Er is geen reparatie mogelijk, dat is het hele probleem. Het olieverbruik van de TSI motoren is niet op te lossen.
Verklaar je nader Vissa..
Er is geen reparatie mogelijk, dat is het hele probleem. Het olieverbruik van de TSI motoren is niet op te lossen.
Ik blijf het bijzonder vinden. Ik heb een modeljaar 2012 GTI en helemaal geen enkel probleem. Ik geef de auto regelmatig (enorm) de sporen maar laat hem rustig warm worden (85 graden) en laat ook de turbo's afkoelen bij lange einden hard rijden (en een olietemp van meer dan 100 graden). Hij staat inmiddels op 20K en de dealer heeft bij de beurt de olie vervangen, meer niet. Wat ik wel gedaan heb is de tip van de verkoper om hem niet rustig in te rijden in de wind slaan. De eerste 1500 km is hij niet boven de 3.000 toeren geweest. Daarna is het gas er rustig op gegaan. Zou het daar dan toch in zitten?
Bij mijn polo hebben ze bij 2970km de olie gewogen en bijgevuld nu staat ie op 3680 en t peil staat helemaal op t laagste niveau....t lampje brand nog net niet denk ik...
Bij 3970 moet ik terug...dan brandt t lampje olielampje allang...
Dat komt allemaal nog...ik heb voorpeld dat dit een debacle word voor VW..
Nou ben ik mijn hele (auto) leven een toegewijd VAG aanhanger geweest maar dit heeft mijn vertrouwen in het merk helemaal naar de bodem gebracht.
Vooral de manier waarop er door de dealer en PON mee omgegaan is..ALs het nou een Suzuki Swift had geweest (no offence!) dan zou ik zeggen oke,maar deze polo kost bijna 3x zo duur....
Dan mag je een topproduct verwachten en dat verwacht ik ook voor zoveel geld....maar langzamerhand begin ik me te realiseren dat het allemaal een goed in elkaar gezette illusie is..de kwaliteit van VW gaat hardlopend achteruit..
DAT is MIJN conclusie.
krijg je die olie van de dealer,zal ik ook eens gaan vragen 11maart liter bij gegooid nu 11 mei weer een liter a 25 euro per fles, onderhand meer aan olie kwijt dan aan benzine.
Nadraaien voor de turbo is niet nodig: de olie + fan blijven zoiezo bij staan wanneer je de auto uitzet.Zelf geloof ik overigens niet in rustig inrijden. Hoogstens de eerste pas honderd kilometer om keringen te laten zetten.
Wel pro warm rijden en af laten koelen (nadraaien turbo)
Niemand dikkere olie geprobeerd?
Ik zweerde zelf altijd bij motul 300V (echter geen longlife)
Oliepomp gaat gewoon uit hoor als je de motor uitzet....
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.