Mag dit?!

Volgens mij mag dit niet, mag maar 1 lichtbron zijn.

Begrijp ik het goed dat jij (net als ik) de dagrijverlichting in de koplamp hebt?
Ik ben opzoek of ik dit met VCDS kan wijzigen naar de dagrijverlichting in de bumper.
Ja dat klopt, die heb ik ook in de koplamp helaas. Daarom rij ik nu al een tijdje zoals op de foto.
Volgens mij is het meer het probleem dat je je mistlampen gebruikt.
Ik heb geen idee of het met VCDS kan veranderen.
 
Omdat ik nog steeds veel vragen krijg over het uitzetten van de verlichting achter als de lichtschakelaar op stand 0 staat heb ik deze korte how to gemaakt.
Met deze aanpassing als de lichtschakelaar op stand 0 staat brand alleen voor de dag rij verlichting.

Geschatte tijdsduur
Circa 10 minuten

Benodigdheden
- VCDS Software
- VCDS Kabel

Werkwijze


  1. Sluit de diagnosekabel aan op de auto en de laptop
  2. Open VCDS en ga naar [Select]. ( Foto 1 )
  3. Klik daar op [09-Cent. Elect.]. ( Foto 2 )
  4. Klik hier op [Coding - 07]. ( Foto 3 )
  5. Kies de 1ste module 7H0 937 0XX (de 2 laatste cijfers verschillen van model) en klik dan op [Long coding helper]. ( Foto 4 )
  6. Ga dan naar Byte 12 en vink Bit 0 uit, druk op ESC en klik dan op [Do it!]. ( Foto 5 )

Foto's
uploadfromtaptalk1408462570955.jpg
Makro.JPG
ImageUploadedByTapatalk1408472952.044287.jpg
IMG_0838.JPG
Screenshot_2014-08-19-22-50-39.png

Voor de dag rij verlichting in of uit te schakelen is byte 23, bit 6
Voor DRL via corning lights schakel byte 23, bit 2 in en bit 3 uit
Voor DRL via koplichten (low beam) schakel byte 23, bit 3 in en bit 2 uit.
Als byte 23, bit 2 en 3 aangevinkt zijn dan branden de stadslichten als DRL
Voor Xenon LED's als DRL is byte 23, bit 4 wat ik niet weet is of de LED's samen met een andere combinatie kan werken aangezien ik dit niet kan testen omdat ik geen Xenon koplampen heb.

Ik heb een vermoeden dat het op deze manier moet lukken.
Ik heb echter geen werkende kabel.
 
Ik ga dit vanavond eens proberen. Ik dacht dat het op een auto waar DRL in de koplampen zit (is gewoon dimlicht aan) het niet mogelijk was om het helemaal uit te zetten, maar ik ga dit natuurlijk gewoon nog eens proberen.
Laat het wel weten of het lukt.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb het dus net geprobeerd. Ik krijg de DRL wel op de mistlampen, maar het lukt me niet om de stadslichten dan uit te hebben. Deze blijven aan bij welke combinatie dan ook in Byte 23. Misschien dat die nog ergens anders zit, maar ik kon hem zo niet vinden. Als iemand daar nog een tip voor heeft wil ik best nog een poging wagen.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Misschien een beetje off topic, maar bij de golf 7 heb ik in de avond gezien dat er in de koplampen een lamp brand en ook in de bumper onderin.. Volgensmij mag je in de avond toch maar 1 lichtbron hebben en dat komt uit de koplamp en niet uit de bumper.. is dit iemand anders ook opgevallen, of hoe zit het eigelijk?? Trouwens, je ziet het bij andere merken autos ook dat er in de avond uit de bumper en de koplamp een lampje brand..
 
Misschien een beetje off topic, maar bij de golf 7 heb ik in de avond gezien dat er in de koplampen een lamp brand en ook in de bumper onderin.. Volgensmij mag je in de avond toch maar 1 lichtbron hebben en dat komt uit de koplamp en niet uit de bumper.. is dit iemand anders ook opgevallen, of hoe zit het eigelijk?? Trouwens, je ziet het bij andere merken autos ook dat er in de avond uit de bumper en de koplamp een lampje brand..
Wat bedoel je met dat er een lampje in de koplamp, stadslicht of echt het dimlicht?
 
Ik heb het dus net geprobeerd. Ik krijg de DRL wel op de mistlampen, maar het lukt me niet om de stadslichten dan uit te hebben. Deze blijven aan bij welke combinatie dan ook in Byte 23. Misschien dat die nog ergens anders zit, maar ik kon hem zo niet vinden. Als iemand daar nog een tip voor heeft wil ik best nog een poging wagen.
Lukt het je wel om achterlichten en kenteken licht uit te zetten? Bij mij staat op stand 0 dus gewoon echt alles aan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!