Polo 6r TDI 1.2 start niet meer

onair

Actief lid
225
33
28
Hallo vanochtend ben ik naar mijn werk gereden 25km
Toen ik aan kwam op mijn werk zag ik in eens dat mijn gloei lampje ging knipperen.
Ik heb de auto ge parkeert en geprobeerd om de auto op nieuw te starten.
Omdat ik wou zien of dat het lampje bleef knipperen.
Tot mijn verbazing starte heel mijn auto niet meer de start motor draait wel rond maar starten ho maar.
De ANWB is langs geweest en zag 2 foutmeldingen staan
P0087 en een p0088
Hij heeft de brandstof pomp door gemeten en de brandstof sensor ook maar die geven de goede waardes door.
ANWB zecht het zou ee turbo kunnen zijn die kapot is.
Het rare is ook dat er vanochtend in eens allemaal speters diesel op mijn achteraan zaten.
Wie o wie herkent dit probleem of herkend deze foutmeldingen.
 
Wij hebben hier 1 keer mee gemaakt dat 1 verstuiver kapot was waar door de verstuiver openstaat en de auto niet meer start .
 
vw polo 6r 1.2TDI BM  comfortline  1.2TDI 
Nou auto staat bij de vw dealer.
Ze zegen dat de brandstof pomp onder de achterbank kapot is. Kosten €500 en een beetje Inc olie bij vullen en arbeids loon.
De vw dealer zij ook al dat er allemaal diesel onder de achterbank lag.
En ze verwachten dat de polo donderdag klaar is.
Bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte.
 
@onair hoe is het verlopen met je polo ?

Nou mijn polo heeft tot vrijdag bij de vw dealer gestaan.
De brandstof toevoerpomp onder de achter bank in de thank was stuk.
Waardoor er een druk op gebouwd werd binnen in de thank.
En hij heeft door de druk alle diesel uit de thank gegooid ook is er diesel onder de achter bank gekomen.
Ze hebben de pomp vervangen en een nieuwe leiding geplaatst de thank hebben ze moeten laten zakken
De computer moeten resetten en toen reed de polo nog niet goed.
De monteur heeft donderdag avond de polo mee genomen naar huis om dat ze dachten dat er ook diesel in de roetfilter zat en ze die dus schoon wouden rijden ( iets met 2500 toeren dat het zou gaan regineren of zo)
Vrijdag ochtend reed de auto nog niet goed na alles ze zijden de auto smoort? Maar goed toen hebben ze dus ook het gasklep huis verweidert en gereinigd. Toen ze dat allemaal gedaan hadden reed de auto weer goed. Totale kosten €740 bij de vw dealer.
En € 40 online voor een tweedehands achter bank was wel alleen de zitting achter rechts wand de diesel was helemaal in het schuim getrokken van de achter bank. Dus autotje ruikt heerlijk naar diesel.
Maar dat trekt wel weer weg. Hij rijd tenminste weer goed
 
Gelukkig is alles goed gekomen, liet ik je een beetje schrikken met de linkje, was niet de bedoeling.

Ik wist niet dat je diesel pomp onder je achter bank zat, meestal hangen ze onder de auto…

Succes verder. :)
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!