Multifunctioneel stuur of stuurkolom schakelaar

Ik heb op mijn polo wel een multifunctioneel stuur zitten met knoppen links voor radio en telefoon.

Ik heb echter geen knoppen voor de boordcomputer op de stuurkolom schakelaar.

Nu is mijn vraag: waarom kopen veel mensen een Golf 6 stuur met aan beide zijde de multifuntionele knoppen ipv het orginele multifunctionele stuur te houden en alleen de bedieningsknoppen te bestellen die rechts op een Golf 6 stuur zitten en te monteren op het polo stuur.

Onder de airbag zit namelijk wel al de module met de aansluitingen voor links en rechtse bediening.

of Is het plaatsen van een stuurkolom schakelaar met aan de ruitenwisserkant de up en down knoppen voor de boordcomputer een betere optie?

Ik kan nergens een topic vinden waar deze vragen duidelijk worden
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Bekijk bijlage 5440 FF update

Ik heb vandaag een sportstuur van een r-line gemonteerd en dat ging zonder problemen.

Ik ging ervan uit dat dan ook meteen alle knoppen op het stuur zouden werken, links werken de knoppen wel zoals ook op mijn origineel stuur waar alleen links multifunctionele knoppen zaten, ook de knoppen zijn verlicht.
Rechts zijn de knoppen niet verlicht en reageren ze ook nergens op, zou iemand enig idee kunnen hebben wat het probleem kan zijn.
Ik heb in de VCDS het multifunctioneel display wel ingeschakeld
stuur1.jpg
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
vreemd bij mij werkte het wel meteen, welk stuur had je hiervoor (ik had links al knoppen)?
Het is wel zo dat, indien je de knoppen op de ruitenwisser-hendel gebruikt hebt, de knoppen rechts op het stuur het niet doen.
Zodra je het contact af hebt gehad werken de knoppen op het stuur weer, tenminste de knoppen welke je het eerste gebuikt na aanzetten contact, werken. De knoppen op rechts op het stuur of op de hendel.
 
vreemd bij mij werkte het wel meteen, welk stuur had je hiervoor (ik had links al knoppen)?
Het is wel zo dat, indien je de knoppen op de ruitenwisser-hendel gebruikt hebt, de knoppen rechts op het stuur het niet doen.
Zodra je het contact af hebt gehad werken de knoppen op het stuur weer, tenminste de knoppen welke je het eerste gebuikt na aanzetten contact, werken. De knoppen op rechts op het stuur of op de hendel.

Zoals er al staat in mijn post van net, ik had hiervoor origineel al een multifunctioneel stuur met alleen links knoppen.
maar zoals in mijn eerste post bovenaan staat dat ik op mijn stuurhendel geen knoppen heb voor boordcomputer.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Ik kan daar ook niet door bladeren, vandaar dat ik ook zo'n stuur wilde.
Normaal staat in vcds het mfd uit en zie ik alleen de buitentemperatuur in het display.
Als ik in vcds het mfd aan zet dan komt er als het tank leeg lampje gaat branden de nog af te leggen afstand wat je nog kan rijden met die tank.
Maar die afstand gaat niet meer weg, ook al tank ik hem vol.
Dat kan alleen weg door in vcds het mfd uit te zetten.
Dus ging ik ervan uit dat als ik knoppen heb voor mfd dat ik dan wel kon bladeren door de boordcomputer, maar tot zover helaas nog niet
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Ik heb alleen het stuur erin gezet en daar zat nog de module in en omdat ik voorheen ook al stuurbediening had zouden de kabels er al moeten liggen en de sleepring moet dan toch ook goed zijn.

Wat zou de simpelste manier zijn om de testen waar het probleem zit.

Het kan bijvoorbeeld in de knoppen zitten of in de module of in de bekabeling van de rechter knoppen.

Is er een stroom schema van de module zodat ik kan meten of er wel spanning staat op de contacten die er voir zorgen dat de knoppen verlicht zijn als ik mij lichtschakelaar aan zet
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Update multifunctioneel stuur inbouwen

Ik heb vandaag alles nog een keer los gehaald en kwam erachter dat de flatcable van de rechter stuur knoppen de rode draad door was, dus deze weer netjes aan elkaar gesoldeerd en toen getest.
Het enige wat nu opgelost is, is dat de knoppen nu wel verlicht zijn, ik heb in VCDS het multifunctioneel display geactiveerd maar ik kan nog steeds niet bladeren door de Boordcomputer.
Zou het er aan kunnen liggen dat er nog niet de juiste sleepring of hendel unit in zit?
Deze onderdeel nummers zitten er bij mij nu in:

dit is de hendel module
nummer1.jpg
Dit is de sleepring
nummer2.jpg
Ik heb ook nog gekeken of alle draden er wel in zitten en de volgende foto is van een ander forum waar ze een multifunctioneel stuur inbouwen in een polo waar geen multifunctioneel stuur in heeft gezeten.
de gele draden die zijn extra bijgetrokken om het werkend te krijgen.
johdotus_5.jpg
Nu hieronder mijn originele stekker: waar hierboven dus de extra gele draden zijn bij gemonteerd zitten bij mij wel de originele draden de (zwart/rode) en (wit/paarse)
dus dat moet het probleem niet zijn
Ik zie wel dat er bij mij een draad minder in zit, als bij de foto met de gele draden en dat is de (bruin/zwarte) die bij foto hierboven tussen bruin en geel zit en bij mij niet zit tussen bruin en (wit/paars)
Kan mij iemand vertellen of het aan de onderdeel nummers van de hendelmodule of sleepring ligt?
En wie kan mij vertellen wat die draad doet die ik dus mis?
stekker1.jpg
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
ik heb een golf 6 comfortline en een polo 6r highline. Ik heb in de golf 6 wel een multifunctional display, alleen in de polo niet. Als ik de knoppen bestel en aansluit en in vcds de optie aanzet voor multifunctional display, heb ik dan de zelfde display als in de golf?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
boven of onder?

mfa-polo-gti-5206542169376793822.jpg


dsc09201-52145.JPG


Die bovenste is een GTI teller en die moet je echt wisselen. MFA+ (duits) of MFD+ (engels) heet het
De onderste is een MFA (zonder +), en die is wellicht te activeren.
 
Op de onderste tellerbak kun je alleen maar snelheid, temperatuur, actieradius, verbruik, gemiddeld verbruik, gemiddelde snelheid en snelheidswaarschuwing laten zien, niet de telefoon/navigatie/radio/etc.

Vaak is dit te activeren met een paar knoppen op de ruitenwisserhendel en een vagcom ingreep, maar pin me er niet op vast.
 
Ik weet niet wat jij bij de golf kan zien maar als je bij de polo door dat menu wilt kunnen bladeren dan heb je werkende knoppen nodig op stuur aan de rechter kant.
Of/en up en down knoppen op de stuurhendel van de ruitenwisser

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
in de golf kan ik in de on board computer via menu coming home leaving home, automatisch door lock instellen, voetenlicht helderheid. In polo heb ik dat via vcds gedaan automatisch door lock. Lijkt me dus dat je ik 2 knoppen extra nodig heb om door het menu heen te bladeren. Aangezien je alleen om hoog en om laag hebt en Ok op de ruiterwisser. Kan iemand een foto maken wat je dan extra hebt en hoe het menu er dan uit ziet toevallig?
 

Bijlagen

  • WP_20141214_11_10_34_Pro.jpg
    WP_20141214_11_10_34_Pro.jpg
    178.2 KB · Weergaven: 44
Volkswagen  Polo  1.4 
Zoals ik nu kan zien krijg jij niets extra's dan wat je nu kan met je boordcomputer en de knoppen op de ruitenwisser hendel.
Als je de extra rechter knoppen op het stuur zou hebben kun je nog niets extra's, dan werkt ook alleen maar up en down

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!