Mfs stuur inbouwen

Ik heb vandaag eindelijk tijd gehad om mijn nieuwe mf stuur in te bouwen die ik ruim 3 maanden terug heb gekocht.

Het bleef dus met alleen monteren en niet aansluiten.

Aansluiten doe ik op een later tijdstip.
Alleen komt het volgende dat mijn claxon niet meer werkt nu.

Heeft dit te maken dat de mf niet aangesloten zit of heb ik iets vergeten?
 
Weten de experts of dit juist is? (Bron vw forum english forum)

Want dan is het stukken makkelijker bijkomen dan met een gekreun onder de stuur te kruipen om bij het BCM te komen.

The LIN-BUS can also be found on T28a/16 (connector to the driver door LHD cars). Perhaps it's easier for some :)
 
lin positie komt me wel bekend voor ik heb heb hem ook bij de deur aangesloten een lila/zwarte draad als ik het goed heb
maar het is ondertussen ook al weer drie jaar geleden dat ik een mf stuur heb aangesloten
grt donna
 
lin positie komt me wel bekend voor ik heb heb hem ook bij de deur aangesloten een lila/zwarte draad als ik het goed heb
maar het is ondertussen ook al weer drie jaar geleden dat ik een mf stuur heb aangesloten
grt donna

Ze zeggen t28 maar waar die zich bevind???

Zal wel een stuk makkelijk zijn in ieder geval dan onder het stuur onderste boven en dan solderen phoefffffff zie het echt niet zitten onder het stuur te kruipen........
 
Weten de experts of dit juist is? (Bron vw forum english forum)

Want dan is het stukken makkelijker bijkomen dan met een gekreun onder de stuur te kruipen om bij het BCM te komen.

The LIN-BUS can also be found on T28a/16 (connector to the driver door LHD cars). Perhaps it's easier for some :)

zo als de je eigen tekst al zegt de connector bij de deur
grt donna
 
Weten de experts of dit juist is? (Bron vw forum english forum)

Want dan is het stukken makkelijker bijkomen dan met een gekreun onder de stuur te kruipen om bij het BCM te komen.

The LIN-BUS can also be found on T28a/16 (connector to the driver door LHD cars). Perhaps it's easier for some :)

Dat kreunen moet je aan de vrouwen over laten ;).

Even meten en vergelijken. Mogelijk moet je de electronica in het stuur omstekkeren om zo de juiste werking van de claxon te garanderen ;)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
claxon moet de voeding krijgen anders zal die niet werken, ik heb het zelfste voor bij mij, 2 vw garages gingen dit me maken maar tot op heden nog steeds niet werkend, idem de rest er van, al een geluk dat de autokeuring niks zegde er over Big Grin dus verdere informaties is wel welkom Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Vandaag de mf stuur aangesloten.

Zoals gezegd gedaan:

Aansluiting op de stuurkolom pin 9 constant plus
pin 10 op lin-bus. Deze heb ik gepakt op de aansluitstekker van de deur T28 stekkerblok pin 16 grijs/paars.

Snelle foto shoots genomen.

Alles werkt naar behoren en zoals het moet werken.

ImageUploadedByTapatalk1414940468.141606.jpg

ImageUploadedByTapatalk1414940476.875187.jpg
 
Vandaag heb ik mijn nieuwe airbagkabel aangesloten, maar helaas gaan de lampjes niet branden, werken de MF-knoppen niet en werkt de claxon niet. Wel heb ik het stuur aangemeld via VAGCOM.
Doe ik iets niet goed of moet er extra stroom komen?
(bovenstaande kom ik niet echt uit..)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!