Leerbeschadiging Multifunctioneel stuur

Sinds ongeveer twee maanden heb ik een nieuwe Polo 6C met mooi lederen multifunctioneel stuur. Al enige tijd valt me op dat er toch wel veel beschadigingen in het stuur zitten. Aangezien ik hoge eisen stel aan de kwaliteit van iets waar ik in mijn ogen veel geld voor heb betaald vind ik dit allesbehalve acceptabel, zeker in zo'n korte tijd dat ik in de auto rij. Naast de Polo heb ik ook een nieuw model Octavia van september vorig jaar en die heeft ook een vergelijkbaar stuur en die vertoont dit bijvoorbeeld niet.

Ben ik alleen in mijn standpunt dat dit niet normaal is? Ik heb de verkoper reeds aangeschreven maar daar zijn verschillende reacties natuurlijk mogelijk, daar wil ik op dit moment nog niet op vooruit lopen.

Enige foto's ....

leer1.jpg


leer2.jpg


leer3.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Alleen een trouwring. Maar als dat een factor zou zijn zou dat ook in m'n andere auto beschadigingen moeten laten zien. En omdat het ook aan de bovenkant van het stuur zit vind ik dat niet een goede verklaring, of dat leer is van betere kwaliteit en dat vind ik dan ook niet acceptabel.

Buiten het feit dat het daar gewoon tegen moet kunnen in mijn opinie.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Een van mijn problemen is dat de kwaliteit niet voldoende is. Het leer is blijkbaar te zacht.

Als het er na zes weken al zo uit ziet. Dan wil ik de staat over twee jaar niet weten....
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Verkoper hult zich ook in stilzwijgen.

Moet zeggen dat ik er verder ook niet echt bijzonder hoge verwachtingen van heb. Mijn after-sales ervaring bij meerdere VW-dealers is echt van bedroevend niveau. Ik vraag me eigenlijk af waarom ik nog van die dure auto's blijf kopen. Daarom denk ik ook dat ik er maar mee moet leren leven en beter opletten.

Ik vraag me ook af of het van nagels ofzo komt. Je klemt immers je handen normaal gesproken om het stuur heen? Aan de bovenkant van het stuur is dan wel een erg vreemde plek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Ben sinds vandaag exact een maand ook in het bezit van een Polo 6C en zie hetzelfde probleem bij 't stuur. Ik draag geen ringen, dus ik ga binnenkort ook eens een tripje naar de dealer wagen om te vragen of dit normaal is..
Ok, laat me even weten wat ze er aan willen doen of niet....

mijn dealer vraagt me langs te gaan bij hun serviceafdeling, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Wordt voor mij ook op z'n vroegst volgende week. Wilde sowieso daar nog even vragen naar de cruise control. Ben van alle VW's gewend dat die er af gaat als je de koppeling intrapt, maar als 'k bij m'n 6C rustig de koppeling intrap en terugschakel gaat ie op vol vermogen weer terug naar de CC snelheid. Kijken of dit uit te zetten is :-x
 
Misschien nog een oorzaak van de beschadiging van het stuur.
Vlak voordat de auto in de fabriek weg rijd hangen ze een soort vag com conputer aan het stuur om het een en ander aan te melden en in te stellen.
Zou dit kunnen duiden op de vreemde plaats waar de krassen/strepen zich bevinden?
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
ik heb hier ook last van. Heb al 2 kleine stukjes ledenbeschadigingen in het stuur. Ik draag niet eens ringen maar toch. Slechte kwaliteit!
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
bedankt voor je melding. probleem ligt inmiddels bij m'n dealer. fijn om te weten dat ik niet de enige ben. en het sterkt me in m'n gedachte dat de kwaliteit te wensen overlaat.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Goeie service, ik denk dat 'k er wellicht morgen even tijd voor heb om langs de dealer te rijden. Kijken wat ze in Almelo zeggen :)
Hou in je achterhoofd dat het feitelijk geen service zou moeten zijn; dit is in mijn ogen eigenlijk gewoon garantie. Zoiets mag niet gebeuren in zo'n korte periode. Zeker niet als het gaat om dure producten zoals een nieuwe auto.

M.a.w; laat je niet afschepen ;)
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!