Tacho Pulse van Polo 2005

Beste Mensen,

Weet iemand welke stekker en welke kleur kabel achter het instrumentenpaneel voor de tacho pulse is? Deze heb ik nodig voor aansluiting van navigatie. Of zit deze draad al verwerkt in de radio stekkers?
 
Als je hem hebt ingebouwd, heb je als het goed is al een adapter tussen de 'quadlock' en de draadjes van de navigatie. Hierin zit al een can-bus interface. Speed-pulse heb je dan niet meer nodig.
Dit kun je checken door door een tunnel heen te rijden. Als je pijltje dan blijft 'rijden' op de weg, is het al in orde.

(heb zelf het oudere f930 model in de auto zitten, die doet het ook prima op deze manier)
 
Hoi,

Klopt er zit een adapter tussen maar deze zat al in de auto, er zat namelijk eerst een gewone 1 din Sony radio in, dus er zat al een adapter op de originele stekker van de Polo. De Pioneer werkt ook verder gewoon alleen zijn zover ik nu kan zien alleen alle broodnodige kabels aangesloten, op de kabelboom van de pioneer zelf hangen de tacho en de reverse kabel nog los namelijk.
 
Oké top dank je wel, dus GPS antenne plaatsen is voldoende? Heb inderdaad niet veel zin om helemaal die kabels door te gaan trekken voor tacho, reverse en handbrake. Maar handbrake is alleen voor DVD beveiliging dat je alleen kan kijken als hij stilstaat toch? deze knijp je meestal gewoon met continu 12v + af zodat je altijd kan kijken. meestal dus even aankoppelen aan rood of geel.

Alles werkt verder dus ik denk dat ik gewoon hem zo erin zet met de gps antenne en dan maar zonder de tacho en reverse.
 
Ah dank je wel :) dat is een goeie peej.

Oh ja klopt iichel heb hem inderdaad ooit eens bij mijn 206 achter de teller unit geplaatst ja.

Ik heb hem nu geplakt onder de A stijl links boven gewoon tegen het ijzer aan en weer de a stijl erop gezet. De ontvangst is prima zover ik kan zien op mijn gps info. ik had tussen 2 huizen in 10 sats met voldoende strepen. Ik heb hem op verschillende plaatsen getest en ook onder de vooruit gewoon gelegd op het metalen plaatje wat erbij zat, het bereik was dan inderdaad iets beter maar geen zee aan verschil ten op zich van onder de A stijl bovenaan.

Ik lees nu pas de tip van Peej stom anders had ik hem daar geplaatst dat is zo simpel :) Maarja ik moest toch een kabel trekken voor de mic.

Dus ik laat hem nu maar zitten waar die zit en mocht ik echt problemen krijgen met wegvallen van gps etc of slechte verbinding dan kan ik hem alsnog richting dashboard zelf verhuizen ook.
 
Had er zelfs soms 11 :cool:

MAAR: Nu alles netjes in elkaar gezet alles werkt en wel. en wat denk je? Brandt me airbag lampje :-x Kan ik aannemen dat dit komt omdat ik me teller unit eruit heb gehad en de auto een paar keer op contact heb gehad zonder teller unit? want ik lees wel dit soort verhalen:

VWPolo.nl ? Toon onderwerp - Airbaglampje blijft branden na verwisselen stuur

Ik ben verder nergens aangeweest, heb niks van stuur of wat dan ook eraf gehad verder.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!