Polo 1.6TDI heeft meer pit gekregen

Ik heb een standard polo 6R 1.6 TDI bluemotion 90PK

Vanmiddag naar de tuner geweest incl testbank.

Het verschil is enorm voelbaar en rijd nu echt heerlijk zie resultaat.

Oud: 89,7 PK
236.6 NM

Nieuw: 137,1 PK Big Grin
321,7 NM Big Grin

20141022_132028.jpg

foto.jpg


20141022_183400.jpg

20141022_183421-1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Nee ik woon in het zuiden en ik en collega gaan altijd naar CTH Tuning vooraan in belgie.
Een eerdere auto van mij was een audi A4 quattro en daar hadden ze 6 jaar geleden al een testbank voor 4 wiel aangedreven auto's
Dit is de 5x auto dat we daar laten doen, en altijd super service en kennis.
Het is van huis uit een mechanische tuner dus weet heel veel.
Daar doen ze ook veel voor race auto's voor circuit.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Dit is alleen een nieuw programma in de ECU en dan door de testbank zo afgesteld dat het een hele soepel rijdende auto is geworden en geen zenuwachtige auto die bij schakelen stoot of wat dan ook.
Verdere aanpassingen zijn niet zo zinvol, tenzij je aan andere grotere turbo denkt, maar dat is heel ander kostenplaatje.
Er is wel mogelijk om zo'n polo op 150 + PK te zetten en nog hoger koppel maar dan is zeker dat het verbruik en slijtage omhoog gaan.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Wat ik vandaag ook geleerd heb is dat je bij een auto die af fabriek software matig in PK's lager is gezet voor milieu eisen.
Dat als je daar een tunings box in zet je dus nooit die PK's extra krijgt die gedowngrade zijn.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Wat ik vandaag ook geleerd heb is dat je bij een auto die af fabriek software matig in PK's lager is gezet voor milieu eisen.
Dat als je daar een tunings box in zet je dus nooit die PK's extra krijgt die gedowngrade zijn.

Ben ik niet helemaal met je eens

Je moet ook geen box nemen die oa bij ebay te koop staat. Die hebben meestal maar 1 of 2 aansluiting terwijl de betere (echte) van oa JD , Vagtechniek 3 aansluitingen hebben.

Als je kijkt naar de tuningsbox van oa JD en vagtechniek ga je van 90pk naar 130pk.

90 pk is ook een gedownsized motor. Die heb je namelijk ook in een 105pk.

Er zijn er hier op het forum een aantal die het ook hebben oa Gert-Jan

en een voorbeeld topic

http://forum.mypolo.nl/showthread.php?t=7796

Dus dat het niet netjes afgesteld en soepel is vergleken met een OBD ben ik wel met je eens.

Maar sommige kunnen niet anders i.v.m fabrieksgarantie.
 
Oke, toen ik het hoorde vond ik het logisch klinken.
Er verandert niets aan de orginele chip en daar is deze gedowngrade vanaf fabriek.
Dus hoe kan een box dan dat verschil opheffen?
Een box haalt een vermogenswinst van ongeveer 30% op het huidige vermogen
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Klopt helemaal daarom zei ik ook ongeveer.:wink:

Maar het ging er nu om of een box wel of niet het gedowngrade fabrieksvermogen op kan heffen.
Ik ben nog steeds van mening van niet.

Ik heb de info van iemand die die boxen ontwikkeld en programeerd dus als dat verkeerde info is of ik heb het verkeerd begrepen dan heb ik het ook verkeerd.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Ik weet niet precies hoe dat zit. Wat ik weet is dat de box gewoon de sensor waarden overschrijft. De ECU zegt adhv bepaalde variabelen dat de klep x% open moet, de box zegt afhankelijk van het RPM dat hij hem verder open wil. Omdat bij een gedowngrade motor dit principe ook wordt toegepast (maar dan andersom uiteraard) kan dit volgens mij met een box ook weggehaald worden, maar hier weet ik niet echt iets van.

Verder is het zo dat in mijn geval (waar hier ana wordt verwezenStick Out Tongue) ik ook de uitdraai heb gezien van de ECU ge-remapte/flashte versie en die is identiek aan de externe box, MITS afgesteld op de bank. Uiteraard is het flashen van de ECU altijd ietsje beter maar het was echt haast verwaarloosbaar. Voor mij is het vooral garantie/leasebak Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Klopt helemaal daarom zei ik ook ongeveer.:wink:

Maar het ging er nu om of een box wel of niet het gedowngrade fabrieksvermogen op kan heffen.
Ik ben nog steeds van mening van niet.

Ik heb de info van iemand die die boxen ontwikkeld en programeerd dus als dat verkeerde info is of ik heb het verkeerd begrepen dan heb ik het ook verkeerd.

kijk maar naar de rollenbank uitdraai en overtuig je zelf :wink:

hier die van Gert-Jan,

http://forum.mypolo.nl/mijn-garage/9912-gertjan-2014-volkswagen-polo-6c-8.html

voor en na de tuning met box
die heeft hem ook met de box laten doen en ook een rollerbank uitdraai.

dus het kan echt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!