Hoi iedereen,
Ik heb recent een Volkswagen Polo Easyline 1.2 2010 gekocht occasion gekocht (km 143k). Na een paar dagen ging het motorlampje branden en later ook de EPC lampje. Woensdag een grote beurt laten doen, maar vandaag ging het motorlampje weer branden.
Na het uitlezen van de sensoren weten we nu dit:
Motormanagement storing P2096 cil. Rij 1 lambdasone correctie achter katalysator regelgrensarm overschreden.
Volkswagen zegt dat dit evt te verhelpen is met een software update, maar vraagt hiervoor 90 euro. Monteur waar ik de grote beurt heb laten doen zei eerst dat het lampje ging branden omdat de auto door de vorige eigenaar nooit is onderhouden en een goeie onderhoudsbeurt dit zou oplossen.
Nu vraag ik me af wat de storing betekent, hoe erg het is en of het het waard is om het te updaten of beter te laten vervangen? Excuus voor de laptekst, maar ik maak me toch wel zorgen en wil ook niet onnodig geld uitgeven.
Alvast bedankt!
Ik heb recent een Volkswagen Polo Easyline 1.2 2010 gekocht occasion gekocht (km 143k). Na een paar dagen ging het motorlampje branden en later ook de EPC lampje. Woensdag een grote beurt laten doen, maar vandaag ging het motorlampje weer branden.
Na het uitlezen van de sensoren weten we nu dit:
Motormanagement storing P2096 cil. Rij 1 lambdasone correctie achter katalysator regelgrensarm overschreden.
Volkswagen zegt dat dit evt te verhelpen is met een software update, maar vraagt hiervoor 90 euro. Monteur waar ik de grote beurt heb laten doen zei eerst dat het lampje ging branden omdat de auto door de vorige eigenaar nooit is onderhouden en een goeie onderhoudsbeurt dit zou oplossen.
Nu vraag ik me af wat de storing betekent, hoe erg het is en of het het waard is om het te updaten of beter te laten vervangen? Excuus voor de laptekst, maar ik maak me toch wel zorgen en wil ook niet onnodig geld uitgeven.
Alvast bedankt!
Volkswagen
Polo 5 Easyline
1.2 TSI