Retrofit Koplampen bouwen

Na wat voorbeelden gezien te hebben, heb ik ook besloten om retrofit (xenon projectors) koplampen te bouwen voor de polo 6R. de projectors die ik ga gebruiken zijn de http://www.retrofitlab.com/product/4/3/mini-h1-bi-xenon-projectors-50.html Eerst maar eens begonnen om een extra set koplampen te regelen... dit is echt een must want is het nogal een werk om zoiets te bouwen.

Om te beginnen moet je de koplampen "openen". Het glas moet eraf om de xenon projectors in te bouwen.
Na een tijdje worstelen en fohnen is het toch gelukt:
1-1.jpg


ik heb daarna de Dimlicht reflector eruit gehaald omdat dat makkelijker werkt...

2-1.jpg


de losse reflector:
3-1.jpg


en toen kwamen de projectors binnen van Wouter (Retrofitlab)
4-1.jpg


ik heb hierbij gekozen voor de Iris Shrouds. (Tiguan). naar mijn idee past deze perfect over de reflector van de polo..
5-1.jpg


aangezien de projector op de normale bevestigings wijze tever naar voren komt, heb ik de reflector aangepast en de projector bevestigd met 4 bouten op de reflector.
6-1.jpg


en na de projector weer in elkaar gezet te hebben en de shroud gemonteerd te hebben blijkt het dat de Iris shroud perfect past op de reflector van de polo.
7-1.jpg


zo en nu de andere kant nog ff en de boel weer dichtbouwen. Ik zal foto's blijven posten van de vooruitgang en het uiteindelijke resultaat. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Laat het maar weekend worden! Respect voor de afwerking dit is wat de lampen anders toch wel missen (sorry gewoonjan)

Geeft niks, ben ik ook met je eens;)
Ik dacht er ook over om een nieuw project te beginnen, maar na een snelle rekensom tot de conclusie gekomen dat ik er niet meer aan ga beginnen.
Ik kwam namelijk met alles wat ik wilde hebben op 600+ euro :lol:
(alles incluis de units zijn dan volledig nieuw)
 
VW  6R  1.2TDI 
Binnenste reflector blijft gewoon orgineel. Kwa formaat is de iris shroud even groot als de reflector. Alleen de inbouw diepte komt niet overheen. Vandaar dat de projectors met bouten vast zitten en niet op de normale manier...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ziet er super netjes uit Mike! De Iris shroud sluit inderdaad wel echt perfect aan, echt top!

Met de montage methode zou je overigens ook voor FX-R projectors kunnen gaan, die zijn wat groter maar hebben dan ook een nóg betere opbrengst. De Mini H1's zijn trouwens ook dik prima, een hele verbetering en rijdt er zelf ook met plezier mee rond.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!