Stotteren, inhouden motor

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik dat mijn 1.2tsi schokt en inhoud.

Als de motor koud is en hij stationair ongeveer 30seconden hoog loopt ik weg wil rijden dan gaat dit met lichte schokken en houd dan ook in.
Trek ik naar zijn 2 om door te accelereren dan voel ik hem ook schokken en inhouden.


Als de motor warm is dan is het minder maar wel storend.
Je voelt de motor schokken, inhouden.


Motor loopt voor de rest als ik de kap open doe wel netjes.

Km stand is nu op moment 22.000km

Er zijn geen storingen in het systeem aanwezig.

Hebben jullie dit al eens eerder gehad?
 
Je hebt toch garantie op die sloper ;)

Even uitlezen, en parameters controleren.
Daarna eens proefrijden, ik zit te denken aan een bougiekabel. Maar kan net zo goed de ketting wezen, VW kennende Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Je hebt toch garantie op die sloper ;)

Even uitlezen, en parameters controleren.
Daarna eens proefrijden, ik zit te denken aan een bougiekabel. Maar kan net zo goed de ketting wezen, VW kennende Stick Out Tongue

Ghahaha klopt nog 3.5 jaar dacht ik.
Volgende week heb ik een afspraak bij de garage.

Ketting hoor ik ook ratelen als ik een koude start maak denk 3 seconden lang.

Als je de verhalen op internet hoort dan komt het denk ik in de buurt van een ketting of een rotte bougie.

Laat het volgende week wel weten.

Gisteren de obd tuning er af laten halen voor de garantie.
Wat rijd dat anders zeg opeens
 
Zo vandaag bij de dealer geweest.

Natuurlijk niks kunnen vinden helaas. Zoals altijd als je bij de garage bent zijn alle problemen verholpen. Is er een magnetische veld ofzo bij de dealer dat iemand weet Stotteren is plotseling verdwenen.

Ratel van de ketting bij koude start is nog wel aanwezig.

Bij de eerstvolgende beurt over 4000km wordt er verder naar gekeken.

Vandaag tevens de ecm tuning ertussen gezet. Kijk het aan als de problemen aanhouden vindt ik het riskant om de obd erweer op te zetten aangezien ik nog 3.5 jaar garantie heb.
 
Ik heb het zelfde probleem.
Mijn Polo 1.2 TST 2014 heb ik in juni afgeleverd gekregen. Na korte tijd is bij mij ook de motor gaan stotteren als ik een korte rit heb gemaakt en weer wil wegrijden. Zowel in de achteruit en de 1e versnelling stoort de motor dan.
Verschillende keren bij garage geweest. Eerst een update gehad daarna is de nokkenas versteller vervangen. Het probleem is daarmee niet opgelost. De auto gaat nu in januari naar de importeur/fabrikant.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TST 90 pk 
Klinkt als mijn golf6 1.4 tsi. Bij mijn golf al bougies vervangen, nokkenasversteller, motor inwendig schoongemaakt, Ketting vervangen.
Nu verbruikt hij koelvloeistof. Motor loopt al stukken beter maar nog niet 100%. 5 januari gaat ie weer naar de garage. 7x word dat nu.
Suc6. hoop dat ze het bij jou kunnen oplossen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!