Toerenbegrenser Polo 1.6 8v

Goedemiddag!

Ik heb de distributie vervangen van mijn Polo Variant uit 98. Echter is de auto nu begrenst op 5000rpm. Was eerst 6100 of iets dergelijks. De distributie is verder gewoon in orde. Motor loopt ook gewoon netjes. Ik heb zoiets nog nooit beleefd

Hoe kan zo iets gebeuren? En of wat kan ik nalopen om het probleem te verhelpen. De automaat kan er namelijk slecht mee omgaan.
 
Volkswagen  Polo Variant  1.6 8v 
Welkom op het forum. Mogelijk is je distributieriem een tandje versprongen en staat die daarom niet goed op tijd op de nokkenas. Ik zou dit nakijken en er niet mee gaan rijden om schade te voorkomen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Bedankt voor uw reactie! Ik had dat dus al geprobeerd om uit te sluiten. Heb hem door middel van de aanduidingen nog eens afgesteld. Daarna nokkenas 1 tandje naar voren of naar achter. Gaat dan ineens slecht lopen en nogsteeds die toerenbegrenser. Op de stand zoals het los was gekomen loopt hij als een tiet. Ik durf hem verder niet van stand te brengen
 
Volkswagen  Polo Variant  1.6 8v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!