Polo uit 2005 1.4 16v 100pk verbruik?

Beste mensen,

Inmiddels wel bekend, maar ik ben sinds deze week de eigenaar geworden van een leuke Polo uit 2005 met een 1.4 16v motor.

Nu dacht ik een lekkere zuinige 1.4 75pk gekocht te hebben maar nu blijkt het een 101pk versie te zijn! die 74 was kw.

Zijn er mensen die vergelijkbaar ook zoiets als dit rijden? zo ja, wat vinden jullie van het verbruik?

Zijn de verschillen in gebruik erg groot tussen een 1.2 1.4 75pk of 1.4 101pk?

Ik heb namelijk wel al eens een Peugeot 206 GTI gehad, en die zoop wel hoor, was wel een 2.0 138pk maar dan nog ;) ik schrok toen ik hoorde dat mijn polo 100pk was ik dacht echt een 75pk gekocht te hebben haha.
 
Verbruik is vooral afhankelijk van de rechtervoet. Als je niet constant die 101 paardjes laat galloperen zal het nog wel meevallen. :)

In een bluemotion kan ik makkelijk 1:25 rijden als ik m'n best doe. En als ik denk dat ik Sebastian Vettel ben dan is 1:15 ook wel 'haalbaar'.

Door de extra trekkracht kun je wellicht wel eerder schakelen, minder toeren maken en zuiniger rijden (zomaar een idee).

Zou me niet zoveel zorgen maken ;)

Anyways, getallen! Enige wat tenslotte telt Stick Out Tongue
75PK doet ongeveer 6.8L/100km in Spritmonitor
Übersicht: Volkswagen - Polo - Spritmonitor.de

De 101PK doet ongeveer 7.1L/1000km bij dezelfde site
Übersicht: Volkswagen - Polo - Spritmonitor.de
 
haha nou ja als het verbruik gewoon lager is dan mijn vorige Peugeot 206 GTI 2.0 en mijn Volvo s40 2.0 vindt ik het prima.

Maar ik wist ook helemaal niet dat je een 1.4 in zoveel pk had. ik dacht altijd dat je dan minimaal 1.6 of 1.8 moest hebben voor meer dan 100pk
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!