Raar geluid bij drempels en hobbels

Beste allemaal,

Sinds kort valt me iets op aan mijn Polo. Als ik binnen de stad rij over ongelijk wegdek, en als ik over lichte drempels rij dan hoor ik een geluid voor en achter. Als ik de hobbel of drempel oprij, klinkt het als een klik achterin (ik dacht eerst dat er iets achterin los lag heen en weer te rammelen) en als ik de drempel weer afrij dan hoor een zelfde soort geluid maar dan voorin. Het geluid duurt zolang ik erop of eraf rij. Het gebeurt gek genoeg alleen met lage snelheden (om en nabij de 30). Als ik hard rij over een hobbel of hobbelig wegdek, dan hoor ik niks. Het is niet een hard geluid, maar ik dacht in het begin wel dat de Polo met z'n neus tegen grond tikte, dus echt hoorbaar is het dan weer wel. Het geluid is lastig te omschrijven, maar het is vergelijkbaar met rommel die in de achterbak rondslingert (is het niet! :) )

Heeft iemand enig idee wat het is, en of het 'ernstig' zou kunnen zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: blommie
Dit is typisch een Polo eigenschap. Doet ie waarschijnlijk als ie koud is. Als de auto warm gereden is of in de zomer, dan is het kraken weg. Kan geen kwaad, alleen irritant. Er zit niets los, anders kraakt hij ook als ie warm is.
 
  • Leuk
Waarderingen: BartPolo
Het probleem is je bescherm plaat achter je remschijf, die is helemaal onderin omgebogen, het hoekje van de plaat raakt een bout bij het insturen, althans dat was bij mij het probleem, hoekje terug gebogen en probleem was opgelost...
 
  • Leuk
Waarderingen: BartPolo
Thanks allemaal. Sap6R, ik merk het inderdaad alleen als de auto nog koud is, en ik heb 'm sinds september, en dit probleem merk ik pas een maand of 2 a 3... Dus ja... :)

Het is irritant, maar het levert geen probleem op verder, inderdaad.
 
Bij mij ook! Vooral als ik een drempel pak waar ik schuin erop rij, maakt die een soort metaalachtig geluid.
Hij is nu bij de garage en krijgt nieuwe draagarmrubbers.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Dit komt bij mij ook regelmatig voor, nu ik het zo lees ook bij een koude start vooral. Naar mijn idee is het een soort leiding die wat rammelt, maar het kan dus ook iets anders zijn. Binnenkort maar eens aangeven bij de dealer, misschien dat ze iets kunnen vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!