P0236/p0238

Dag allen

Ik heb al een langere tijd last van een knipperend gloeispiraal lampje en een motormanagement lampje. Deze uit laten lezen en de volgende meldingen gekregen:

P0236
P0238

Via hier heb ik gelezen dat er 2 sensoren vervangen moeten worden en dat het probleem dan verholpen zou moeten zijn. Helaas tot dusverre geen positief resultaat gezien. Nu vraag ik mij af; wat kan ik hier nog aan laten doen? Alle garages hebben het enorm druk waar ik de komende 2 maand niet terrecht kan. Iemand die mij hierover wat informatie kan geven?

Bijlage van de foutcodes en sensoren die vervangen zijn:
 

Bijlagen

  • 20230720_080039.jpg
    20230720_080039.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 16
  • 20230729_132825.jpg
    20230729_132825.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 14
Volkswagen  Polo  1.2 
Dag allen

Ik heb al een langere tijd last van een knipperend gloeispiraal lampje en een motormanagement lampje. Deze uit laten lezen en de volgende meldingen gekregen:

P0236
P0238

Via hier heb ik gelezen dat er 2 sensoren vervangen moeten worden en dat het probleem dan verholpen zou moeten zijn. Helaas tot dusverre geen positief resultaat gezien. Nu vraag ik mij af; wat kan ik hier nog aan laten doen? Alle garages hebben het enorm druk waar ik de komende 2 maand niet terrecht kan. Iemand die mij hierover wat informatie kan geven?

Bijlage van de foutcodes en sensoren die vervangen zijn:
Kun je ook sensorwaarden uitlezen met je computer?

Dan even op zoek naar charge pressure specified en de charge pressure actual value.

Die moeten bij stabiel toerental gelijk liggen. Het is absolute druk, dus bij motor stil zou de actual value op 1 moeten staan ipv 0 bar.

Je kan met de computer ook de voltage van de turbodruk uitlezen. Denk dat je daar nog meer uit kan halen. Het voltage moet tussen de 0,5 en 4,5 volt blijven. Uit de foutcode blijkt dat de sensor buiten dit bereik zit. Dan kan vele oorzaken hebben
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!