Navigatie-update Discover Media Gen2 (Polo 6C)

Bij navigation.com kan je normaal gesproken de nieuwe maps gratis downloaden voor diverse sytemen, o.a van VAG. Alleen nu zit er in de Polo een nieuwe generatie navigatiesysteem, de Discover Media Gen2. Als je het model selecteert komt je hier terecht. Zijn er al 6C-rijders die deze link hebben gebruikt om de navigatie te updaten?

Als je een ander model selecteert komt je wel bij een andere download terecht dus dat zal dan wel voor de eerse generatie Discover Media zijn. Als ik het ga proberen backup ik altijd wel de originele data van de SD-kaart Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Dit is een andere kaart als welke tot vorige week online stond, ik ga hem downloaden en de inhoud eens vergelijken met m'n origineel.
Mocht iemand hem al werkend hebben dan is die info altijd welkom.
Ik heb er ervaring mee vanwege mijn andere auto die de originele MIB heeft; en vanwege een bepaalde soort beveiliging moet je wel de originele sd-kaart gebruiken en het is echt verstandig om de originele data ergens op te slaan zodat je nog terug kan.

Heb de URL's even bekeken en vergeleken met de download van bv een Golf VI die de originele Discover Media heeft. In de balk staat daar MIB1 en bij de Polo 2014 staat MIB2 dus daar zit wel verschil in (ook andere bestandsgrootte etc).
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Ik zie eigenlijk niet zo goed wat dit met dit topic te maken heeft want dit komt duidelijk niet door een kaart-update.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Welke verklaring heb je hier dan voor? Vanaf dag 1 heb ik problemen met een systeem wat vast slaat en een navigatie die vast slaat. 3 weken geleden een update door VW dealer gedaan en nu dit probleem.
Misschien was het niet geheel duidelijk maar het is behoorlijk not-done om op deze manier een topic te kapen wat ook nog eens geheel off-topic is. Open een nieuw topic met jouw probleem, het gaat immers niet over ervaringen met een kaart-update?

Enige relevante tip die ik je kan geven is wat assertiever opstellen bij je dealer waar je de auto hebt gekocht. Ik neem aan dat je dit probleem nog steeds bij hen in behandeling hebt? Dit is een overduidelijk probleem toch en hier kan een dealer mooi wat geld aan verdienen richting de importeur. Laat hen het lekker utizoeken ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Dat weten we nog niet, hij heeft de vraag nog niet beantwoord of hij aan het updaten was.
Ben persoonlijk wel benieuwd hoe dit afloopt of afgelopen is.
Gertjan,

Ik was niet aan het updaten. Het scherm wat kreeg(zie foto) kwam op de een op andere dag.

Ik was me er niet van bewust dat ik dit in het verkeerde topic heb geplaatst. Hiervoor mijn oprechte excuses.
 
Auto is terug van de dealer.
Gisteren middag ben ik gebeld of ze de auto geheel mogen resetten waarmee de software opnieuw op de auto zou worden gezet en alle persoonlijke instellingen verloren zouden gaan.

Vanmiddag de auto opgehaald. Er zijn inderdaad meerdere software updates uitgevoerd aldus de dealer en geen persoonlijke instellingen verloren gegaan. Waar het dus aan heeft gelegen is voor mij (en mogelijk de dealer ook) een raadsel.

Alles functioneerd nu weer naar behoren.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!