Polo 6C: Cruise Control inbouwen

Beste allen,

Voor mijn buurman ben ik op zoek naar informatie over hoe Cruise Control kan worden ingebouwd in een Polo 6C. Helaas heb ik nog geen 6C specifieke How-To gevonden.

Het gaat om een Polo 1.0 Comfortline met boordcomputer en in de ondergrill een radar. Op de site van RossTech heb ik reeds vastgesteld dat de aanwezige BCM ondersteuning biedt voor Cruise Control, nr vd BCM eindigt namelijk op 089.

Mijn buurman heeft reeds een Cruise Control hendel met ond.nr 6C0 953 601 C bemachtigd. Is deze geschikt voor zijn Polo? Is er ook nog een kabelboom nodig? Zelf beschik ik over vcds, is het inleren makkelijk te doen?

Wat is er verder nodig? Waar kan de juiste kabelboom of kabelset worden aangeschaft? En is er iemand hier die het ook al heeft gedaan en de nodige ervaring dus al heeft. Is er eventueel iemand die dittegen een vergoeding wil doen?

Alle concrete en bruikbare info is welkom
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 Comfortline (2015) 
Hoi MarkoPolo,

Je bent goed onderweg, maar voor het MQB platform (Golf 7, Polo 6C etc) is het iets ingewikkelder.
Goed dat je gekeken hebt naar de juiste BCM, dat is inderdaad belangrijk.

Cruise control inbouwen bestaat dan uit een aantal componenten:
- Schakelaar wisselen voor eentje met cruise control knoppen
- Aanleggen van nieuwe bekabeling in de driehoek van schakelaar, BCM en motorregelapparaat (ECU)
- Coderen

Dit laatste is echter met de komst van het MQB platform iets duurder geworden. Met een zogenaamd activatiedocument moet het door een dealer (of iemand met een legale ODIS die online kan) gecodeerd en online geactiveerd worden. Met alleen VCDS lukt dit helaas niet.

Een kabelset kan ik eventueel wel voor je maken, ik kan hem er ook wel in bouwen samen met de schakelaar. Coderen kan ik helaas niet voor je doen, ik heb geen ODIS.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkoPolo 6C
Thanks voor jullie berichten.

@joosspekloos jij ook bedankt voor de nodige info. Ik zie dat je niet ver van Tilburg woont dus als jij ons kan en wil helpen met de bekabeling en het inbouwen, dan zou dat te gek zijn.

Op deze link: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Cruise_Control_Retrofitting_(6R) kon ik vinden welke BCM modules ondersteuning bieden voor cruise control (CC) en voor een deel staat er ook de inbouw procedure op, maar erg gebrekkig. Er staat onderaan de pagina ook aangegeven dat je de CC dan met VCDS kan inleren. Over ODIS lees ik hier niets terug. Betekent dit dan dat de procedure voor een Polo 6R en Polo 6C verschillen?

Is er ook iemand hier die, als het niet zonder ODIS kan, ons hierbij kan helpen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 Comfortline (2015) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!