdoos de grond raakte. Uiteindelijk heb ik het gat (onder)in de bumper groter gemaakt en de beugel met de stekkerdoos 1 gat hoger bevestigd.

Ik snap niet wat mensen met een uitsparing of inzetstuk willen? De trekhaak komt volledig vrij onder de bumper uit en het gat vanonder zie je niet...
okay Lance goed idee man mss wil je een foto sturen of hier plaatsen kan ik zien wat voor soort ook dat is en kan ik die plaatsen. goeie tip want dat is het enige wat ik niet echt mooi vindt. groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik wil er altijd een vaste trekhaak onderhebben; men kijkt wel uit met achter je parkeren, en bij een aanrijding achterop scheelt het ook een partij schade en binnenkomen vd andere auto.

Precies de reden waarom ik er ook altijd een haak op heb zitten, heeft me al een keer mijn achterbumper gespaard afgelopen winter toen iemand met zomerbandjes achterop knalde.
 
Vaste trekhaak BMGT

de Blue Motion haak is gemonteerd, iets verder naar onder en dus is het bumper gat niet zichtbaar. zeer tevreden over de uitvoering.





Afbeelding2-4.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat moet dat moet maaaaar, het oog is volgens mij een vastpunt geworden. meer vast dan een klembeugel over de haak. volgens mij is een losbreek beveiligingskabel vanaf bv de trekboom van een aanhanger over de kogel al voldoende als die maar blijft zitten.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!