Dat staat idd ook in je instructieboekje voor een stock 1.0 etc. Zie eerder bericht wat ik heb gepost in deze discussie.Ik merk niet echt verschil tussen beide brandstoffen op stock 1.0 tsi
Klopt maar dit leidt niet tot een beter verbruik of motorprestaties.Wat er in het instructieboekje staat, is ook meer voor CO2 en alle emissie waar VW aan moet voldoen.
Als je een standaard 1.0 TSI hebt, zal je weinig tot niks merken als je RON98 tankt. Echter; er gebeurd wel degelijk iets in de motor bij RON98 tanken. Je hebt een betere verbranding, je hebt geen ethanol (indien je bekende merken tankt) en je hebt een hoger octaangehalte. Dus je merkt het niet, maar RON98 is zeker beter voor je motor dan RON95 met max 10% ethanol. De keuze is aan de berijder zelf.
Denk dat hoger octaangehalte en geen ethanol zeker leiden tot een beter verbruik tov lager octaangehalte en 10% ethanol erin.Klopt maar dit leidt niet tot een beter verbruik of motorprestaties.
Over de kwaliteit van benzine dus net additieven dat wordt wel benoemd dat dit leidt tot soepeler draaien van de motor en levensduur. De gewone VAG autos zijn standaard afgesteld op E10.
Las laatst dat dit verschil in verbruik te verwaarlozen is bij een moderne standaard motor tussen E5 en E10Denk dat hoger octaangehalte en geen ethanol zeker leiden tot een beter verbruik tov lager octaangehalte en 10% ethanol erin.
Dat is toch een prima verbruik. In de winter 1:16 en in de zomer 1:20 en dat bij een gechipte autonu met dit kouder weer doe ik ook wat minder km's met één tank.
maar das volkomen normaal aangezien er meer energie nodig is om snel op temp te komen en zo.. ik rij meestal tot ik ongeveer een 36L a 38L moet tanken.. meestal ook geen hele lange ritten, enkel paar keer per maand een langere rit.
zit nu tussen de 630km a 660km
en in de zomerperiode gaat dit tussen de 720km a 760km
met een K&N inlegfilter rijdend op 98 en motortune.
wel heb ik duidelijk kunnen zien dat sins ik mij grote achterklep spoiler heb dat de kont van de wagen wel beter op de weg ligt maar wel ten koste van het zuiniger rijden (op grotere snelheden en lange afstand) viel echt op. zeker nu met men nieuwe wielen en banden.
zoals geweten heeft dus elke aanpassing dus ook zijn invloed..
ben ook al wat men wilde haren kwijt ook he ..Dat is toch een prima verbruik. In de winter 1:16 en in de zomer 1:20 en dat bij een gechipte auto
Haha! Toch goed om te lezen dat, ondanks chiptuning (135pk / 225nm) het verbruik bij jou gelijkt blijft als origineel.ben ook al wat men wilde haren kwijt ook he ..
thx
Top!Ik ben ook benieuwd naar het verschil tussen 95 en 98. Vandaag in ieder geval 750km gehaald op een 95 tank (nieuw record). Prima resultaat voor een 1.2 TSI. Nu zit er 98 in en hier ga ik de komende tijd mee rijden om te kijken of ik een verschil ga merken.
Zeker, gemiddeld rij ik ongeveer 700km op een tank. Ik ga nog steeds iedere dag naar kantoor dus over het algemeen rij ik redelijke constant. Dus nu een tijd rijden met 98 om een goed vergelijk te kunnen doenTop!
Ja, om een goed vergelijk te doen, moet je wel exact het zelfde blijven rijden als met je vorige tank. Niet in eens hogere toeren, of juist allemaal korte stukjes gaan rijden
Ben benieuwd naar het resultaat. Met BP 98 wat ik tank, rij ik tov RON95 onbekend merk (Joontjes) een kleine 30km meer op een tank.
Ben benieuwd!Zeker, gemiddeld rij ik ongeveer 700km op een tank. Ik ga nog steeds iedere dag naar kantoor dus over het algemeen rij ik redelijke constant. Dus nu een tijd rijden met 98 om een goed vergelijk te kunnen doen
@Shibybob; nee mij niet bekend! Kan er ook (bij Shell) niks over terugvinden.Ik las gisteren dat Tamoil een samenwerking is aangegaan met Shell (volgens de Tamoil site). Echter kan ik vanuit Shell hier niks over vinden. Iemand van jullie hier bekend mee?
Ik heb ongeveer hetzelfde bereik op een tank en ook dezelfde aanpassingen, spoiler en chiptune.nu met dit kouder weer doe ik ook wat minder km's met één tank.
maar das volkomen normaal aangezien er meer energie nodig is om snel op temp te komen en zo.. ik rij meestal tot ik ongeveer een 36L a 38L moet tanken.. meestal ook geen hele lange ritten, enkel paar keer per maand een langere rit.
zit nu tussen de 630km a 660km
en in de zomerperiode gaat dit tussen de 720km a 760km
met een K&N inlegfilter rijdend op 98 en motortune.
wel heb ik duidelijk kunnen zien dat sins ik mij grote achterklep spoiler heb dat de kont van de wagen wel beter op de weg ligt maar wel ten koste van het zuiniger rijden (op grotere snelheden en lange afstand) viel echt op. zeker nu met men nieuwe wielen en banden.
zoals geweten heeft dus elke aanpassing dus ook zijn invloed..
jij hebt de R-line of GTI dakspoiler zeker?Ik heb ongeveer hetzelfde bereik op een tank en ook dezelfde aanpassingen, spoiler en chiptune.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.