Polo 2011 Kinderslot werkt niet

Ik krijg het kinderslot niet aan de praat voor mijn Polo uit 2011. Als ik het naar rechts zet dan staat deze na het openen/sluiten van het portier weer in de andere stand. Doe ik iets verkeerds of kan dit een defect zijn?

PXL_20230907_093159675.MP.jpg
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo  1.2 12V 69pk 
Stonden nog geen foto's in je voorstel topic, vandaar de vraag. ;)
Ik zou eerst inderdaad proberen wat @Pigeon zegt

Slot indrukken kan bij de 6R niet meer, geen pinnen meer in het interieur.
Hij bedoelt dat je de auto vergrendeld met die deur open om te zien of er iets gebeurd met de stand van het kinderslot.

Edit:

Het indrukken van het slot zelf kan wel met de deur open, als je dan aan de hendel trekt buiten of binnen moet die weer opengaan.
 
Als ik het goed heb, is dit niet het kinderslot.

Het kinderslot zit om de hoek, aan de binnenzijde van de deur, ik zal zo even bij mijn auto kijken.

Volgens mij zit jij nu op de kopse kant, dat grijzige gruis wat je ziet, rondom dit gat, daar hoort een afwerkdopje overheen.

handleiding
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: ronald1987
PXL_20230907_113535079.MP.jpg

Ik voel me nu wel heel dom. Ik had niet op de binnenkant van de deur gelet. Daar zit dus geen dopje en na het omzetten werkt het kinderslot nu.

Ik zat dus aan de andere kant te draaien door eerst het dopje eraf te halen. Zo was ik het gewend bij mijn vorige auto.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
 
VW  Polo  1.2 12V 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!